گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
دوام  هوای  قابل  قبول  تهران .
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

دوام هوای قابل قبول تهران .

 سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ 

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، امروز (۱۷ اسفندماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار دارد البته همزمان با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود.

پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح امروز(۱۷ اسفندماه) در بیشتر مناطق کیفیت هوا در محدوده قابل‌ قبول قرار دارد که ناشی از ناپایداری جو و  پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است، هرچند هم‌زمان با آغاز تردد خودروها و عدم وزش باد مؤثر بر میزان غلظت ذرات معلق افزوده می‌شود و کیفیت هوا در پاره‌ای از مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار می‌گیرد.

با افزایش تدریجی تندی باد طی روز پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل می‌شود. و با حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید تا اواخر وقت سه‌شنبه، غلظت آلاینده‌ها کاهش پیدا می‌کند و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار می‌گیرد.

کاهش تندی باد تا صبح روز چهارشنبه (۱۸ اسفندماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی تا حدودی سبب افزایش غلظت ذرات معلق خواهد شد بنابراین کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود و طی روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و بهبود نسبی کیفیت هوا در بیشتر مناطق دور از انتظار نیست.

با تداوم وزش باد مؤثر و گاهی نسبتاً شدید تا ساعات پایانی چهارشنبه شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها فراهم خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل‌ قبول قرار می‌گیرد.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۸۴ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 رتبه بندی معلمان از روز اول ورود به کلاس درس.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

رتبه بندی معلمان از روز اول ورود به کلاس درس.

 سه‌شنبه  ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ 

آذربایجان شرقی   رئیس کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس شورای اسلامی گفت: از روز اولی که معلمان وارد کلاس درس می‌شوند، رتبه بندی خواهند شد، از طرفی همه‌ی کارکنان وزارت آمورش و پروش که در حکم کارگزینی آنها معلم درج شده نیز شامل این لایحه خواهند شد .و درصدی از مجموع سه شاخص حق شغل، حق شاغل و فوق العاده شغل فرهنگیان در رتبه‌بندی لحاظ می‌شود.

علیرضا منادی در گفت‌وگو با خبرنگاران در خصوص لایحه رتبه‌بندی معلمان اظهار کرد: ایرادات مربوط به لایحه رتبه‌بندی معلمان خارج از نوبت در صحن علنی مجلس بررسی و اصلاح شده و لایحه به شورای نگهبان ارجاع شد.

وی ادامه داد: لایحه رتبه بندی به دلیل ایرادات جزئی شورای نگهبان به مجلس ارجاع داده شد که در نشست علنی امروز مجلس این ایرادات جزئی اصلاح و تصویب شد.

وی ضمن تبریک به فرهنگیان بابت تصویب لایحه رتبه‌بندی معلمان اضافه کرد: امیداورم شورای نگهبان نیز  نظر نهایی خود را نسبت به لایحه رتبه‌بندی معلمان اعلام کند.

منادی تأکید کرد: لازم می‌دانم از شورای نگهبان به دلیل نظر مثبتی که به فرهنگیان داشته و نگاه مثبتی که در زمینه ارتقاء کیفیت آموزش و بهبود جایگاه و منزلت فرهنگیان برای نهایی شدن این لایحه به خرج دادند، تشکر کنم چراکه شورای نگهبان ایرادات مبتنی‌بر اصل ۷۵ و بار مالی را مشمول این لایحه ندانست.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: در رتبه بندی معلمان اولین رتبه، یعنی «آموزشیار معلم» ۴۵ درصد، دومین رتبه «مربی معلم» ۵۵ درصد، سومین رتبه «استادیار» معلم ۶۵ درصد، چهارمین رتبه «دانشیار معلم» ۷۵ درصد و پنجمین رتبه «استاد معلم» ۹۰ درصد مجموع سه شاخصه فوق، افزایش حقوق خواهند داشت.

