گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
هشدار برای ساحل‌ نشینان دریاهای جنوب.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

هشدار برای ساحل‌ نشینان دریاهای جنوب.

۱ اسفند ۱۴۰۰ 

 مدیرکل مدیریت بحران استانداری هرمزگان گفت: خروجی نقشه ها و مدل های هواشناسی برای روزهای آینده بیانگر ناپایداری وضعیت جوی و دریایی است که موجب اختلال در تردد های دریایی و آسیب به شناورهای سبک و تورهای صیادی می شود.

مهرداد حسن زاده با اعلام این خبر افزود: بر اساس هشدار سازمان هواشناسی، وزش باد نسبتا شدید شمال غربی- جنوب غربی با سرعت ۵۵ کیلومتر بر ساعت، افزایش ارتفاع موج در مناطق ساحلی تا ۱۸۰ سانتیمتر و در مناطق فراساحلی نزدیک به ۲۰۰ سانتیمتر از جمله آثار فعالیت این سامانه در روزهای دوشنبه و سه شنبه هفته جاری است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 وی به مناطق تحت تاثیر این سامانه جوی هم اشاره کرد و افزود: خلیج فارس، تنگه ی هرمز و دریای عمان به ویژه جزایر قشم ، هرمز، لارک، هنگام، سیری، ابوموسی، تنب بزرگ و کوچک، کیش و لاوان بیشترین اثرپذیری را از این سامانه خواهند داشت.

حسن زاده تصریح کرد: سامانه امواج ناپایدار تراز میانی روز دوشنبه فعالیت خود را در استان آغاز می کند که با ورود این سامانه، سرعت باد افزایش پیدا می کند و احتمال وقوع گرد و غبار و بارش پراکنده باران در ارتفاعات و برخی مناطق استان وجود دارد.

مدیرکل مدیریت بحران استانداری با توصیف سامانه مورد انتظار، بیان کرد: اختلال در فعالیت های دریایی، احتمال غرق شدن شناورهای سبک، احتمال آسیب به قفس های پرورش ماهی و تورهای صیادی ،گردوغبار و کاهش دید افقی در مناطق ساحلی و جزایر خلیج فارس از اثرات مخاطره آمیز این سامانه است.  

حسن زاده تاکید کرد: با توجه به مواج شدن دریا، از تردد شناورهای سبک، فعالیت های تفریحی و شنا به‌ویژه در بنادر مرکزی و غربی استان خودداری شود.

وی ادامه داد: تمهیدات لازم به‌منظور تردد شناورهای مسافربری به‌ویژه در بنادر مرکزی و غربی استان و کشتی‌های تجاری به سمت بنادر بوشهر و خوزستان و کشورهای حاشیه جنوبی خلیج فارس  باید پیش بینی شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
۱۳ نفر از فدراسیون فوتبال اخراج شدند.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

۱۳ نفر از فدراسیون فوتبال اخراج شدند.

۱ اسفند ۱۴۰۰ 

۱۳ عضو فدراسیون فوتبال با رفتن عزیزی خادم از این فدراسیون اخراج شدند.

 چند روز پیش بود که شهاب عزیزی‌خادم از ریاست فدراسیون فوتبال برکنار و به جای وی میرشاد ماجدی با عنوان سرپرست این فدراسیون از روز گذشته مشغول به کار شد.

با جدایی عزیزی خادم ۱۳ عضو این فدراسیون از کار خود برکنار شدند و از این پس در این فدراسیون سمتی ندارند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ابراهیم جهانیان مسئول دفتر رئیس فدراسیون، داوود امیدزاده مشاور اجرایی رئیس فدراسیون، محمود عبایی مشاور راهبردی رئیس فدراسیون، یاسر میر مسئول دفتر عزیزی خادم در آکادمی، علی عالی دستیار رئیس فدراسیون، حسین قهار کارمند روابط عمومی،حسین شریفی مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال، عرفان منفرد کارشناس حوزه ریاست، محمودرضا رضایی مدیر رسانه‌ای تیم ملی،  احسان عزیزی خادم کارشناس حوزه IT، سعید زارعیان عکاس فدراسیون، کیایی و سراج از کارمندان فدراسیون اخراج شده و دیگر سمتی نخواهند داشت. قرار است مدیر روابط عمومی و مدیر رسانه‌ای تیم ملی فوتبال به زودی انتخاب و معرفی شوند.

