گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
کلیسای کاتولیک تبریز (کلیسای عذرای توانا)
جاذبه های گردشگری آذربایجان شرقی
  • modir

  • 99 اسفند

کلیسای کاتولیک تبریز (کلیسای عذرای توانا)

کلیسای کاتولیک تبریز

کلیسای کاتولیک تبریز در خیابان شریعتی، نرسیده چهار راه شهناز واقع شده است. کلیسای کاتولیک یا عذرای توانا در کوچه میارمیار واقع است. این کلیسا در سال ۱۹۱۰ م به هزینه فرانسویان ساخته شده و معماری آن متأثر از معماری فرانسویان است.

شکل این کلیسا مستطیل و در ابعاد ۲۰ در ۱۰ متر احداث شده است تمام بنای کلیسا آجری است و کف تالار اجتماعات آن پنج پله بالاتر از کف حیات است. در بالای در ورودی کلیسا که از چوب گردو ساخته شده است گچبری زیبایی است که حضرت مریم را در میان ده فرشته مقدس نشان می دهد. کلیسای آدونیست کلیسای آدونتیست تبریز در خیابان شریعتی، بعد از سه راهی واقع شده است این کلیسا به تالار کوچکی شبیه است و در حال حاضر به صورت نیمه تعطیل در آمده است، زیرا آدونتیستها یا انتظاریون تبریز چند خانواده بیشتر نبودند که اغلب به تهران مراجعت کرده اند.

 

#کلیسا#تبریز#پشت بام#گردشگری

ادامه مطلب
 دبيرستان شاپور (مصطفي خميني كنوني) اهواز
جاذبه های گردشگری خوزستان
  • modir

  • 00 فروردین

دبيرستان شاپور (مصطفي خميني كنوني) اهواز

دبيرستان شاپور (مصطفي خميني كنوني):

اين دبيرستان واقع در خيابان شريعتي، جنب كلوپ ورزشي به شماره 3610 در 25 / 1379 به ثبت آپار ملي رسيده است.

#خوزستان#پشت بام#اهواز#گردشگری#ایرانگردی

 

دبیرستان پسرانه هیأت امنایی امام خمینی (ره) اهواز | کار شما

 

ادامه مطلب
 نکاتی درباره بهداشت فردی  دانش‌آموزان  در مدرسه.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

نکاتی درباره بهداشت فردی دانش‌آموزان در مدرسه.

پنجشنبه  ۱۸ فروردین ۱۴۰۱ 

با مصوبه نوروزی ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت حضوری مدارس از ابتدای هفته جاری از سر گرفته شد؛ رعایت بهداشت فردی و بهداشت محیط، استفاده مناسب از ماسک و تهویه کلاس‌های درس، به عنوان سه شرط اصلی رعایت بهداشت در مدارس با آغاز آموزش‌های حضوری در قالب دستورالعمل ابلاغی وزارت آموزش و پرورش ذکر شد.

معاونت تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش‌وپرورش، اصول بهداشت فردی هنگام حضور دانش‌آموزان در مدارس را به شرح زیر اعلام کرده است: 

1- انجام واکسیناسیون.

2-استفاده صحیح و دائم از ماسک.

3- خودداری از حضور در مدرسه در صورت داشتن علائم بیماری.

4- استفاده از لوازم‌التحریر شخصی.

5- همراه داشتن بطری آب شخصی.

6- شست‌وشوی مکرر دست‌ها.

7- توجه به تهویه هوا در کلاس درس.

8- خودداری از دست زدن به چشم‌ها و دهان.

9- تعطیلی بوفه مدارس.

10-استفاده از مُهر و جانماز شخصی در نمازخانه مدارس.

11- پرهیز از دست دادن و پرهیز از خوردن و آشامیدن در فضای بسته. 

پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 ضیافتی  به  وسعت  شهر برای کودکان  .کار شهر تهران .
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

ضیافتی به وسعت شهر برای کودکان .کار شهر تهران .

