دکتر غلامرضا ترمه چی

افزودن به علاقه مندی ها
مشخصات
  • قیمت:

    نقره ای

  • نوع فروشنده:

    نقره ای

  • منتشر شده:

    فروردین

  • موقعیت:

    امیرآباد

  • دسته بندی:

    متخصص مغز و اعصاب

  • وضعیت:

    اکنون باز

  • وبسایت:

  • ایمیل:

  • نوع آگهی:

    نقره ای

توضیحات



یکی از بهترین وراحت ترین راههای به دست آوردن متخصص مغز و اعصاب ردرتهران ودسترسی آسان به شماره تلفن،آدرس ولوکیشن متخصص مغز و اعصاب وبرقرارکردن ارتباط سایت www.poshtebam.com میباشد.پشت بام این امکان را به شما میدهدکه بهترین،نزدیکترین متخصص مغز و اعصاب درمحل یاشهرتون رو به راحتی پیداکنید. همه ما با کارکرد مغز آشنا هستیم و می دانیم که کنترل بسیاری از اجزای بدن برعهده مغز می باشد؛ اما مغز به تنهایی نمی تواند این کارها را انجام دهد و باید بسیاری از اجزا دست به دست هم دهند تا این کار سخت و مهم به درستی انجام شود، همیشه دیده اید در کنار واژه مغز، اعصاب می آید زیرا این اعصاب هستند که می توانند اطلاعات را از مغز دریافت کنند و به دیگر اجزای بدن ارسال نمایند... به همین جهت مغز به همراه نخاع و اعصاب دربردارنده آن دستگاه عصبی نامیده می شود از این رو به راحتی در صورتی که هر یک از بخش های دستگاه عصبی آسیب ببیند نه تنها عملکرد کل سیستم عصبی با مشکل مواجه می شود بلکه عملکرد کلی بدن را نیز با مشکل مواجه می کنند.

اختلالات مربوط به مغز و اعصاب طیف عظیمی از بیماری ها را شامل می شود که ممکن است حتی برخی از آنها را نشنیده باشید. و یا با برخی از آنها همچون آلزایمر آشنایی داشته باشد، بیماری آلزایمر، بیماری که مربوط به مغز است و به دلیل عدم کارکرد مناسب مغز بوجود می آید. درمان این دست از بیماری ها، راهی جز پیشگیری و استفاده از دارو نیست. آلزایمر و بسیاری از اختلالات حافظه بخش کوچکی از مراجعات به متخصص مغز و اعصاب است. متخصص مغز و اعصاب در تشخیص و درمان انواع اختلالات مغزی و دستگاه عصبی تخصص دارد از این رو به راحتی در این مقاله به طور مفصل به بررسی وظایف متخصص مغز و اعصاب و بیماری های مرتبط با این متخصصان پرداخته ایم.

وظایف متخصص مغز و اعصاب

آیا تا به حال واژه نورولوژی به گوشتان خورده است؛ و آیا می دانید این واژه برگرفته از چیست؟ نورولوژی از دو واژه نورو و لوژی سخته شده است. نورو در لغت به معنای علم مربوط به عصب و لوژی به معنای شناختن یا شناسی است. از رو به راحتی ی هم قرار گرفتن این دو واژه به یک رشته پزشکی دست می یابیم که مربوط به علوم اعصاب و مغز و بیماری های مرتبط به آن است. رشته نورولوژی به دو دسته نورولوژیست به معنای متخصص مغز و اعصاب و نوروسرجری به معنای جراح مغز و اعصاب تقسیم می شود. نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب پزشکی است که در زمینه بیماری های مغز و اعصاب و ستون فقرات تخصص دارد. اینگونه متخصصین پس از اتمام دوره های پزشکی عمومی و گذراندن چهار سال دوره تخصصی مغز و اعصاب به این تخصص دست می یابند از این رو به راحتی قادرند به تشخیص و درمان غیر جراحی اختلالاتی از قبیل اختلالات مغز، نخاع و اعصاب و عضلات دربردارنده نخاع بپردازند. همچنین نکته قابل توجه که اغلب افراد از آن غافل هستند این است که متخصصین مغز و اعصاب قادرند اختلالات مربوط به ستون فقرات را نیز بررسی و درمان کنند.

البته متخصص مغز و اعصاب را با جراح مغز و اعصاب اشتباه نگیرید؛ جراح مغز و اعصاب یا نوروسرجری تخصصی جدا از نورولوژیست است و در صورتی که بیمار نیاز به جراحی مغز داشته باشد متخصص مغز و اعصاب، بیمار را به یک جراح مغز و اعصاب با تجربه سوق می دهد زیرا نورولوژیست تخصصی در زمینه جراحی ندارد و نمی تواند جراحی انجام دهد. پس به طور کلی می توان گفت بررسی و ارزیابی اولیه و درمان های غیر جراحی بر عهده نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب است و در صورت تسکین نیافتن درد به کمک درمان های غیر جراحی، در این صورت باید از جراح مغز و اعصاب کمک گرفت. اما برخی بیماری های دستگاه عصبی و ستون فقرات همچون تومور مغزی، تنگی کانال نخاعی نیز وجود دارد که تشخیص و درمان از همان ابتدای بیماری باید توسط جراح مغز و اعصاب صورت بگیردوبه ایشان مراجعه بفرمائید.

بیماری های مرتبط به متخصص مغز و اعصاب
به دلیل پیشرونده بودن بیماری های مغز و اعصاب، باید هرچه سرعتر به یک نورولوژیست یا متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد زیرا هر چه مراحل درمانی اینگونه بیماری ها سریعتر آغاز شود تشخیص و درمان آن راحتر است و از پیشرفت بیماری جلوگیری می شود. اما سوالی که در میان مطرح است برای درمان چه بیماری هایی باید به متخصص مغز و اعصاب مراجعه کرد؟ یا بیماری های مرتبط به متخصص مغز و اعصاب شامل چه مواردی می باشد؟ اگر به هر دلیل دچار علائمی از قبیل موارد زیر شدید پیشنهاد می شود به یک نورولوژیست مراجعه کنید:

ابتلا به انواع سردرد در تمامی نقاط وقسمت های جمجمه
سرگیجه و احساس سنگینی و سبکی غیر طبیعی در سر
بیهوشی غیر طبیعی و پایین آمدن سطح هوشیاری
اختلال در حافظه
اختلال در تکلم و صحبت کردن
اختلال در حفظ تعادل
اختلال در راه رفتن بیمار
ضعف در اندام ها ی بیمار

نظرات

افزودن یک بررسی

;