ملی شدن دارایی‌های شرکت‌هایی که از روسیه رفتند.

  • modir

  • 00 اسفند

  • اخبار روزانه

blog-details

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

حزب روسیه متحد اعلام کرد یک کمیسیون دولتی نخستین گام برای ملی کردن دارایی‌های شرکت‌های خارجی که این کشور را پس از تحریمهای اقتصادی بر سر اوکراین ترک کردند، تصویب کرده است.

 حزب روسیه متحد در بیانیه ای در پیام رسان تلگرام اعلام کرد این کمیسیون در فعالیت قانونگذاری از لایحه ای حمایت کرده است که اجازه می دهد شرکت‌هایی که بیش از ۲۵ درصد آنها در مالکیت خارجیان از کشورهای غیردوست است، تحت مدیریت بیرونی قرار بگیرند. این اقدام از ورشکستگی آنها جلوگیری کرده و مشاغل را حفظ می کند.

تحریمهای بین المللی، بسته شدن فضای هوایی و لینکهای حمل و نقل به دلیل جنگ و محدودیتهای مالی در سوئیفت و کنترلهای سرمایه گذاری، تامین قطعات، پرداخت پول و تحویل کالا از مبدا یا به مقصد روسیه را برای بسیاری از شرکتها دشوار یا به عبارتی غیرممکن کرده اند. بعلاوه، احتمال خشم جهانی مصرف کنندگان علیه شرکتی که به نظر برسد به دولت ولادیمیر پوتین کمک می کند، باعث به راه افتادن سیل خروج شرکتها از روسیه شده است. اقدامات شرکتها برای تنبیه روسیه بر سر حمله نظامی به اوکراین بسیار گسترده بوده و بعضی از شرکتها مانند شرکت خودروسازی فورد آمریکا موقتا کارخانه هایشان را تعطیل کرده اند در حالی که سایرین مانند غول انرژی بریتیش پترولیوم قول داده اند از این کشور خارج شوند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

حزب روسیه متحد اعلام کرد بر اساس لایحه پیشنهادی، شرکت‌هایی که اعلام کرده اند روسیه را ترک می کنند، اگر در مدت پنج روز فعالیتشان را ازسربگیرند یا سهامشان را بفروشند به شرطی که کسب و کار و کارمندان آنها همچنان حفظ شده باشند، می توانند از قرار گرفتن تحت مدیریت بیرونی اجتناب کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در غیر این صورت دادگاه یک مدیر موقت را به مدت سه ماه منصوب می کند و پس از این مدت، سهام سازمان جدید به فروش گذاشته خواهد شد و شرکت قدیمی منحل می‌شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

;