 پنجشنبه  ۲۵ فروردین ۱۴۰۱ 

همزمان با ماه مبارک رمضان، بیش از ۱۵۰۰ کودکان مراکز پرتو و کودکان اوتیسم میهمان ضیافت شهر شدند.

 احمد احمدی صدر - مدیر عامل این سازمان ضمن آرزوی قبولی طاعات و عبادات با ذکر این مطلب افزود: این برنامه در راستای ایجاد نشاط معنوی برای کودکان و حمایت از اقشار آسیب دیده شهر با عنوان "ضیافت شهر با کودکان شهر" باحضور علیرضا زاکانی شهردار تهران، امین توکلی زاده معاون امور اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران، سمانه زمانی مدیرکل بهزیستی استان تهران، مدیران منطقه ۴ و جمعی از مدیران شهری و هنرمندان کشور همراه با اجرای برنامه های متنوع و مفرح و ضیافت افطار در فرهنگسرای اشراق برگزار شد.

وی تشریح کرد: در شهرداری تهران نگاه ما به همه اقشار شهر تهران، همه شهروندان و خانواده بزرگ شهروندی و بویژه اقشاری که به هر دلیل دچار آسیب های اجتماعی در شهر تهران هستند، نگاهی به دیده اعضای خانواده خود است.

احمدی صدر افزود: از لحظه تحویل سال در آخرین ساعات سال ۱۴۰۰ هجری تا جشن با شکوه لحظه سال تحویل در کنار فرزندان شهرمان خود بیانگر نگاه ویژه مبنی برحمایت همه جانبه از همه شهروندان است؛ به ویژه قشری که زحمتکش هستند و اینگونه با همت و غیرت در کنار خانواده خود ایستاده‌اند و مردانه و جانانه برای  اقتصاد خانواده خود تلاش می‌کنند.

وی تعدد برنامه‌های اجرا شده از ابتدای سال تاکنون را گواهی بر گام‌های مستحکم این سازمان در ارائه خدمات به اقشار آسیب پذیر بخصوص کودکان شهر برشمرد و افزود: برنامه های متنوعی هم در حوزه علمی، تربیتی، روانشناختی و در حوزه علم و فناوری و کارآموزی  برای همه عزیزان در بیش از ۲۵ مرکز پرتو شهر تهران و مراکز دیگر تربیتی آموزشی برگزار خواهد شد.

بنابر اعلام روابط عمومی سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهردای تهران، مدیرعامل سازمان رفاه، خدمات و مشارکت‌های اجتماعی شهرداری تهران ضمن اشاره به افراد برجسته و قهرمانان ملی و نخبگان  بر خاسته از این قشر افزود: در حال حاضر نیز تعدادی از کودکان و فرزندان غیرتمند شهرمان هستند که در سنین کودکی در کنار تلاش برای امرار معاش برای خانواده، قهرمان ملی نیز هستند. فرزندانی که دانشمندان، اساتید، معلمین، پزشکان و نخبگان جامعه از بین این عزیزان و فرزندان حتما طلوع، بروز و ظهور پیدا خواهند نمود و در دهه آینده برای پیشرفت شهرمان، کشور عزیز اسلامی افتخارآفرینی خواهند نمود که این در گام اول با تلاش و همت این فرزندان شهر و تلاش روز افزون این عزیزان و در گام دوم با حمایت شهروندان و مسئولین از این کودکان آینده‌ساز میسر خواهد شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 پاسارگاد
جاذبه های گردشگری فارس
  • modir

  • 99 اسفند

پاسارگاد

پاسارگاد در روز هفتم آبان ماه هر سال محلی برای تجمع جوانان این مرز بوم به منظور گرامی‌داشت سالروز ورود کوروش بزرگ به بابل است و در اصطلاح «روز کوروش» نامیده می‌شود.