گفتنی است عزیزی خادم که با شعار چابک‌سازی به فدراسیون فوتبال آمده بود در زمان حضور یک ساله خود ۷۴ نیرو را به فدراسیون فوتبال وارد کرد که البته طی روزهای آینده تصمیمی جدی در مورد بقیه این نفرات اتخاذ خواهد شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 فاینورد با سوپرگل جهانبخش به پیروزی رسید.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

فاینورد با سوپرگل جهانبخش به پیروزی رسید.

۱ اسفند ۱۴۰۰

فاینورد در مصاف با کامبور به پیروزی پرگل دست یافت. علیرضا جهانبخش گل سوم تیمش را به زیبایی وارد دروازه حریف کرد.

 در هفته بیست و سوم رقابت های لیگ برتر هلند، فاینورد میزبان کامبور بود و با نتیجه ۳ بر یک به پیروزی رسید.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

علیرضا جهانبخش بازیکن ایرانی در این دیدار از ابتدا در ترکیب تیمش حضورداشت و در دقیقه ۴۹ یک سوپرگل دیدنی به ثمر رساند. مهاجم ایرانی در دقیقه ۶۶ تعویض شد.

فاینورد با این برد ۵۱ امتیازی شد و به رده دوم صعود کرد. کامبور با ۳۰ امتیاز در رده نهم قرار دارد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 زمان بازگشت سردار به تمرینات لورکوزن  اعلام  شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

زمان بازگشت سردار به تمرینات لورکوزن اعلام شد.

۱ اسفند ۱۴۰۰

سرمربی تیم لورکوزن زمان بازگشت سردار آزمون به تمرینات این تیم را اعلام کرد.

 جراردو سئوانه از زمان بازگشت سردار آزمون به تمرینات بایرلورکوزن  خبر داد.

سرمربی این تیم آلمانی گفت: در برنامه هفته گذشته سردار آزمون تمرینات انفرادی خود را ادامه داد. شاید او از هفته آینده به تمرینات گروهی تیم اضافه شود. 

#پشت بام ویترین کسب و کارها

سردار آزمون در پنجره زمستانی از تیم زنیت سن پترزبورگ راهی لورکوزن شد تا به مدت 5 فصل برای این تیم بازی کند. 

در بازی جمعه شب لورکوزن مقابل ماینتس، پاتریک شیک، رقیب سردار مصدوم شد تا حضور ستاره کشورمان برای این تیم حیاتی‌تر شود. 

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
آیا کنکور دکتری  امسال  قطعا برگزار می‌شود؟
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

آیا کنکور دکتری امسال قطعا برگزار می‌شود؟

۲۳ بهمن ۱۴۰۰

 کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی (PHD) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ طی روزهای سوم تا پنجم اسفند ماه بر روی سایت سازمان سنجش آموزش کشور قرار می گیرد و این آزمون نیز روز جمعه ششم اسفند با حضور بیش از ۱۸۶ هزار داوطلب برگزار خواهد شد.

نتایج اولیه آزمون دکتری ۱۴۰۱ دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی دهه اول شهریور ماه سال آینده به صورت کارنامه منتشر می شود و انتخاب رشته اینترنتی داوطلبان مجاز از نیمه اول شهریور آغاز خواهد شد و در نهایت نتایج نهایی آزمون دکتری تا پایان نیمه اول شهریور ماه اعلام خواهد شد.

 

 بر اساس قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی در دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی کشور پذیرش دانشجو در مقطع دکتری و دستیاری رشته‌های گروه دامپزشکی شامل دو مرحله هست که هر کدام از مراحل مطابق شیوه‌نامه اجرایی آزمون انجام می‌گیرد.

بر این اساس مرحله اول آزمون متمرکز است که توسط سازمان سنجش آموزش کشور انجام می‌گیرد و پس از برگزاری آزمون کارنامه‌ای شامل نمرات خام، نمرات کل و ... در اختیار متقاضیان قرار می‌گیرد که متقاضیان مجاز به انتخاب رشته بر اساس آن نسبت به انتخاب رشته اقدام کرده و بر اساس کد رشته محل‌های انتخابی و حد نصاب نمره سنجش عمومی (آزمون متمرکز) که با هماهنگی دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی پذیرنده تعیین می‌شوند، با توجه به سهمیه متقاضی به کدرشته محل‌های حائز حد نصاب معرفی خواهند شد.

