گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
ممنوع شدن  بهره برداری تجاری از درختان  سرپا .
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

ممنوع شدن بهره برداری تجاری از درختان سرپا .

 شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

سرپرست معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری با اشاره به ممنوعیت بهره‌برداری تجاری از درختان گفت: بهره برداری فقط از درختان باد افتاده، شکسته و بیمار با مجوز سازمان منابع طبیعی امکان پذیر است.

 نقی شعبانیان در جریان نشست خبری امروز در سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری درباره موضوع هیزم و طرح تنفس خاطر نشان کرد: در برنامه پنج ساله ششم بهره‌برداری تجاری از درختان سرپا ممنوع شد و قرار بود در سه سال اول بهره برداری فقط از درختان باد افتاده، شکسته و بیمار با مجوز سازمان منابع طبیعی باشد. از سال چهارم هم با طرح جایگزین این کار انجام شود.

وی افزود: مجوز هیزم فقط برای استفاده روستایی است. در سال ۹۹ در جنگل‌های شمال ۱۱ هزارو ۱۷۷ متر مکعب مجوز هیزم فقط برای مصارف روستایی صادر شد و در سال ۱۴۰۰ هنوز آمار دقیقی تهیه نشده است‌.

شعبانیان با اشاره به طرح تنفس اظهارکرد: این طرح الان برای یک میلیون و ۱۴۷ هزار هکتار آماده شده، به تصویب مراجع فنی رسیده و از سال ۱۴۰۱ در استان‌های شمالی قابل اجراست. طرح تنفس به مدت پنج سال اجرا خواهد شد. به عنوان فاز اول مدیریت پایدار جنگل‌های هیرکانی شناخته می‌شود و پس از آن در راستای همین فاز طرح‌های تفصیلی آماده و اجرا می‌شوند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

در ادامه رضا بیانی - قائم مقام معاونت امور جنگل سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری - با اشاره به نقشه جدید پوشش گیاهی کشور گفت:  نقشه‌ای که دهه ۸۰ تهیه شد با قدرت تفکیک ۳۰ متر در ۳۰ متر بود؛ در حالی که نقشه جدید ما که از سال ۹۸ تا ۱۴۰۰ تهیه شده ۱۰ متر در ۱۰ متر از پوشش گیاهی کشور تهیه شده است. در دهه ۸۰ تصویر آلمانی هاردکپی بود که از یک شرکت در آلمان خریداری شد.

وی اضافه کرد: جنگلکاری ما به ۱.۵ میلیون هکتار افزایش یافته و دقت نقشه بالاتر رفته است. و در مجموع به ۱۷ میلیون و ۲۰۰ هزار هکتار جنگل اراضی جنگلی بیشه‌زار رسیده‌ایم. کل محدوده جنگل افزایش یافته اما در ترکیب جنگل در محدوده‌های اف یک افزایش اف دو کاهش داشته است. نسبت به دهه ۸۰ جنگلکاری  ۶۰۰ هزار هکتار افزایش یافته است. ما باید نسبت به بهبود کیفیت و کمیت پوشش گیاهی کوشا باشیم. اختلافی هم که وجود دارد به علت تغییر مقیاس است.

بیانی تصریح کرد: در بحث معیار نیز یکی از معیارهای جهانی  معیار فائو است که جنگل‌های بالای ۱۰ درصد پوشش گیاهی را مد نظر قرار می‌دهد. بر اساس تعریف ملی نیز  ۵ تا ۱۰ درصد پوشش  گیاهی است و ما بر اساس آن تقسیم بندی کردیم و یک تا ۵ درصد را نیز به عنوان اراضی احیایی در نظر گرفتیم. اراضی بالای ۱۰ درصد ما نسبت به سال ۲۰۱۵ از  ۱۰ میلیون و ۴۰۰ به ۱۰ میلیون و ۶۰۰ رسیده است.  