«منم کوروش! شاه شاهان، شاه بزرگ، شاه راستین، شاهی که به خواست اهورامزدا شاه شد؛ شاه ایران، شاه بابل، شاه سومر، شاه چهار مرز گیتی.

من سرزمین های بزرگ را از زیر ستم شاه‌های بد سیرت به‌درآوردم و به مردمان آنان زندگی دادم. هرگز نگذاشتم سربازی خرابی و ویرانی کند، هرگز به معابد و جاهای پاک سرزمین‌ها وارد نشدم و اعلام کردم که هر کسی آزاد است، هر چه که به نیکی و زندگی زیبا باشد، انجام دهد.

تا روزی که زنده هستم و مزدا پادشاهی را بر من داده است، کیش و آیین و باورهای مردمانی را که من پادشاه آنان هستم، گرامی می‌دارم و نمی‌گذارم که فرمانروایان و زیر دستان من کیش و آئین و دین و روش مردمان دیگر را پست بدارند و یا آنان را بیازارند.

من که امروز شاه شما هستم، تا روزی که زنده‌ام و مزدا شاهی را بر من ارزانی کرد، هرگز شاهی خود را به هیچ مردمی تحمیل نخواهم کرد و هر ملتی آزاد است که شاهی مرا بپذیرد یا نپذیرد تا پگاهی که من پادشاه ایران و بابل و چهار گوشه‌ی گیتی هستم، نخواهم گذاشت که کسی به دیگری ستم کند و اگر کسی ناتوان بود و بر او ستمی رفت، من از او پشتیبانی خواهم کرد. حق او را می‌گیرم و ستمگر را به سزای خود می‌رسانم. تا روزی که من هستم نمی گذارم کسی دارایی و مال دیگران را به زور و هر روش نادرست دیگری از او بگیرد. تا روزی که من باشم نخواهم گذاشت کسی را به بیگاری گیرند و مزد او را به درستی ندهند».

این سخنان را مردی به زبان آورده است که امروزه جهانیان او را می‌ستایند. پاسارگاد محل دفن این شاه وطن‌پرست پارسی است. شاهی که ایران زمین همواره به داشتنش می‌بالد. از این رو، در ادامه به معرفی آرامگاه ابدی این مرد بزرگ خواهیم پرداخت.

معرفی

مجموعه‌ی باستانی پاسارگاد که یادگاری از دوران پرشکوه هخامنشی است، در شهرستانی به همین نام در استان فارس قرار دارد. از جمله سازه‌های تاریخی این مکان باید به مسجد پاسارگاد، باغ پادشاهی پاسارگاد، کاخ دروازه، کاخ بار عام، کاخ اختصاصی، دو کوشک، آرامگاه کمبوجیه، کاروانسرای مظفری و آب‌نماهای باغ شاهی اشاره کرد. اما بدون شک برجسته‌ترین جاذبه‌ی آن آرامگاه کوروش بزرگ است که پیش‌تر به «مشهد مادر سلیمان» شهرت داشت. مجموعه‌ی پاسارگاد به عنوان پنجمین اثر ایران در فهرست میراث جهانی یونسکو، در تاریخ تیرماه ۱۳۸۳ (با صد در صد آرا)، به ثبت رسید.

بر اساس روایتی از هرودت، کوروش پس از فتوحات فراوان در تاریخ ۵۲۶ پیش از میلاد، به قبایل سکاها در آسیای مرکزی حمله کرد که متاسفانه در جنگ با ماساگت‌ها (یکی از اقوام ایرانی‌تبار و یک تیره‌ی سکایی نیمه‌صحراگرد در آسیای میانه) کشته و در پاسارگاد به خاک سپرده شد. پاسارگاد در دشتی به ارتفاع ۱,۹۰۰ متری از سطح محصور در میان کوهستان قرار دارد.

