وزیر دارایی عراق با حضور در پارلمان مخالفت کرد.

  • modir

  • 00 بهمن

  • اخبار روزانه

blog-details

 شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ 

وزیر دارایی عراق با درخواست معاون رئیس پارلمان برای حضور در مقر پارلمان مخالفت کرد.

 به نقل از خبرگزاری فرانسه، درخواست احضار "علی عبدالعلی علاوی"، وزیر دارایی عراق بعد از آن صورت گرفت که مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق توییتی را درباره قیمت دلار منتشر کرده بود. علاوی در واکنش به این توییت اعلام کرد که اداره‌ کشور با توییت‌ ممکن نیست.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

علاوی گفت که درخواست احضار وی غیرقابل قبول است و نمی‌تواند در برابر آن سکوت کند. وی گفت: دولت در مقابل هیچگونه حزب سیاسی مسئول نیست بلکه تنها در مقابل ملت عراق از طریق پارلمان منتخب مسئول است.

وی دستور احضارش را مداخله در فعالیت دولت از سوی احزاب سیاسی دانست و گفت: (صدور حکم احضار وی از سوی معاون رئیس پارلمان جزو اختیارات وی نیست.)

علاوی گفت: من با اداره دولت از طریق توییت‌ها از سوی رهبران سیاسی مخالفم. علاوی گفت: من در شرایط بسیار سختی از دو سال پیش تقریباً کار کردم و معتقدم که در اداره امور مالی کشور موفق بوده‌ام و اقتصاد را به درجه‌ای از امنیت و ثبات رسانده‌ام.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

علاوی تاکید کرد که آماده است در مقابل پارلمان به طور کلی و نه در مقابل گروه پارلمانی از موضع و سیاست اقتصادی و مالی خود دفاع کند.

وی تاکید کرد که از رئیس پارلمان می‌خواهد قبل از رای گیری درباره عملکرد وی در دولت یک ساعت را به او مهلت بدهند تا سیاست‌هایش را توضیح بدهد.

وزیر دارایی عراق تاکید کرد که از جریان صدر که به او برای تصدی پست وزارت دارایی رای داده بود قدردانی می‌کند اما مخالف این است که رهبر یک حزب سیاسی بزرگ با او با حقارت و به عنوان یکی از پیروانش برخورد کند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

;