به نقل از دفتر ارتباطات مردمی نماینده مردم تبریز، آذرشهر و اسکو در مجلس شورای اسلامی، وی ضمن تشکر و قدردانی از رئیس مجلس شورای اسلامی برای همراهی و یاری اعضای کمیسیون آموزش اظهار کرد: امیدوارم این مهم باعث افزایش کیفیت در آموزش و پرورش و تحول در این وزارت خانه شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 دانش‌آموزان در حفظ محیط زیست از سال تحصیلی آینده مشارکت می کنند.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

دانش‌آموزان در حفظ محیط زیست از سال تحصیلی آینده مشارکت می کنند.

 سه‌شنبه  ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ 

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش از مشارکت دانش‌آموزان در حفظ محیط زیست با اجرای طرح «همیاران محیط زیست» در سال تحصیلی آینده خبر داد.

 صادق ستاری فرد اظهار کرد: با توجه به اهمیت محیط زیست سالم در زندگی، تأکیدات اسناد بالادستی و اهداف ساحت زیستی-بدنی به عنوان یکی از ساحت‌های شش گانه تعلیم و تربیت، ضروری است. از طریق مشارکت دانش‌آموزان در حفظ و ارتقای وضعیت زیست محیطی کشور گام‌های مهمی برداریم.

وی افزود: در طرح همیاران محیط زیست نقش آفرینی دانش‌آموزان برای ارتقای وضعیت بهداشت محیط منزل، مدرسه، محله و طبیعت و حفظ منابع حیاتی شامل آب، خاک، هوا و تنوع زیستی که همه از منافع ملی هستند، مدنظر خواهد بود.

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش درباره زمان اجرای این طرح تصریح کرد: طرح همیاران محیط زیست برای سال تحصیلی جدید اجرا می‌شود، دبیرخانه اجرایی طرح، مشهد مقدس و آموزش و پرورش استان خراسان رضوی خواهد بود و جزئیات و نحوه عملیاتی کردن آن به زودی در قالب دستورالعمل پیش بینی خواهد شد.

به گزارش مرکز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش، ستاری فرد گفت: حفظ منابع حیاتی، نهادینه سازی فرهنگ و اخلاق زیست محیطی، رعایت عدالت و حقوق بین نسلی، گسترش سطح آگاهی دانش و بینش زیست محیطی جامعه و افزایش مشارکت و مسئولیت پذیری دانش‌آموزان و آحاد جامعه و حفظ محیط زیست از جمله اهداف اجرایی این طرح است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
چرا  تصویب لایحه تامین امنیت زنان به سال ۱۴۰۰ نمی‌رسد؟
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

چرا تصویب لایحه تامین امنیت زنان به سال ۱۴۰۰ نمی‌رسد؟

 سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰ 

نایب رئیس کمیسیون اجتماعی مجلس می‌گوید که با توجه به اینکه در حال حاضر بررسی بوجه سال ۱۴۰۱ در دستورکار مجلس قرار دارد و کمیسیون های تخصصی تعطیل هستند، رسیدگی و تصویب این طرح نیز به پایان سال ۱۴۰۰ نخواهد رسید.

علی بابایی کارنامی در رابطه با اینکه لایحه تامین امنیت زنان در برابر خشونت در چه مرحله ای در مجلس شورای اسلامی قرار دارد، بیان کرد: این طرح اعلام وصول شده و در نوبت بررسی صحن علنی مجلس قرار دارد.

وی افزود: با توجه به اینکه در حال حاضر بررسی بودجه ۱۴۰۱ در دستورکار جلسات علنی مجلس قرار دارد و کمیسیون های تخصصی تعطیل هستند، رسیدگی و تصویب این طرح به پایان سال ۱۴۰۰ نمی‌رسد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
  درختکاری و باید ها و نباید های آن.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

درختکاری و باید ها و نباید های آن.

 یکشنبه  ۱۵ اسفند ۱۴۰۰

یک عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور ضمن بیان اینکه در روز درختکاری،نهال‌های بسیاری کاشته می‌شوند اما فقط تعداد کمی از آن‌ها مستقر می‌شوند، اظهار کرد: نهال‌ها نیاز به مراقبت بسیار و رعایت شرایط اکولوژیک دارند تا به ثمر برسند.