دشت پاسارگاد که قدمت آن به دوران پارینه سنگی باز می‌گردد، در ۱۳۰ کیلومتری شمال شهر شیراز واقع شده است. به احتمال زیاد خود کوروش بزرگ دستور ساخت این مجموعه‌ی باشکوه را داده باشد. شواهدی از جمله کتیبه‌ای سه زبانه (عیلامی، پارسی باستان و اکدی) و معماری کم و بیش مشابه تخت جمشید این احتمال را تقویت می‌کنند. شهر باستانی پاسارگاد، نخستین پایتخت شاهنشاهی هخامنشی بوده است. محوطه‌ی اصلی که حدود ۱۶۰ هکتار وسعت دارد و توسط منطقه‌ی طبیعی بزرگی احاطه شده است. آرامگاه کوروش بزرگ در جنوب، تل تخت (تخت سلیمان) و استحکامات در روی تپه‌ی شمال محوطه، مجموعه‌ی سلطنتی (دروازه آر، تالار عمومی یا کاخ s، کاخ p و باغ سلطنتی یا چهار باغ) در مرکز محوطه‌ی اصلی و زندان سلیمان در شمال مجموعه‌ی سلطنتی قرار دارند.

مسیر دسترسی

مسلم است که در محتمل‌ترین حالت برای دسترسی به پاسارگاد ابتدا باید به شهر شیراز سفر کنید. پس از آن می‌توانید با ورود به جاده‌ی شیراز-اصفهان از سعادت شهر گذشته و پس از ۲۰ کیلومتر از طریق جاده‌ی فرعی به سمت روستای «مادر سلیمان» حرکت کنید. از اینجا پس از طی حدود ۴ کیلومتر به پاسارگاد خواهید رسید. این مسیر حدود ۱۳۰ کیلومتر به طول خواهد انجامید. بهتر است برای رفتن به مقبره‌ی کوروش از اتومبیل شخصی بهره بگیرید. علاوه بر این تور‌های گردشگری بسیاری هستند که هر هفته این مسیر را طی می‌کنند.

اقلیم پاسارگاد

منطقه‌ی پاسارگاد اقلیمی نیمه خشک دارد. میانگین دمای آن ۱۲٫۵ درجه‌ی سانتی‌گراد و حداکثر و حداقل دمای مطلق آن ۴۲ و ۲۲ درجه بوده است. آب و هوای نیمه خشک، بارندگی متوسطی را به همراه دارد. در واقع می‌توان گفت که تابستان‌های این منطقه معتدل و زمستان‌های آن نسبتا سرد هستند.

ویژگی‌های معماری پاسارگاد

در ساخت عمده بناهای پاسارگاد مصالحی همچون سنگ، آجر، خشت خام و چوب به کار رفته است. البته از چوب بیشتر برای پوشاندن سقف استفاده شده است. رنگ آجرهای به کار رفته در این مجموعه قرمز و به طول ۴۵ سانتی‌متر، عرض ۲۲ و قطر ۵٫۵ سانتی‌متر هستند. سنگ آهکی سفید رنگ، سنگ کبود سخت و سیاه مرمرین شکننده نیز از جمله مصالح تشکیل‌دهنده‌ی آن هستند.

#پشت بام#فارس#پاسارگاد#گردشگری#آثارتاریخی#میراث فرهنگی#پارسه#هخامنشیان

 

ادامه مطلب
طلا صعود کرد، دلار کاهش یافت.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

طلا صعود کرد، دلار کاهش یافت.

 پنجشنبه  ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

پس از اینکه داده‌های قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده نشان داد تورم ممکن است در آوریل به اوج خود رسیده باشد و برخی نگرانی‌ها از افزایش شدیدتر نرخ‌ های فدرال رزرو را برطرف کرد قیمت طلا امروز پنج‌شنبه با توجه به کاهش بازدهی دلار و خزانه‌داری، افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۱.۷۰ درصد افزایش به ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۸۵۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

دلار ضعیف‌ تر، طلا را برای خریداران خارجی جذاب می‌کند، در حالی  که باز دهی پایین‌ تر خزانه‌ داری، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

پس از آنکه داده‌های اقتصادی نشان داد تورم همچنان بالاست اما بعید است که بانک مرکزی ایالات‌متحده را به سمت مسیر تهاجمی‌تر سیاست پولی سوق دهد، دلار کاهش یافت و تقاضا برای طلای دلاری را افزایش داد.

وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافت که کمترین افزایش از ماه اوت است، در مقابل افزایش ماهانه ۱.۲ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس که بزرگ‌ترین افزایش از سپتامبر ۲۰۰۵ است.

بر اساس گزارش رویترز، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از اینکه داده‌ها نتوانست نگرانی‌ها را کاهش دهد که برنامه فدرال رزرو برای کاهش افزایش قیمت‌ها ممکن است باعث رکود شود، کاهش یافت.

فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره خود را نیم درصد افزایش داد که بزرگ‌ترین افزایش در ۲۲ سال گذشته است زیرا به سمت کاهش سیاست پولی بسیار آسان دوران همه‌ گیری و تلاش برای مبارزه با تورم فزاینده حرکت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۵۷ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۹۰.۶۴ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۰۲۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
گواهی ایمنی ساختمانهای ۱ تا ۶ طبقه توسط دفاتر خدمات الکترونیک صادر شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 خرداد

گواهی ایمنی ساختمانهای ۱ تا ۶ طبقه توسط دفاتر خدمات الکترونیک صادر شد.

 یکشنبه  ۱ خرداد ۱۴۰۱ 

عضو شورای شهر تهران در مورد صدور گواهی ایمنی توسط دفاتر خدمات الکترونیک توضیحاتی ارائه کرد.

 بابایی در حاشیه جلسه شورای شهر تهران در خصوص مصوبه تصمیم جدید شهرداری مبنی بر ارائه گواهی آتش‌نشانی به دفاتر خدمات الکترونیک شهر گفت: این تنها برای ساختمان‌ های یک تا شش طبقه است.

وی با بیان این‌که پیش از این اجرا و نظارت ایمنی ساختمان‌های در حال ساخت برعهده آتش‌نشانی بود، اظهار کرد: حالا برای ساختمان‌های یک تا شش طبقه این مهم برعهده مهندسان دفاتر خدمات الکترونیک است و ساختمان‌های هفت طبقه به بالا همچنان نظارت و اجرای مسائل ایمنی توسط آتش‌نشانی انجام  می‌گیرد.

عضو شورای شهر تهران ادامه داد: نظارت عالیه بر دفاتر توسط آتش‌نشانی است، دوره‌های آموزشی ویژه‌ای برای مهندسان این دفاتر برای نظارت بر ساختمان‌ های یک تا شش طبقه توسط آتش‌نشانی برگزار می‌شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 دشت سوسن ایذه
جاذبه های گردشگری خوزستان
  • modir

  • 98 آبان

دشت سوسن ایذه

دشت سوسن یکی از جاذبه‌های طبیعی استان خوزستان است که در ۳۵ کیلومتری شمال غربی شهرستان ایذه قرار دارد.

دشت سوسن یکی از گذرگاه‌های رودخانه خروشان کارون است و توسط این رود به دو بخش شرقی و غربی تقسیم می‌شود. در واقع عبور رود کارون از میان دشت سوسن، موجب پیدایش اراضی حاصلخیز در این ناحیه شده است. این دشت از ماه بهمن تا خرداد، طبیعت بسیار زیبایی می‌یابد به طوری که در این ایام افراد بسیاری به این منطقه مراجعه می‌نمایند تا از زیبایی چشم‌نواز آن بهره ببرند.

