بورس از چاله سقوط گریخت.

  • modir

  • 01 فروردین

  • اخبار روزانه

blog-details

 سه‌شنبه ۱۶ فروردین ۱۴۰۱

شاخص کل بورس روزی پرنوسان را پشت سر گذاشت و در حالی که در ساعات ابتدایی معاملات تا یک میلیون و ۴۶۵ هزار واحد کاهش یافته بود در ادامه توانست روندی صعودی به خود بگیرد و به رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد برسد.

 شاخص کل بورس امروز با ۲۶۳۳ واحد افزایش تا رقم یک میلیون و ۴۷۱ هزار واحد افزایش یافت. شاخص کل با معیار هم وزن هم با ۲۵۶۲ واحد صعود به رقم ۳۷۵ هزار و ۸۲۸ واحد رسید. معامله گران این بازار ۵۴۷ هزار معامله به ارزش ۵۹ هزار و ۵۱۲ میلیارد ریال انجام دادند.

پالایش نفت اصفهان، مخابرات ایران، گروه مپنا و شرکت ارتباطات سیار ایران نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل توسعه معادن و فلزات، سرمایه‌گذاری تامین اجتماعی و فولاد مبارکه اصفهان نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی بورس گذاشتند.

در آن سوی بازار سرمایه شاخص کل فرابورس هم که در ساعات ابتدایی معاملات روندی نزولی داشت در ادامه توانست روندی صعودی به خود بگیرد و در نهایت با ۹۱  واحد افزایش به رقم ۱۹ هزار و ۷۸۱ واحد رسید. در این بازار ۲۵۰ هزار معامله انجام شد که ۱۹ هزار و ۵۷۴ میلیارد ریال ارزش داشت.

سنگ آهن گوهرزمین، شرکت آهن و فولاد ارفع، گروه توسعه مالی مهر آیندگان، پالایش نفت شیراز و صنعتی مینو نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر مثبت و در مقابل پلیمر آریاساسول و تولید نیروی برق دماوند نسبت به سایر نمادها بیشترین تاثیر منفی را روی فرابورس گذاشتند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

;