احمد رحمانی : همزمان با روز درختکاری (۱۵ اسفندماه) درباره محیط مناسب کاشت نهال اظهار کرد: شرایط اکولوژیک در نقاط مختلف کشور ما متفاوت و نکته قابل توجه در درختکاری این است که چه درختی برای چه منطقه‌ای مناسب و با آن سازگار است؟

وی تصریح کرد: شرایط اکولوژیک هر منطقه شامل حداکثردما، حداقل دما،وضعیت آب و خاک است که باید این موارد را در نظر گرفته شود و درخت‌های مناسب بکاریم.

#پشت بام ویترین کسب و کارها
  
این عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور ادامه داد: هنگامی که یک درخت را می‌کاریم، اگر شرایط مناسب باشد چندین سال طول می‌کشد تا آن درخت به ثمر برسد  و در مرحله بعدی باید شرایط مناسب برای کاشت درخت همچون چاله‌های مناسب و خاک مناسب را فراهم و مراقبت کنیم.

وی افزود: در روز درختکاری تعداد زیادی درخت توسط شهرداری‌ و سازمان منابع طبیعی کاشته می‌شود ولی تعداد کمی از آن‌ها مستقر هستند و حفظ می‌شود .مسئله حفظ و استقرار درختان بسیار مهم است.

رحمانی ادامه داد: شرایط مراقبت از درختان جنگلی با درختان میوه‌ای متفاوت است چراکه درخت جنگلی مقاومت بیشتری دربرابر خشکی و کم‌آبی دارد اما درختان میوه نیاز دارند تا در فواصل زمانی کم آبیاری شوند و تحت مراقبت بیشتری نیز باشند.

وی افزود: درختان جنگلی و فضای سبز هم مراقبت‌های خاص خود را دارند .اما حساسیتشان کمتر از درختان میوه است که این مراقبت‌ها را هم باید در سال‌های اول و دوم بعد از کاشت انجام دهیم ولی مثل درختان میوه که باید هرهفته و هر ۱۰ روز به آن آب بدیم برای استقرارشان، درختانی که برای فضای سبز هستند در مدت زمان کمتری این اتفاق می افتد با این حال درختان با هم متفاوتند.

رحمانی درباره تفاوت میزان مقاومت درختان گفت: بعضی در خشکی و گرما مقاومت بیشتری دارند و اگر ما با فاصله زمانی بیشتری به آن‌ها آب دهیم هم مستقر می‌شوند ولی بعضی درختان باید با فاصله کمتری آب دهیم و کاملا بسته به شرایط اکولوژیک باید چه مراقبت ها را انجام دهیم و باید با مشاوران منطقه مشورت کنیم تا بهترین کاشت را داشته باشیم.

این عضو هیئت علمی موسسه تحقیقات جنگل‌ها و مراتع کشور درباره کاشت درخت میوه تاکید کرد: در کاشت درخت میوه اینکه نهال از کجا تهیه شده بسیار نکته قابل توجهی است چراکه درختان میوه اکثرا درختان پیوندی هستند و کسانی که در نهالستان نهال تولید می‌کنند،معمولا پایه‌های مقاوم را انتخاب می‌کنند و بعد با پایه‌های میوه آن را پیوند می‌زنند.

 وی افزود: درخت‌ها باید شناسنامه دار باشند و مشخص باشد که پایه نهال‌ها از چه نهالیست و از کجا پیوند زده‌اند که ما بتوانیم زودتر به میوه‌دهی برسیم.

رحمانی در پایان تصریح کرد:اگر درخت‌ها پایه نامناسبی داشته باشند ممکن است هم به آفات و بیماری‌ها حساس شوند و هم سال‌های طولانی طول بکشد تا میوه دهند و معمولا چون درخت‌های میوه را افراد برای برداشت میوه می‌خرند، بعد از چند سال به نتیجه می‌رسند که پیوند مناسب و میوه آن کیفیت مطلوب ندارد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 همه مدارس قم حضوری شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

همه مدارس قم حضوری شد.