در پایان عبدالرضا بازدار - معاون برنامه‌ریزی، توسعه مدیریت و منابع سازمان منابع طبیعی و آبخیزداری - درباره مجوز کسب و کار اظهار کرد:  سازمان منابع طبیعی رویکردی مشارکت پذیر و اشتغال زا در زمینه کسب و کار داشته است. در زمینه‌هایی مانند جنگلکاری اقتصادی، زراعت چوب و گیاهان دارویی ما با مردم همکاری کردیم و معتقدیم که  بدون استفاده از ظرفیت‌های اقتصادی با کمک مردم به نتیجه نخواهیم رسید. همچنین سامانه ملی درگاه کسب و کار سازمان با ۲۹ خدمت شناسه دار قابل ارائه در حال فعالیت است و چهار مورد آن‌ها دارای مجوز است. با توجه به حساسیت دولت روی صدور مجوزها و ضرب الاجل تعیین شده، این چهار مجوز نیز به زودی بارگذاری خواهند شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 چند شرکت صندوق بازنشستگی کشوری بورسی شدند.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

چند شرکت صندوق بازنشستگی کشوری بورسی شدند.

 شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

مدیرعامل صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به تعقیب سیاست شفافیت در این صندوق گفت: همه مزایده‌ها در سایت صندوق قرارداده می‌شود. همچنین ورود به بورس از گذشته در دستورکار بوده است. چند شرکت ما در بورس هستند و برنامه ریزی برای ورود شرکت‌های دیگر که ارزش افزوده خوبی هم دارند، انجام شده است.

 محمد اسکندری در مراسم رونمایی از ۱۰ پروژه خودکفایی و محصولات جدید یکی از کارخانجات لبنیات که در نمایشگاه دستاوردهای شش ماهه وزارت رفاه برگزار شد، با بیان اینکه با تک تک مدیران شرکت‌های زیرمجموعه جلسه ترتیب داده و دغدغه‌هایشان را شنیده و به آن آگاه هستیم، گفت: در مجموعه پگاه به عنوان اولین شرکت لبنی ایران با ۳۵۰۰ تن تولید روزانه - که البته در مسیر توسعه و تقویت قرار دارد - دونگاه همزمان اقتصادی و سودآوری و نگاه ملی دنبال می شود.

وی افزود: در این شرکت شیر پاستوریزه برای اقشار کم درآمد تولید می‌شود که یکی از جنبه‌های مسئولیت اجتماعی‌اش است و جادارد مورد توجه مسئولان کشور نیز قرار بگیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

اسکندری با اشاره به اینکه توجه به مصرف لبنیات به ویژه اقشار کم درآمد یک نگاه استراتژیک برای سلامت آینده است که این سیاست را ادامه می‌دهیم، گفت: پگاه نگاه ویژه به فرهنگ و ذائقه محلی هم دارد و محصولاتی در این زمینه تولید شده و یک مورد نیز امروز رونمایی می‌شود.

وی افزود: بودجه حمایت از تولید باید در سیاست حذف ارز ترجیحی دیده شود. توجه به یارانه لبنیات، از معیارهای مهمی است که کشورهای توسعه یافته هم به آن توجه دارند و باید مورد توجه ما نیز قرار بگیرد.

اسکندری با اشاره به سیاست شفافیت گفت: همه مزایده‌ها در سایت صندوق قرارداده می‌شود و نکته دیگر آن که ورود به بورس از گذشته در دستورکار بوده است. چند شرکت ما در بورس هستند و برنامه‌ریزی برای ورود شرکت‌های دیگر - که ارزش افزوده خوبی هم دارند - انجام شده است.

قدوسی  مدیرعامل شیرپگاه نیز با بیان اینکه محصولات جدید شیرپگاه برای ما ۱۱ میلیون یورو ارزش افزوده ایجاد می‌کند و مانع خروج شش میلیون یورو از کشور می‌شود. و به عبارت دیگر بیش از ۱۳ هزار میلیارد تومان درآمد درپی دارد، به ارائه گزارشی از روند تولید و چالش‌های پیش روی این صنعت پرداخت و متذکر شد که لازم است بودجه لازم برای شیرمدارس به ویژه مناطق محروم دوباره تخصیص یابد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 آمار جهانی کرونا:( ابتلای بیش از ۴۴۴ میلیون نفر تاکنون)
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

آمار جهانی کرونا:( ابتلای بیش از ۴۴۴ میلیون نفر تاکنون)

 شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

مجموع آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۴۴۴ میلیون و ۱۱۰ هزار و ۱۲۹ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۱۰ هزار و ۲۱۳ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۳۷۶ میلیون و ۹۳۰ هزار و ۶۱۴ نفر از مبتلایان نیز تاکنون بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا همچنان با بیش از ۸۰.۸ میلیون مبتلا و بیش از ۹۸۳ هزار قربانی در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد.