دشت سوسن علاوه بر طبیعت بسیار زیبا، دارای غنای بسیار بالای آثار تاریخی همچون تپه‌های باستانی، پل و بَرد گوری‌ها (سنگ‌ مزار به شکل شیرهای سنگی که به عنوان نمادی از شجاعت و دلیری شخص متوفی بر روی مزارها نصب می‌شده است) می‌باشد. وجود دو عامل زمین‌های حاصلخیز و راه‌های ارتباطی با دیگر نقاط در گذشته، عامل مهمی در پیدایش آثار و اماکن متعدد در این ناحیه بوده است که اکنون در جای جای بخش سوسن* دیده می‌شود. یکی از این راه‌ها که اصفهان و فلات مرکزی ایران را به شوش و بین‌النهرین متصل می‌کرده، راه دز- پارت است که در هر ۵ فرسنگ آن، قلعه‌هایی ساخته شده که به نظر می‌رسد برای رفاه کاروانیان در طول مسیر ساخته شده و هنوز آثار آن‌ها موجود است. این راه از اصفهان به دهدز و با گذر از پل شالو، به دو شاخه شده که یکی به ایذه منتهی می‌شود و دیگری در امتداد رود کارون ادامه یافته است. در این منطقه هنری لایارد، در دو طرف رود نشانه‌هایی از یک جاده سنگفرش قدیمی دیده و می‌گوید: «بدون شک به همان جاده‌ای که در دره شوش دیده بود، ارتباط پیدا می‌کرده است. این جاده معروف به اتابکی بوده ولی بایستی خیلی پیش از اتابکان احداث شده باشد. احتمالاً ویرانه‌های این جاده، بقایا و آثار یک شاهراه بزرگ قدیمی است که از زمان داریوش احداث شده و دره شوش را به پرسپولیس مربوط می‌ساخته است».

دشت سوسن
شیرهای سنگی در دشت سوسن خوزستان

برای رسیدن به این منطقه زیبا، پس از عبور از جاده خروجی ایذه به سمت شمال و گذشتن از پیان و تاکوتر، به یک دوراهی می‌رسید که سمت راست به سمت سوسن و سمت چپ شما را به سمت منطقه گلزار و بارگاه امامزاده سلطان ابراهیم در جوار دریاچه سد شهید عباسپور (سد کارون یک) می‌رساند. با رهسپار شدن به سمت سوسن، از روستای کَشگِلی (یا به گفته محلی‌ها کفش گلی) عبور کرده و پس از طی ۵ کیلومتر، به دوراهی دیگری می‌رسید که هریک شما را به طرفین دشت سوسن راهنمایی می‌کند. جهت اتراق و کمپینگ در این محل مکان‌هایی وجود دارد که برای این منظور مناسب است و از طرفی برای مردم محلی و زمین‌های کشاورزی مزاحمتی ایجاد نمی‌کند. در روستاهای دشت سوسن فروشگاه یا مغازه وجود ندارد اما با وجود آب چشمه که از طریق لوله‌کشی به روستاها آورده شده، مشکلی برای تأمین آب وجود ندارد.
مردم این منطقه علاوه بر دامپروری، به کشت برنج و دیگر محصولات کشاورزی اشتغال دارند.

*سوسن یکی از بخش‌های شهرستان ایذه است که از دو دهستان سوسن شرقی (با مرکزیت جنگه) و سوسن غربی (با مرکزیت ترشک) تشکیل شده است. بخش سوسن در منتهی‌الیه شرقی استان خوزستان و در مجاورت استان چهارمحال و بختیاری قرار گرفته است.

دشت سوسن

دشت سوسن

دشت سوسن

دشت سوسن

دشت سوسن

دشت سوسن

#پشت بام#گردشگری#خوزستان#دشت سوسن#ایذه#داریوش هخامنشی#راه شاهی#طبیعت#کارون

 

ادامه مطلب
 مهندسین معماری در اهواز
اطلاعات عمومی
  • modir

  • 99 آذر

مهندسین معماری در اهواز

 

 