طبق قانون سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی مصوب ۱۸ اسفند ۹۴ مجلس و مصوبات شورای سنجش و پذیرش دانشجو در دوره‌های تحصیلات تکمیلی، سنجش و پذیرش در مقطع دکتری ناپیوسته بر اساس هر یک از شیوه‌های آموزشی، پژوهشی و پژوهش محور انجام می‌گیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

بر این اساس، در آزمون متمرکز شیوه آموزشی پژوهشی ۵۰ درصد و پژوهش محور ۳۰ درصد و همچنین سوابق آموزشی پژوهشی و فناوری در شیوه آموزشی پژوهشی ۲۰ درصد و پژوهش محور ۲۰ درصد در مصاحبه علمی و سنجش عملی شیوه آموزشی پژوهشی ۳۰ درصد و پژوهش محور نیز ۳۰ درصد و در نهایت تهیه طرح واره نیز ۲۰ درصد سهم پذیرش را شامل می‌شود. همچنین اجرای مرحله اول آزمون متمرکز توسط سازمان سنجش کشور و تخصیص امتیاز مربوط به سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری، مصاحبه علمی و ... توسط دانشگاه‌ها و مراکز آموزش عالی پذیرنده دانشجو انجام خواهد شد.

در نهایت پذیرش نهایی از بین متقاضیان معرفی شده به دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی بر اساس نتیجه سنجش عمومی و نتیجه مصاحبه دانشگاه‌ها، بررسی مدارک یا هر روش دیگر مطابق آئین‌نامه‌های مربوط، اولویت کد رشته محل‌های انتخابی و ظرفیت اعلام شده و سهمیه متقاضی صورت خواهد گرفت. در نهایت گزینش نهایی آزمون بر اساس معیارهای فوق انجام می‌گیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

همچنین نمره مصاحبه شامل ارزیابی سوابق آموزشی، پژوهشی، فناوری و مصاحبه علمی و سنجش عملی بر اساس شیوه‌نامه ابلاغی که از سوی سازمان سنجش دانشگاه‌ها ارسال می‌شود، صورت خواهد گرفت و دانشگاه‌ها برای همه افراد معرفی شده نمره‌ای مطابق با شیوه‌نامه مذکور تعیین کرده و گزینش نهایی به این سازمان ارسال می‌شود.

بر اساس مصوبه شورای ستاد راهبری اجرای نقشه جامع علمی کشور شورای عالی انقلاب فرهنگی، دانشگاه‌ها و مؤسسات آموزش عالی می‌توانند با توجه به نمرات متقاضیان و نظر گروه‌های آموزشی حد نصاب برای متقاضیان را تعیین و به سازمان سنجش ارسال کنند.

همچنین دانشگاه‌ها مجاز به برگزاری آزمون کتبی و شفاهی از متقاضیان معرفی شده برای مرحله دوم، هستند که نمره این آزمون در مقدار نمره مصاحبه علمی و سنجش عملی لحاظ می‌شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
وزیر علوم درباره برگزاری کنکور دکتری توضیح داد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

وزیر علوم درباره برگزاری کنکور دکتری توضیح داد.

۱ اسفند ۱۴۰۰ 

وزیر علوم تاکید کرد: آزمون دوره دکتری سر موعد مقرر برگزار می شود و قرار نیست در تاریخ برگزاری تغییری ایجاد شود.

محمدعلی زلفی گل روز یکشنبه در حاشیه نشست معاونان پژوهشی و فناوری دانشگاه‌ها و پژوهشگاه ها در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه آیا آزمون دوره دکتری به تعویق خواهد افتاد، اظهار کرد: با تعویق آزمون دوره دکتری، کل نظام علمی آموزشی کشور دچار مشکل می شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

وزیر علوم افزود: امیدواریم با فروکش کردن شدت همه گیری کرونا شاهد از سرگیری آموزش حضوری در دانشگاه ها باشیم اما اگر آزمون دکتری به تعویق بیافتد بار دیگر انسجام آموزشی در نظام آموزش عالی به هم می خورد.