هند نیز هم اکنون با آمار بیش از ۴۲.۹ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته و آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۲۸.۹ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل با بیش از ۶۵۱ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و هند با بیش از ۵۱۴ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

روسیه نیز با گذشتن از آمار ۳۵۴ هزار قربانی تاکنون بالاترین مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای اروپایی داشته و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

فرانسه همچنین با ثبت بیش از ۲۲.۹ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است.

جدول به‌روز شده پاندمی جهانی کرونا:

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی "ورلداُمتر"، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (شنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۸۰,۸۹۵,۶۵۱ ۹۸۳,۴۸۶
۲ هند ۴۲,۹۵۷,۴۷۷ ۵۱۴,۹۰۸
۳ برزیل ۲۸,۹۷۴,۳۱۵ ۶۵۱,۳۴۳
۴ فرانسه ۲۲,۹۵۸,۳۲۰ ۱۳۹,۱۲۳
۵ انگلیس ۱۹,۱۱۹,۱۸۱ ۱۶۲,۰۰۸
۶ روسیه ۱۶,۷۷۵,۰۲۴ ۳۵۴,۷۸۷
۷ آلمان ۱۵,۵۷۹,۴۸۰ ۱۲۴,۵۱۷
۸ ترکیه ۱۴,۲۹۳,۸۲۸ ۹۵,۲۰۵
۹ ایتالیا ۱۲,۹۴۸,۸۵۹ ۱۵۵,۶۰۹
۱۰ اسپانیا ۱۱,۱۰۰,۴۲۸ ۱۰۰,۴۳۱

همچنین ایران نیز با مجموع هفت میلیون و ۸۰ هزار و ۲۱۷ ابتلا و ۱۳۷ هزار و ۵۹۳ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه دوازدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، انگلیس، روسیه، آلمان، ترکیه، ایتالیا، اسپانیا، آرژانتین، ایران، هلند، کلمبیا، لهستان، اندونزی، مکزیک، ژاپن، اوکراین، کره جنوبی، ویتنام، آفریقای جنوبی، فیلیپین، رژیم صهیونیستی، جمهوری چک، بلژیک، مالزی، پرو، استرالیا، کانادا، پرتغال، شیلی و تایلند نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۴ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 محدودیت های تردد برای خودروهای آلاینده در لندن افزایش یافت.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

محدودیت های تردد برای خودروهای آلاینده در لندن افزایش یافت.

شنبه  ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ 

رانندگان خودروهای آلاینده به احتمال زیاد به زودی برای تردد در سرتاسر شهر لندن مجبور به پرداخت عوارض نقدی خواهند شد. و این درحالیست که هم اکنون، محدوده ای که برای تردد در آن مجبور به پرداخت عوارض هستند، کمتر است و شامل تمام مناطق پایتخت نمی شود.

شهردار لندن روز گذشته (جمعه) گفت: طرح پرداخت عوارض جاده‌ای که خودروهای آلاینده بیشتری را در لندن هدف قرار می‌دهد، می‌تواند برای پوشش کل مناطق شهری پایتخت مورد استفاده قرار گیرد.

در آوریل ۲۰۱۹ طرحی موسوم به "محدوده با آلایندگی بسیار کم" (ULEZ) در لندن معرفی شد که بر اساس آن، مالکان وسایل نقلیه آلاینده مجبور شدند برای رانندگی در مرکز شهر روزانه ۱۲.۵۰ پوند (۱۷.۲۰ دلار) عوارض نقدی بپردازند.

این محدوده سال گذشته گسترش یافت تا مناطق بسیار وسیعتری را در بر گیرد که محل سکونت نزدیک به چهار میلیون نفر است.

"صادق خان"، شهردار لندن اکنون تاکید کرد: از سیستم حمل و نقل شهری خواسته ام تا در مورد گسترش دوباره محدوده اجرای طرح ULEZ در سطح لندن در سال ۲۰۲۳ به منظور تبدیل این منطقه به شهری سبزتر، سالم تر و با ازدحام کمتر، مشورت کنیم.

به گزارش ژاپن تودی، وی افزود: چالش های سه گانه مقابله با آلودگی هوا، وضعیت اضطراری آب و هوا و ازدحام جمعیت به این معنی است که باید انتشار گازهای گلخانه ای ناشی از وسایل نقلیه را در لندن کاهش دهیم.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

وزش باد شدید و خیزش گرد و خاک در تهران.

 شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، از ظهر امروز تا یکشنبه در بعضی ساعات به‌ویژه در نیمه جنوبی وزش باد شدید با احتمال خیزش گرد وخاک پیش‌بینی می‌شود.

 بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی،وضعیت جوی استان تهران طی امروز و یکشنبه (۱۴ و ۱۵ اسفندماه) کمی ابری تا نیمه ابری خواهد بود. از بامداد دوشنبه (۱۶ اسفندماه) با نفوذ سامانه بارشی به‌تدریج آسمان ابری و از اواسط روز دوشنبه تا سه شنبه (۱۶ تا ۱۷ اسفندماه) در بعضی ساعات در سطح استان، بارش باران و مه رقیق و گاهی وزش باد و رگبار و رعد و برق و در ارتفاعات بارش باران و برف همراه با مه و گاهی کولاک برف پیش بینی می شود.

همچنین روز دوشنبه کاهش محسوس دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه فیروزکوه (امین آباد) با کمینه دمای ۹- درجه سانتیگراد سردترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران نیز فردا (۱۵ اسفندماه) قسمتی ابری و وزش باد و گاهی وزش باد شدید با بیشترین و کمترین دمای ۱۳ و ۸ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

آسمان پایتخت پس فردا (۱۶ اسفندماه) ابری، در بعداز ظهر بارش باران و وزش باد با احتمال رعد و برق خواهد بود و دمای هوا در گرم‌ترین و سردترین زمان به ۸ و ۶  درجه سانتیگراد می‌رسد.

 

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
استفاده  صحیح مصرف یک دانه پرخاصیت.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

استفاده صحیح مصرف یک دانه پرخاصیت.

 شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

در حالی که دانه‌ کتان یا همان تخم کتان، منبع غنی از اسیدهای چرب امگا ۳، آنتی‌اکسیدان، پروتئین و فیبر خوراکی است . گنجاندن آن در رژیم غذایی، به کنترل و مهارت بسیاری از بیماری‌ها کمک می‌کند اما برای بهره‌مند شدن از فوائد آن باید این دانه مغذی را به روش صحیح مصرف کنید.

 تخم کتان می تواند بهترین دوست شما در برنامه‌ کاهش وزن‌تان باشد و در عین حال به مهار بسیاری از بیماری ها از فشارخون و دیابت گرفته تا کلسترول بالا کمک کند.

این بذر مغذی و پرخاصیت، مملو از فیبر خوراکی محلول در آب است و می توانید با مصرف آن، از گرسنگی و دل‌ضعفه‌های بین وعده‌های غذای اصلی جلوگیری کنید.متخصصان تغذیه همچنین مصرف دانه کتان را به افرادی که از یبوست رنج می برند، توصیه می کنند.

 دکتر "دیکشا بهاوسار" متخصص تغذیه در این باره می‌گوید: در حالی که خواص این دانه گیاهی خوشمزه، ترد و آجیلی، ستودنی است، اما روش صحیح خوردن تخم کتان در اثرگذاری مطلوب آن بر بدن نقش دارد.

به گفته بهاوسار، این دانه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک می‌کند، خواص ضدپیری دارد و برای پوست و مو نیز مفید است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

تخم کتان همچنین منبع گروهی از ریزمغذی ها موسوم به لیگنان‌هاست که آنتی اکسیدانی قوی است و در عین حال خواص استروژنی دارد. این آنتی اکسیدان همچنین برای پیشگیری از برخی انواع سرطان از جمله سرطان پستان و پروستات مفید است.

تخم کتان علاوه بر اینها به بهبود عملکرد مغز به ویژه در کودکان مبتلا به اوتیسم و اختلال نقص توجه - بیش فعالی کمک کرده و برای کنترل علائم افسردگی سودمند است.

با این حال دکتر بهاوسار تاکید دارد تمام این خواص را زمانی می توانید از مصرف تخم کتان بدست آورید که دانه آسیاب شده آن را مصرف کنید چون اگر دانه‌های کتان را به طور کامل و با پوست بخورید، احتمالا بدون آنکه ترکیبات مقوی آن از طریق روده جذب شوند، این دانه ها همانطور با پوست از بدن دفع می‌شوند.

بنابراین پودر تخم کتان یا همان دانه های آسیاب شده را مصرف کنید زیرا در واقع روده نمی تواند پوسته بیرونی و سخت این دانه ها را تجزیه و هضم کند.