با توجه به رشد روزافزون علم و آموزشهای کوتاه مدت، مرکز توسعه آموزشهای مجازی پارس با هدف بالا بردن سطح علمی و کمک به تحقق این امر مقاله مهندس معماری چیست ؟ را طراحی و در دسترس علاقمندان قرار داده است. مهندس معماری معرفی شغل، محیط کار، فعالیت های شغلی، شرح وظایف و … مهندسی معماری برای شما است، اگر … مهندسی معماری – مسیر ایرانیاگر از طراحی لذت برده و عاشق ساخت و ساز هم هستید، شغل مهندسی معماری می تواند برای شما ایده آل باشد. دوره معماری چیست ؟ معماری، هنر و فن طراحی و ساختن بناها، فضاهای شهری و دیگر فضاهای درونی و بیرونی برای پاسخ هماهنگ به نیازهای کارکردی و زیباشناسانه است. معماری هنر و ذوق است ! معماری بیش از اینکه تکنیک و فن باشد، هنر و ذوق است. در واقع می توان گفت ظاهر و نمای شهرها را مهندسان معمار می سازند. معماری، که برخی آن را مادر هنرها می دانند، قدمتی بسیار طولانی در تاریخ دارد و در ایران نیز به سال ها پیش از اسلام باز می گردد. مهندس معمار چه کار می کند ؟ کسی که طراح و سازنده بناها و ساختمان ها می باشد، مهندس معمار است. مهندس معمار، نقشه های ساختمان های جدید و برنامه بازسازی و محافظت از ساختمان های قدیمی را طراحی می کند. همچنین کار مهندس معمار طرح ریزی ترکیب و نحوه قرار گیری مجموعه ای از ساختمان ها و فضاهای اطراف آنها نیز می باشد. او این کارها را با تکیه بر علم مهندسی، ذوق هنری و شناختی که از فرهنگ، آداب و رسوم، جغرافیای انسانی و طبیعی محل مورد نظر خود دارد، انجام می دهد. نمونه فعالیت های مهندس معمار … مهندس معماری می‌تواند در زمینه‌های زیر فعالیت کند : طراحی (تک بنا یا مجموعه زیستی کوچک)، از طراحهای اولیه تا مراحل اجرایی کار و طراحی اجزا و عناصر تشکیل دهنده بنا رهبری و سرپرستی دفاتر مشاور معماری (مهندسی مشاور) نظارت عمومی و عالی بر صحت انجام کار در عملیات اجرایی ساختمانی (مهندسی ناظر) مدیریت و هماهنگی اجرایی پروژه‌های معماری (مدیریت پروژه) تأسیس و سرپرستی مؤسسات پیمانکاری و احداث ساختمان همکاری با کلیه متخصصینی که کار آنها به نحوی با ساماندهی محیط زیست مرتبط است. مانند اکولوژیست‌ها، جغرافی دانان، اقلیم شناسان، برنامه ریزان اقتصادی و اجتماعی و… طراحی پارک‌ها و میادین شهری و محوطه سازی آنها مشارکت در پروژه‌های برنامه ریزی و طراحی شهری و شهرسازی طراحی تک بناها در مقیاس کوچک و انجام دکوراسیون داخلی انجام کارهای پژوهشی و آموزشی در زمینه طراحی فضا دقت، نظم، خلاقیت و …. مهندس معمار باید روش مند و منطقی باشد. همچنین باید برنامه های طراحی و نقشه کشی کامپیوتری را بداند و بتواند در شرایط کاری پرفشار کار کند. مهندس معمار باید فردی دقیق، منظم و خلاق باشد و با تکیه بر قدرت تجسم، ذوق هنری و علم مهندسی خود به طراحی نقشه ی ساختمان های مختلف بپردازد. تفاوت کار مهندس عمران و مهندس معمار کار مهندس معمار با مهندس عمران در گرایش سازه شباهت هایی دارد. اما یک تفاوت اساسی بین آنها این است که مهندس عمران در طراحی بنا صرفا به اصول فنی توجه می