 یکشنبه ۱۵ اسفند ۱۴۰۰ 

مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش قم عنوان کرد: با توجه به تغییر وضعیت کرونایی، تمام مدارس دولتی و غیردولتی این استان باید به‌صورت حضوری فعالیت کنند.

غلامرضا رضایی مدیر روابط عمومی آموزش‌وپرورش قم عنوان کرد: با توجه به دستورالعمل مدیریت ستاد ملی کرونا و مصوبه ستاد استانی مقرر گردیده با توجه به وضعیت استان، تمامی واحدهای آموزشی قم دولتی و غیردولتی از هفته جاری فعالیت‌های خود را در ۲ گروه الف و ب به‌صورت حضوری آغاز کنند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

رضایی در ادامه از دانش آموزان تقاضا کرد: حضور در مدارس را جدی بگیرند و  اولیا نیز همراهی و همکاری لازم را داشته باشند.

وی اظهار داد: آموزش حضوری بسیار مطلوب و شایسته‌تر از آموزش مجازی است و سرعت پیشرفت علمی دانش آموزان را به‌صورت فزاینده به پیش خواهد برد.

رضایی تاکید کرد: مدیران با تدبیر در همه مدارس استان دستورالعمل‌ های لازم بهداشتی را رعایت کنند و از دانش آموزان نیز انتظار داریم نسبت به رعایت شیوه‌نامه ‌های بهداشتی به ‌صورت متقابل اقدام کنند.

وی تصریح کرد: دانش آموزان با ماسک راهی مدرسه شوند و نسبت به رعایت فاصله‌گذاری‌های اجتماعی حساسیت لازم را داشته باشند.

رضایی با تاکید بر واکسیناسیون دانش آموزان، ابراز امیدواری کرد: سرعت انتقال بیماری کرونا کمتر و به صفر برسد تا دانش آموزان بانشاط هر چه بیشتر در واحدهای آموزشی حاضر شوند.

مدیر روابط عمومی آموزش ‌و پرورش قم افزود: دانش آموزان درمدارس حضوری فعال داشته باشند و مدیران نسبت به حضور آنان حساسیت‌ های لازم را مدنظر قرار دهند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
نفس کشیدن  هوای  پاک  در  تهران.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

نفس کشیدن هوای پاک در تهران.

 یکشنبه  ۱۵ اسفند 

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبحگاه امروز (۱۵ اسفندماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول و پاک قرارگرفته است. که ناشی از شرایط ناپایدار جوی، وزش باد مؤثر تا نسبتاً شدید و پراکندگی آلاینده‌ها طی ساعات گذشته است.

براساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امروز (۱۵ اسفندماه) افزایش تندی باد در طول روز ادامه خواهد داشت که پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد، هرچند در برخی مناطق مستعد احتمال گسیل گردوخاک وجود خواهد داشت.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

تداوم وزش باد مؤثر تا اواخر وقت یکشنبه باعث کاهش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار خواهد گرفت.

با کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز دوشنبه (۱۶ اسفندماه) و افزایش ترافیک صبحگاهی بر میزان غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد. کاهش کیفیت هوا در مناطق پرتردد را به دنبال دارد.با شکل‌گیری ناپایداری جوی در طول روز تا حدودی پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد.

با ورود سامانه بارشی و احتمال بارش همراه با افزایش نسبی تندی باد تا اواخر وقت دوشنبه از میزان غلظت ذرات معلق کاسته خواهد شد و برقراری وضعیت قابل‌قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۵۳ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت  قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۴۶ و  کیفیت هوا در محدوده پاک است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 بیش از ۱۹۶هزار دُز واکسن کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته تزریق شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

بیش از ۱۹۶هزار دُز واکسن کرونا در کشور طی شبانه روز گذشته تزریق شد.

 شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

بناب اعلام وزارت بهداشت، در شبانه روز گذشته ۱۹۶ هزار و ۷۵۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

 تا کنون ۶۳ میلیون و ۷۷ هزار و ۵۳۱ نفر دُز اول، ۵۵ میلیون و ۶۸۵ هزار و ۷۰۸ نفر دُز دوم و ۲۳ میلیون و ۷۷۳ هزار و ۹۴۱ نفر نیز دُز سوم واکسن کرونا را در کشور تزریق کرده‌اند.

مجموع واکسن‌های تزریق شده در کشور به ۱۴۲ میلیون و ۵۳۷ هزار و ۱۸۰ دُز رسید.

در شبانه روز گذشته ۱۹۶ هزار و ۷۵۴ دُز واکسن کرونا در کشور تزریق شده است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
  به سؤالات دینی و شبهات مذهبی در ۱۰ ایستگاه متروی تهران پاسخ می دهند.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

به سؤالات دینی و شبهات مذهبی در ۱۰ ایستگاه متروی تهران پاسخ می دهند.

 شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

سرپرست معاونت امور فرهنگی و اجتماعی شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه از برپایی پایگاه مشاوره "نسیم بهشت" هم‌زمان با فرارسیدن ماه شعبان در متروی تهران خبر داد.

 سید محمد نقیب با اعلام این خبر گفت: به‌منظور پاسخگویی به سؤالات دینی و شبهات مذهبی مسافران شهر زیرزمینی، پایگاه "نسیم بهشت" در تعدادی از ایستگاه‌های منتخب از ۱۱ تا ۲۶ اسفندماه ۱۴۰۰ برپا شده است.


وی هدف از برپایی این پایگاه را ارتقای سطح آگاهی مسافران در خصوص مسائل دینی و آشنایی بیشتر شهروندان با سیره زندگی ائمه معصومین علیهم‌السلام عنوان کرد و افزود: کارشناسان حوزه‌های دینی و معرفتی در ایستگاه‌های امام خمینی (ره)، میدان شهدا، تئاتر شهر، شهدای هفتم تیر، شهید بهشتی، دروازه دولت، بهارستان، میدان حضرت ولی‌عصر (عج) ، صادقیه و امام حسین (ع) آماده پاسخگویی به سؤالات مسافران هستند.


بنا براعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه، مسافران می‌توانند از ساعت ۱۴ تا ۱۸ با حضور در ایستگاه‌های منتخب مترو، پاسخ سؤالات دینی و شبهات مذهبی خود را از طریق کارشناسان حوزه‌های دینی و معرفتی دریافت کنند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 آیا معلمان جامانده از طرح مهرآفرین استخدام می شوند؟
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

آیا معلمان جامانده از طرح مهرآفرین استخدام می شوند؟

 چهارشنبه  ۱۱ اسفند ۱۴۰۰ 

نمایندگان مجلس شورای اسلامی، سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش را مکلف کردند که نسبت به تبدیل وضعیت، تخصیص شناسه و استخدام رسمی کلیه مشمولان و نیروهای جا مانده و باقی مانده استخدامی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ طرح مهرآفرین اقدام کنند.

 در جلسه علنی امروز چهارشنبه مجلس و در ادامه بررسی جزییات بودجه ۱۴۰۱ در بخش درآمدی، بند الحاقی ۲ تبصره ۲۰ به شرح زیر تصویب شد.

‎بندالحاقی۲- سازمان اداری و استخدامی کشور و وزارت آموزش و پرورش مکلفند نسبت به تبدیل وضعیت، تخصیص شناسه و استخدام رسمی کلیه مشمولان و نیروهای جا مانده و باقی مانده استخدامی سال های ۱۳۸۸ تا ۱۳۹۲ طرح مهرآفرین با اولویت معلمان قرآنی که هم اکنون با وزارت آموزش و پرورش به صورت قراردادی و یا پیمانی همکاری می نمایند، اقدام نماید. بار مالی ناشی از اجرای این بند از محل ردیف ۱۲۷۵۰۳ وزارت آموزش و پرورش در سقف پانصد میلیارد (۵۰۰.۰۰۰.۰۰۰.۰۰۰)ریال تأمین می گردد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
;