بنابراین دانه‌های آسیب شده کتان را می‌توانید به سس‌های سالم و خانگی، ماست و اسموتی، غلات یا سایر مواد خوراکی در رژیم غذایی خود اضافه کنید تا از حداکثر فواید آن برای سلامتی بهره‌مند شوید و تمام مواد مغذی آن جذب بدن‌تان شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
دلیل اینکه ویروس کرونا از طریق سطوح منتقل نمی‌شود چیست؟
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

دلیل اینکه ویروس کرونا از طریق سطوح منتقل نمی‌شود چیست؟

 شنبه  ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ 

 در اوایل سال ۲۰۲۰ خبر شیوع ویروسی کشنده باعث وحشت افراد شد. و به دلیل مقابله با این ویروس مهلک مردم لوازم نظافتی و بهداشتی بسیاری خریداری کردند اما ۲ سال بعد دانشمندان دریافتند ویروس سارس کوو ۲ که باعث بیماری کووید می‌شود، عمدتا از طریق قطرات تنفسی در هوا منتشر می‌شود و نه سطوح.

 نتایج تحقیقات جدید نشان می‌دهد مخاط باعث می‌شود ویروس‌های کرونایی که روی سطوح چسبیده‌اند، کمتر عفونی شود.

البته نتایج تحقیقات قبلی حاکی از این بود که کروناویروس‌ها می‌تواند روزها یا هفته‌ها روی سطوح باقی بماند اما قوی‌ترین شواهد مربوط به انتقال از طریق قطرات هوای حامل ویروس است؛ بنابراین علت این نتایج متفاوت چیست؟

اکثر دانشمندان ویروس‌ها را در بافرها یا محیط‌های رشد بررسی کردند اما در واقع یک فرد آلوده به ویروس کرونا که روی میز عطسه می‌کند، ویروس سارس کوو ۲ پوشیده از مخاط را منتشر می‌کند؛ موکوس(مخاط) دارای مولکول‌های قندی است که توانایی ویروس کووید را برای آلوده کردن سلول‌ها مسدود می‌کند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

محققان این تحقیق به دنبال این بودند که دریابند چگونه مخاط ممکن است باعث توقف انتقال ویروس موجود روی سطوح شود.

علاوه بر آب، نمک‌ها، لیپیدها، DNA و سایر پروتئین‌ها موکوس دارای پروتئین‌هایی به نام موسین و مولکول‌های قندی به نام گلیکان است. گلیکان‌ها مهم است زیرا پروتئین‌های اسپایک سارس کوو ۲ این مولکول‌های قند را در انتهای سطح سلول هدف قرار می‌دهد تا سلول‌ها را آلوده کند. بنابراین اگر پروتئین‌های سنبله با مخاط پوشانده شود، ممکن است به پروتئین‌های موجود در سطوح سلولی متصل نشود.

این گروه با استفاده از یک نسخه ساختگی از ویروس کرونای انسانی به نام OC۴۳ قطرات ویروس را در یک بافر یا محیط رشد با ۰.۱ تا ۰.۵ درصد موسین موجود در مخاط بینی و بزاق موجود در سطح پلاستیکی قرار دادند. آنان باقیمانده و توانایی آن برای آلوده کردن سلول‌ها را اندازه‌گیری کردند.

محققان دریافتند ویروس‌های پوشیده از مخاط به‌ طور چشمگیری کمتر عفونی بود. آنان همچنین نتایج مشابهی هنگامی که موسین‌ها را از سطوح فولادی، شیشه‌ای و ماسک جراحی به دست آوردند، یافتند.

این گروه دریافت که ممکن است عفونت از حرکت موسین به لبه آن ناشی شود؛ به همین دلیل هنگامی که قطرات خشک می‌شود، یک اثر حلقه قهوه‌ای‌ رنگ ایجاد می‌کند. این جنبش موسین‌ها و ویروس‌ها را به هم نزدیک می‌کند تا تعامل با یکدیگر را آسان‌تر کند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 ستاد کرونا بر تزریق ۳ دز واکسن برای سفرهای نوروزی تاکید کرد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

ستاد کرونا بر تزریق ۳ دز واکسن برای سفرهای نوروزی تاکید کرد.

شنبه ۱۴ اسفند ۱۴۰۰

سخنگوی ستاد ملی مقابله با کرونا، مصوبات جلسه امروز این ستاد درباره سفرهای نوروزی و شیوه‌نامه‌های بهداشتی در اجتماعات مذهبی ایام نیمه شعبان در اماکن مقدسه را اعلام کرد.

