بایدن ادعا کرد: کشته شدن سرکرده داعش در حمله نیروهای ارتش آمریکا

  • modir

  • 00 بهمن

  • اخبار روزانه

blog-details

۱۴ بهمن ۱۴۰۰

رئیس‌جمهور آمریکا مدعی شد نظامیان این کشور طی عملیاتی در شمال غربی سوریه، سرکرده گروه تروریستی داعش را به هلاکت رسانده‌اند.

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری تسنیم، جو بایدن رئیس‌جمهور آمریکا روز پنج‌شنبه طی بیانیه‌ای خبر به هلاکت رسیدن «ابو ابراهیم القریشی» سرکرده گروه تروریستی داعش در عملیات نظامیان آمریکایی در شمال غربی سوریه را اعلام کرد.

جو بایدن در این بیانیه که در وب‌سایت رسمی کاخ سفید نیز منتشر شده است، اظهار داشت: «شب گذشته به دستور من، نیروهای نظامی ایالات متحده در شمال غربی سوریه یک عملیات ضد تروریستی موفق را در راستای حفاظت از مردم آمریکا و متحدانمان انجام دادند و جهان را به جای امن‌تری تبدیل کردند.»

وی افزود: «ما به لطف مهارت و شجاعت نیروهای مسلحمان، ابو ابراهیم القریشی -رهبر [سرکرده] داعش- را از میدان نبرد حذف کردیم. همه آمریکایی‌ها از این عملیات سالم بازگشتند. من امروز صبح [به وقت محلی در این مورد با مردم آمریکا صحبت خواهم کرد.»

رویترز به نقل از یک مقام بلندپایه در دولت جو بایدن اعلام کرد که سرکرده داعش پس از درگیری با نیروهای آمریکایی خود را منفجر کرده است.

شبکه العربیه به نقل از منابع آگاه اعلام کرد که برای تایید مرگ سرکرده داعش، آزمایش DNA بر روی جسدوی در حال انجام است.

یک مقام امریکایی گفت که سرکرده داعش پس از عملیات هلی برن نیروهای آمریکایی چندین نفر از اعضای خانواده خود را به قتل رسانده است.

قرشی مشهور به عبدالله قرداش با نام اصلی امیر محمد عبدالرحمن المولی السلبی بعد از کشته شدن ابوبکر بغدادی به عنوان سرکرده گروهک تروریستی داعش معرفی شده بود.

برخی منابع شبکه خبری المیادین گفتند که دستگاه اطلاعات عراق در حمله به مقر سرکرده داعش شرکت داشته است.

#پشت بام ویترین کسب وکارها

;