براساس اعلام سازمان سنجش آموزش کشور، آزمون ورودی مقطع دکتری نیمه‌متمرکز (Ph.D) سال ۱۴۰۱، روز جمعه مورخ ششم اسفند ۱۴۰۰ برگزار خواهد شد.

همچنین کارت ورود به جلسه آزمون دکتری تخصصی (PHD) دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی سال ۱۴۰۱ در روزهای سوم تا پنجم اسفند ماه روی درگاه این سازمان قرار می گیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
شناسایی  رمانتیک‌ترین شهرهای جهان .
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

شناسایی رمانتیک‌ترین شهرهای جهان .

۲۶ بهمن ۱۴۰۰ 

 یک پایگاه آمریکایی فعال در زمینه بازاریابی و خرید، اسامی رمانتیک‌ترین شهرهایی را که در والنتاین پذیرای بیشترین زوج‌ها خواهند بود اعلام کرد.

در این گزارش لندن با کسب ۷۶.۵ نمره از ۸۰ نمره ممکن از پاریس پیشی گرفت و عنوان اول لیست مقصد سفرهای رمانتیک جهان را به خود اختصاص داد. پاریس هم با ۷۶.۳ در رتبه دوم قرار گرفت.

لندن در تمامی پارامترها به جز تعداد هتل‌های رمانتیک ، مراکز درمانی و شمار مراکز سیاحتی از پایتخت فرانسه پیشی گرفته است.

بارسلون هم با ۶۶.۱ امتیاز رتبه سوم مقصد سفر زوج‌ها را به خود اختصاص داد، یکی از شاخصه‌های این شهر فعالیت‌های دوستدار زوج‌ها و داشتن ۱۳۸۶ رستوران رمانتیک عنوان شده است.

این در حالی است که رم دیگر شهر اروپایی با کسب ۶۵.۱ امتیاز در رتبه ششم لیست مزبور جای گرفت.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

در خارج از اروپا، توکیو رده چهارم لیست کلی و رده اول شهرهای غیراروپایی را با ۶۵.۷ به دست آورد، نیویورک هم با ۶۵.۳ امتیار قبل از رم در رده پنجم قرار گرفت و استانبول نیز بعد از پایتخت ایتالیا با ۶۳.۵ امتیاز رده هفتم را از آن خود کرد.

مسکو بعد از استانبول هشتم شد و توانست ۶۰ امتیاز دریافت کند.

همچنین دبی در این لیست در جایگاه پانزدهم قرار گرفته است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
اردوی تیم‌های ملی هندبال دختران ادامه دارد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

اردوی تیم‌های ملی هندبال دختران ادامه دارد.

 شنبه  ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ 

تیم‌های ملی دختران جوان و نوجوان جهت آماده‌سازی برای مسابقات قهرمانی آسیا یکم تا هشتم اسفند وارد اردو می‌شوند.

سیزدهمین اردوی تیم ملی هندبال دختران نوجوان و ششمین اردوی تیم ملی دختران جوان قرار است از یکم تا هشتم اسفند در تهران برگزار شود.

در این اردو ۳۰ ملی‌پوش جوان و نوجوان حضور دارند و خود را برای مسابقات قهرمانی آسیا جوانان و نوجوانان آسیا آماده می‌کنند.

#پشت بام  ویترین کسب و کارها

بعد از این اردو ملی‌پوشان چند روزی را استراحت می‌کنند و بلافاصله تیم ملی دختران جوان به اردوی نهایی و متصل به اعزام دعوت خواهند شد. 

غلامعلی اکبرآبادی به عنوان مشاور فنی هر دو تیم و خانم معتمد و خانم محمدخانی سرمربیان تیم‌های ملی جوانان و نوجوانان هستند. 

شانزدهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا دختران جوان از ۱۶ تا ۲۳ اسفند در آلماتی قزاقستان انجام می‌شود و کره، قزاقستان، ازبکستان، تایلند و هند حریفان تیم ملی ایران در این رقابت‌ها هستند. در این مسابقات سه سهمیه مسابقات قهرمانی جهان اسلوونی ۲۰۲۳ توزیع خواهد شد.