 دکتر عباس شیراوژن در صفحه توییتر خود نوشت: در جلسه امروز ستاد ملی کرونا، ضمن تاکید بر اجرای مصوبات قبلی در مورد ضرورت تزریق سه دوز واکسن برای سفرهای نوروزی و اردوهای راهیان نور، بر رعایت جدی شیوه نامه‌های بهداشتی، فاصله گذاری و ماسک در اجتماعات مذهبی ایام نیمه شعبان در اماکن مقدسه به ویژه مسجد مقدس جمکران تاکید شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
نفس کشیدن هوای مطلوب در تهران.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

نفس کشیدن هوای مطلوب در تهران.

 شنبه  ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ 

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران طی صبح امروز(۱۴ اسفندماه) با توجه به شرایط ناپایدار جوی و وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل‌ قبول قرار گرفته است.

تداوم وزش باد مؤثر در طول امروز (۱۴ اسفندماه) پراکندگی آلاینده‌ها را تسهیل خواهد کرد. این شرایط جوی تا اواخر وقت شنبه ادامه خواهد داشت و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

کاهش نسبی تندی باد تا صبح روز یکشنبه (۱۵ اسفندماه) هم‌زمان با آغاز تردد خودروها باعث تجمع آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا به‌ویژه در مناطق پرتردد خواهد شد. در طول روز بر تندی باد افزوده خواهد شد و وزش باد نسبتاً شدید در برخی ساعات همراه با گردوخاک دور از انتظار نخواهد بود.

حاکمیت ناپایداری جوی و رشد ابرناکی تا ساعات پایانی یکشنبه همراه با وزش باد مؤثر، کاهش غلظت ذرات معلق و برقراری وضعیت قابل‌ قبول در بیشتر مناطق را به‌ دنبال دارد.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته ذرات معلق کمتر از ۱۰ میکرون با میانگین  ۱۱۴ بود. و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون ذرات معلق کمتر از ۲.۵ میکرون با میانگین ۵۷ و  کیفیت هوا در محدوده قابل قبول است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 جمعیت پرندگان در سراسر جهان  رو به  کاهش  است.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

جمعیت پرندگان در سراسر جهان رو به کاهش است.

شنبه  ۱۴ اسفند ۱۴۰۰ 

 نتایج بررسی‌ها نشان می‌دهد که ۴۷ درصد از گونه‌های پرندگان در حال کاهش هستند.

به نقل از ارث، بیشترین پیش‌بینی کاهش پرندگان در سطح جهانی مرتبط با پرندگان غیرمهاجر در جنگل‌های استوایی و نیمه گرمسیری آمریکای جنوبی و آسیای جنوب شرقی است.

پرندگان برای عملکرد اکوسیستم‌های زمین بسیار مهم هستند، اما در دهه‌های اخیر در سراسر جهان کاهش جمعیت پرندگان ثابت شده و محققان معتقدند که یک ارزیابی جهانی از علل مهم کاهش جمعیت پرندگان مورد نیاز است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

در این بررسی محققان داده‌های دقیق از ۱۰ هزار و ۹۶۴ گونه پرنده از سراسر جهان با روندهای جمعیتی شناخته‌ شده را جمع‌آوری کردند. سپس از مدل هوش مصنوعی برای تجزیه و تحلیل ۸۰۱ گونه پرنده با روندهای جمعیتی ناشناخته قبلی استفاده کردند و تخمین زدند که در حال حاضر، حدود نیمی (۴۷درصد) از این گونه‌ها در حال کاهش هستند.

محققان اظهار کردند: اصلی‌ترین دلایل کاهش، از دست‌دادن زیستگاه و تکه‌تکه شدن آن است.

محققان گفتند: جمعیت‌هایی که تکه‌تکه شدن زیستگاه را تجربه می‌کنند در معرض خطر انقراض بالاتری هستند.

از آنجایی که پرندگان نقش‌های اکولوژیکی مهمی مانند گرده افشانی، پراکندگی بذر و چرخه مواد مغذی ایفا می‌کنند، کاهش قابل‌توجه آنها می‌تواند اثرات شدیدی بر انواع اکوسیستم‌ها در سراسر جهان داشته باشد و توجه فوری محافظان و سیاست‌گذاران را نیاز دارد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
;