دکتر علی شهرازاد

افزودن به علاقه مندی ها
مشخصات
  • قیمت:

    نقره ای

  • نوع فروشنده:

    نقره ای

  • منتشر شده:

    اردیبهشت

  • موقعیت:

    پاسداران

  • دسته بندی:

    متخصص کلیه و مجرای ادرار

  • وضعیت:

    اکنون باز

  • وبسایت:

  • ایمیل:

  • نوع آگهی:

    نقره ای

توضیحات



متخصص کلیه و مجاری ادراری یا اورولوژی کیست؟
به عبارت ساده متخصصان جراح هستند که افراد دارای مشکلات و بیماری های دستگاه ادراری و دستگاه تناسلی مردان را درمان می کنند.

برخی از اندام هایی که مشکلات مربوط به آن ها درمان می شود را شامل:

مشکلات و بیماری های کلیه
مشکلات پروستات در مردان
مشکلات و بیماری های مثانه
مجرای ادرار
بیضه
مشکلات آلت تناسلی و غدد
یکی از بهترین وراحت ترین راههای به دست آوردن متخصص کلیه و مجرای ادراردرشهرزیبای تهران ودسترسی آسان به شماره تلفن،آدرس ولوکیشن متخصص کلیه و مجرای ادرار وبرقرارکردن ارتباط سایت www.poshtebam.com میباشد.پشت بام این امکان را به شما میدهدکه بهترین،نزدیکترینمتخصص کلیه و مجرای ادرار درمحل یاشهرتون رو به راحتی پیداکنید.

2 عدد کلیه در بدن انسان وجود دارد که هر یک به شکل عضوی لوبیا مانند و به رنگ قهوه ای متمایل به بنفش در بخش پشتی شکم در هر طرف ستون مهره ها (بین مهره دوازدهم و مهره سوم کمری) قرار گرفته اند. در اکثر افراد، کلیه راست کمی پایین تر از کلیه چپ واقع شده است. هر کلیه حدود 10 تا 12 سانتی متر طول، 5تا 5/7 سانتی متر عرض، 5/2 سانتی متر ضخامت و 150 گرم وزن دارد و اندازه و شکل آن تقریباً شبیه ماوس معمولی کامپیوتر است. سمت جانبی (پهلویی) کلیه، محدب و سمت داخلی (شکمی) کلیه، مقعر و دانه دار است. هر کلیه در یک غشای شفاف موسوم به کپسول کلیه محصور شده است.

غشای کلیه موجب محافظت از آن در برابر ضربه و عفونت ها می شود. کلیه به 2 منطقه ی اصلی تقسیم می شود که عبارتند از: منطقه ی رو به راحتی شن تر بیرونی موسوم به قشر (کورتکس) کلیه (renal cortex) و منطقه ی تیره تر داخلی به نام مدولای کلیه (renal medulla). (مدولا به معنی مغز یا درونی ترین بخش هر عضو است).

در داخل مدولا، 8 عدد یا بیشتر هرم کلیوی (renal pyramid) قرار دارند که به شکل بخش های مخروطی دیده می شوند. مناطق واقع در بین این مخروط ها ستون کلیوی (renal columns) نام دارند. حفره ای موسوم به لگنچه ی کلیه (renal pelvis)در سطح مقعر (دندانه دار) هر کلیه قرار دارد که در ادامه، به میزانی (حالِب؛ ureter) تبدیل می شود.

برای تشخیص بیماری چه آزمایشهایی لازم است؟ هیچ یافته آزمایشگاهی خاص، شناساننده بیماری شب ادراری نیست با این حال باید علل عضوی نظیر عفونت های ادراری و نیز ناهنجاری های ساختمانی مادرزادی رد شود. جهت بررسی و رد علل عضوی، پزشک آزمایش کامل ادرار، کشت ادرار، قند خون و در بعضی موارد آزمایشات دیگری درخواست می نماید. در بعضی موارد نیز مطالعات رادیوگرافی ساده یا با ماده حاجب نیز ضروری خواهد بود.

سیر و پیش آگهی (عاقبت) بیماری چگونه است؟ شب ادراری اولیه به شرطی که علت عضوی در کار نباشد خود به خود با بزرگ شدن طفل و به مرور زمان و حتی با استفاده از هرگونه درمان برطرف خواهد شد. (از هر هفت کودک در طی یک سال یک کودک بهبودی خواهد یافت). اما به خاطر مشکلاتی که این بیماری برای کودک و والدین وی ایجاد می کند استفاده از رو به راحتی ش های درمانی توصیه می شود. بی اختیاری ادراری ثانویه معمولاً بین 8-5 سالگی شروع می شود و اگر دیرتر شروع شود (به خصوص در بزرگسالی) باید در پی یافتن علل عضوی برآمده و به درمان آنها پرداخت. در بعضی مواقع ممکن است در بچه هایی که خود به خود یا با درمان بهبود یافته اند، بی اختیاری مجدداً عود کند.