هم‌چنین نهمین دوره مسابقات قهرمانی آسیا دختران نوجوان از ۲۷ اسفند تا ۷ فروردین باز هم در آلماتی قزاقستان انجام می‌شود که قزاقستان، کره، ازبکستان، هند و سوریه رقیبان تیم ملی ایران  خواهند بود. در این مسابقات سه سهمیه جهانی گرجستان ۲۰۲۳ توزیع خواهد شد. البته پیش از این با وجود حضور ۹ تیم قرار بود چهار سهمیه توزیع شود که با انصراف تیم‌های کویت و چین تایپه تنها سه سهمیه توزیع می‌شود.

#پشت بام  ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 خواهران منصوریان در انتخابی تیم‌ ملی ووشو پیروز شدند.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

خواهران منصوریان در انتخابی تیم‌ ملی ووشو پیروز شدند.

 شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰

در پایان مسابقات انتخابی تیم ملی ووشوی زنان (بخش ساندا)، چهار ملی‌پوش در اردو باقی ماندند.

روز شنبه ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ دومین مرحله مسابقات انتخابی درون اردویی تیم ملی ووشوی زنان در بخش ساندا برگزار شد . که در پایان، نفرات راه یافته به دور جدید اردوها مشخص شدند. طبق نظر کادرفنی در هر وزن دو ملی‌پوش فیکس شدند تا از بین آن‌ها، یک نفر با برتری در مسابقه انتخابی عازم بازی‌های آسیایی ۲۰۲۲ هانگژو شوند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

اسامی نفرات فیکس شده در اوزان مختلف به شرح زیر است:

× وزن ۵۲- کیلوگرم

۱- الهه منصوریان (با برتری مقابل سوگند سینکایی)

۲- آرزو سلیمی (با برتری مقابل حنانه رستمی)

× وزن ۶۰- کیلوگرم 

۱- شهربانو منصوریان (با برتری مقابل صدیقه دریایی)

۲- سهیلا منصوریان (با برتری مقابل محنا رحیمی)

دور جدید اردوهای تیم ملی ووشوی زنان در بخش ساندا، از ۱۴ اسفند سال جاری برگزار خواهد شد و ۴ ووشوکار باقی مانده تا پیش از بازی‌های آسیایی در کنار یکدیگر به تمرین خواهند پرداخت تا نهایتا پس از برگزاری آخرین مسابقه انتخابی، نفرات اعزامی به هانگژو مشخص شوند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 چرا مردم برای دریافت سود یا ثبت نام سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند؟
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

چرا مردم برای دریافت سود یا ثبت نام سهام عدالت مراجعه حضوری نکنند؟

شنبه  ۳۰ بهمن ۱۴۰۰ 

سخنگوی کانون سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت با تأکید بر اینکه فرایند واریز سود سهام عدالت غیرحضوری خواهد بود، گفت: مردم نیاز نیست نه برای دریافت سود و نه برای ثبت نام سهام عدالت مراجعه حضوری داشته باشند.

اکبر حیدری با اشاره به نزدیک شدن به موعد پرداخت سود سهام عدالت سال ۹۹ اظهار کرد: در بازه هایی که رویدادی در مورد سهام عدالت رخ می دهد بازار شایعات هم داغ می شود. فرایندی که در حال حاضر در حال وقوع است توزیع سود برای افرادی است که به عنوان سهامدار شناسایی شده اند.

وی با تأکید بر اینکه مشمولان برای دریافت سود سهام خود نیاز به مراجعه حضوری ندارد، توضیح داد: فرایند پرداخت سود سال ۱۳۹۹ هم مانند سال های قبل صورت می گیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

سخنگوی کانون سرمایه‌گذاری استانی سهام عدالت در ادامه با اشاره به جاماندگان سهام عدالت هم اظهار کرد: در مورد این موضوع دولت و مجلس باید به نظر مشترکی برسند و سپس لایحه به تصویب مجلس برسد. برای این منظور هم دهک های درآمدی سال هاست شناسایی شده و اگر قرار باشد پس از تصویب لایحه به کسی سهام عدالت تعلق بگیرد این فرایند هم غیرحضوری خواهد بود و نیازی نیست که افراد به نهادی مراجعه کنند.

حیدری ادامه داد: مردم برای دریافت اطلاعات موثق فقط به رسانه ملی و خبرگزاری ها اتکا کنند و فریب شایعات مختلف را نخورند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
;