کند ولی مهندس معمار علاوه بر اصول فنی، به جنبه های زیبایی شناختی، روانشناسی و فرهنگی آن بنا نیز توجه دارد. مهندس معمار معمولا بر اساس ایده های فردی، نیازهای جامعه، قوانین و مقررات موجود و خواست و سلیقه کارفرما، کار طراحی ساختمان ها و بناها را انجام می دهد. ساعت کار دوره معماری معماری مانند بسیاری از مشاغل نیست که بتوان ساعات کاری مشخصی برای آن تعریف کرد. مهندس معمار به طور مداوم با کار خود درگیر بوده و ساعت کاری برای او خیلی معنایی ندارد. محل کار مهندس معمار در دفاتر کاری و در محل پروژه های ساخت و ساز است و در محل پروژه باید از لباس های ایمن از جمله کلاه و کفش مجهز استفاده کند. نیاز جامعه امروز ایران به مهندسین معمار صنعت ساخت و ساز کشور دچار مشکلاتی است. از مهم ترین ها آنها می توان به از دست دادن هویت ملی و تاریخی معماری ایرانی و اسلامی و عدم استفاده از دستاوردهای این معماری اصیل و در کنار آن عدم استفاده صحیح از یافته ها و دستاوردهای استاندارد معماری نوین نام برد. به عنوان مثال هنوز مشکلات اساسی از جمله عدم استفاده از سیستم های تهویه مناسب، عدم توجه به لزوم متناسب بودن موقعیت جغرافیایی ساختمان با ویژگی های آن، استفاده از طرح هایی که فضای پرت و غیرقابل استفاده در ساختمان را زیاد می کند و … در ساختمان سازی ما وجود دارد. برای رفع این مشکلات نیاز به تدبیر و اقدام مسئولان و همکاری متخصصان این حوزه از جمله مهندسان معمار می باشیم. وظایف دوره معماری مهندسین معماری با توجه به اینکه در چه محیط های کار می کنند دارای وظایف مختلفی می باشند. ما در اینجا مهمترین وظایف آنها را به صورت طبقه بندی شده اشاره کرده ایم. هر یک از مهندسین معماری با توجه به اینکه در چه محیطی و چه شرکت یا سازمانی فعالیت می کنند چند وظیفه از وظایف زیر را بر عهده دارند. یافتن پروژه جدید از طریق بازاریابی و دادن توضیحات لازم برای مشتری مشورت با مشتری برای تعیین نیاز مشتری و الزامات لازم برای ساختمان ها بررسی و تحلیل شرایط و خصوصیات زمین و محوطه ساخت و ساز تعیین خصوصیات فیزیکی و کمی طرح همراه با تخمین مواد و تجهیزات لازم و هزینه یابی و زمان بندی اولیه پروژه تهیه طرح ها و نقشه های پروژه با استفاده از نرم افزارهای طراحی و مدلسازی کامپیوتری همکاری با سایر مهندسان از جمله مهندسان تاسیسات مکانیک، مهندسان برق و … در انجام محاسبات فنی و تاسیسات مکانیکی و برقی و … نظارت بر کار تکنسین ها و کارگران بستن قرارداد با پیمانکاران مدیریت پروژه های ساخت و ساز بازدید از محل پروژه برای اطمینان یافتن از پیشرفت آن مطابق با برنامه

 

#اهواز #اهوازیا #اهوازگردی #اهوازی #خوزستان #خوزستانیها #خوزستانی #خوزستانگردی #خوزستان_اهواز #کارون #تبلیغات #گردشگری #کرونا #قرنطینه#اهواز #اهوازیها #اهوازگردی #اهوازی #اهوازیا #اهوازی #اهوازیه #اهوازقدیم #خوزستانگردی #خوزستان_اهواز #خوزستان #خوزستانیها #خوزستانی #آبادان #ابادان #ابادانی #خرمشهر#دزفول #دزفولیها#مسجدسلیمان #شوش#پشت بام #اینترنت

ادامه مطلب
;