هوای تهران ؛ ناسالم برای همه ی گروه‌ ها.

  • modir

  • 01 فروردین

  • اخبار روزانه

blog-details

شنبه  ۲۰ فروردین ۱۴۰۱ 

با اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران، کیفیت هوای پایتخت امروز (۲۰ فروردین ماه) با توجه به انتشار گرد و خاک، کاهش تندی باد و افزایش تردد خودروها هوای تهران در وضعیت ناسالم برای همه گروه‌ها قرار گرفته این در شرایطی است که در ۲۴ ساعت گذشته هوای تهران با شاخص ۴۱۶ در وضعیت خطرناک قرار داشت.

 پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران حاکی از آن است که در صبح روز شنبه (۲۰ فروردین ماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده ناسالم قرار خواهد گرفت که ناشی از حضور و انتشار گردوخاک طی ساعات گذشته است، همچنین کاهش تندی باد و آغاز تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق و کاهش کیفیت هوا در بیشتر مناطق خواهد شد.

افزایش تندی باد همراه با رشد ناپایداری جوی و احتمال رگبار پراکنده در طول روز پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل می‌کند، هرچند با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات احتمال گسیل گردوخاک و کاهش کیفیت هوا وجود خواهد داشت. این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و همزمان با افزایش ترافیک، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۲۱ فروردین ماه) همراه با افزایش تردد خودروها سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و برقراری وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس در مناطق پرتردد را به‌دنبال خواهد داشت. در طول روز به‌تدریج بر تندی باد افزوده می‌شود و شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده‌ها را فراهم خواهد کرد، هرچند احتمال گسیل گردوخاک با وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات دور از انتظار نیست.

همچنین با تداوم این شرایط جوی تا ساعات پایانی یکشنبه همراه با افزایش ترافیک شامگاهی، بر میزان غلظت ذرات معلق افزود خواهد شد و کیفیت هوا در بیشتر مناطق پرتردد در محدوده ناسالم برای گروه‌های حساس قرار خواهد گرفت.

آلاینده  شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون» با میانگین ۴۱۶ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت خطرناک قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۱۰میکرون» با میانگین ۱۷۷ و کیفیت هوا در محدوده ناسالم است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

;