بررسی اورودینامیک به چه معنی است؟


بررسی اورودینامیک (urodynamic study) به منظور تشخیص اختلالات کنترل مثانه (از جمله کاهش میزان جریان ادرار و بی اختیاری ادرار) انجام می شود و در آن سوندهایی به داخل مثانه، رکتوم (راست رو به راحتی ده) یا مهبل (واژن) فرستاده می شود تا از این طریق تغییرات فشاری به وجود آمده در مثانه، با پر و خالی کردن آن به وسیله ی مایعاتی که به وسیله ی سوند به داخل مثانه فرستاده می شود مورد بررسی قرار گیرد.

برای بررسی اورودینامیک، گاهی پس از پرکردن مثانه با ماده حاجب، با استفاده از اشعه X، تصویر برداری از مثانه صورت می گیرد و وقتی مثانه پر شد از بیمار می خواهند سرفه کند تا از طریق، نشت ادرار موجود در بی اختیاری استرس تشخیص داده شود.

درمان عفونت مثانه
برای درمان عفونت مثانه، آنتی‌بیوتیک تجویز می‌شود. اگر فونت مثانه تکرار شود و شدید باشد، آنتی بیوتیک به صورت طولانی مدت تجویز می‌گردد. نوشیدن آب به مقدار زیاد برای درمان عفونت مثانه توصیه می‌شود. حداقل نوشیدن ۲ لیتر آب در رو به راحتی ز برای سلامتی مفید خواهد بود هر چند شواهد کافی برای آن در دسترس نیست. برای کاهش علایم، سیترات سدیم و سیترات پتاسیم تجویز می‌گردد. اگر عفونت مثانه ناشی از عفونت قسمتهای دیگر باشد آنگاه درمان عفونتهای قسمتهای دیگر نیز ضروری خواهد بود. برای مثال اگر عفونت مثانه ناشی از عفونت ویروسی هرپس باشد آنگاه درمان ضد ویروسی مانند تجویز آسیکلویر (Acyclovir) مفید خواهد بود.

عوامل عفونت مثانه در مردان
عفونت‌ در ساير قسمت‌هاي‌ دستگاه‌ ادراري‌ ـ تناسلي‌
وجود يك‌ بيماري‌ كه‌ باعث‌ كاهش‌ مقاومت‌ بدن‌ شده‌ باشد.
مصرف‌ الكل‌
انسداد در مسير ادرار، معمولاً ناشي‌ از پروستات‌ بزرگ‌ شده‌ يا ملتهب‌. در اين‌ حالت‌ انسداد كامل‌ نيست‌.
وارد آمدن‌ ضربه‌ به‌ پيشابراه‌
عمل‌ جراحي‌ اخير كه‌ در جريان‌ آن‌ كاتتر ادراري‌ هم‌ گذاشته‌ شده‌ باشد.

پیشگیری‌ از عفونت مثانه در مردان
۱. حتی‌الامكان‌ بهتر است‌ از كاتتر استفاده‌ نشود.
۲. مایعات‌ به‌ مقدار زیاد بنوشید، حداقل‌ 8 لیوان‌ در رو به راحتی ز
۳. در صورت‌ بروز عفونت‌ ادراری‌، سریعاً برای‌ درمان‌ مراجعه‌ كنید.

درمان سيستيت حاد مثانه
اين بيماران را مي توان با يکي از راهکارهاي زير درمان کرد:
-درمان پيشگيري که در اصطلاح پزشکي به آن «پروفيلاکسي»مي گويند؛ يعني بيمار به طور مداوم و هر رو به راحتی ز مقدار کمي دارو بخورد تا عفونت دوباره عود نکند.
-بيمار پس از هر بار رابطه جنسي دارو بخورد.
-هر بار که بيمار دوباره علائم را پيدا کرد، خودش درمان را شروع کند.

عوارض‌ عفونت‌ مثانه‌
ناکافی‌ بودن‌ درمان‌ می‌تواند موجب‌ عفونت‌ مزمن‌ مجاری‌ ادراری‌ شود، و نهایتاً به‌ نارسایی‌ کلیه‌ بیانجامد.

نظرات

افزودن یک بررسی

;