گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
 دختران فوتبالیست  ایران، تاجیکستان  را  گلباران  کردند.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

دختران فوتبالیست ایران، تاجیکستان را گلباران کردند.

 ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

تیم ملی فوتبال جوانان دختر ایران در دومین دیدار خود از مسابقات آسیای مرکزی به پیروزی رسیدند.

تیم ملی فوتبال جوانان دختر ایران در دومین دیدار از مسابقات آسیای مرکزی (کافا) مقابل تاجیکستان به میدان رفتند و ۱۱ بر صفر پیروز شدند.  

ایران در نیمه اول این دیدار چهار گل به ثمر رساند. نگین زندی دو بار، سارا دیدار و هستی فروزنده هم هر کدام یک بار گلزنی کردند.

ملی‌پوشان در نیمه دوم هفت بار دیگر دروازه حریف خود را باز کردند که زهرا معصومی سه بار، نگین زندی دو بار، کیمیا کافی و محدثه ذلفی هم هر کدام یک بار در این نیمه گل زدند. 

ملی‌پوشان ایران در اولین مسابقه با تک گل نگین زندی ازبکستان را شکست دادند.  

ایران در آخرین مسابقه خود در کافا سه‌شنبه، ۲۴ اسفند از ساعت ۱۲ و ۳۰ دقیقه به مصاف قرقیزستان می‌رود.

ادامه مطلب
 قیمت تخم مرغ از فروردین ۱۴۰۱  افزایش می یابد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

قیمت تخم مرغ از فروردین ۱۴۰۱ افزایش می یابد.

 ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ 

رئیس هیئت مدیره اتحادیه مرغ میهن گفت: جنگ روسیه و اوکراین قیمت غلات و نهاده‌های اولیه دام‌ها را در سطح جهانی تغییر داده و این تغییر قیمت حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بوده است.

حمیدرضا کاشانی بیان کرد: ما برای تولید نیازمند نهاده‌های وارداتی هستیم و اگر روند به همین صورت ادامه یابد و دولت مجبور به واردات با این مبالغ باشد حتی با ارز ترجیحی بازهم ما افزایش قیمت را خواهیم داشت.

وی گفت: ما مازاد تولید هم داریم و نهاده های دامی تا پایان سال تامین شده اند به همین علت تا پایان سال که اصلا هیچ افزایش قیمتی نخواهیم داشت اما قیمت تخم مرغ بعد از عید افزایش می‌یابد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 (باراک اوباما) کرونا  گرفت.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

(باراک اوباما) کرونا گرفت.

 ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

رئیس جمهور اسبق آمریکا از ابتلای خود به کرونا خبر داد.

«باراک اوباما» در توییتی نوشت: «آزمایش کووید من مثبت اعلام شد. من چند روزی است که گلو درد دارم، اما حالم خوب است. من و میشل(همسر باراک اوباما) از اینکه واکسینه شدیم و تقویت شدیم سپاسگزاریم. آزمایش او منفی اعلام شد. اگر واکسن نزده‌اید، برای کاهش موارد ابتلا، باید واکسن بزنید.»

#پشت بام ویترین کسب و کارها

شمار قربانیان ویروس کرونا در آمریکا از ۹۶۶۲۱۸  نفر اعلام شده است. آمارهای منتشر شده حاکی از آن است که ۱۴ درصد از قربانیان کرونا در سرتاسر جهان آمریکایی بوده و ۱۹ درصد از موارد ابتلا به این ویروس نیز در آمریکا گزارش می‌شود. آمریکا در میان کشورها ثروتمند که به واکسن دسترسی دارند نیز بالاترین سرانه مرگ و میر را داراست.

اخیراً روزنامه آمریکایی  گزارش کرد که جهش سویه اومیکرون ده‌ها میلیون آمریکایی را بیمار کرده و بیمارستان‌ها مملو از جمعیت است.  از طرف دیگر، روزنامه ی دیگری  نیز گزارش داد که سویه اومیکرون در حال آسیب رساندن به بیمارستان‌های ایالات متحده در مقیاسی است که قبلاً در همه‌گیری دو ساله دیده نشده بود.

در بخش‌هایی از گزارش این روزنامه آمده است که اینک بیمارستان‌ها در مناطقی که موج اومیکرون شروع به کاهش کرده اعلام کرده‌اند که قادر به ادامه فعالیت نیستند و تلفات فیزیکی و روحی  و روانی برای پرستاران، پزشکان و سایر کارکنان بیمارستان افزایش یافته است.

نظرسنجی‌های اخیر نیز نشان‌ دهنده افزایش ترس و نگرانی از تسریع شیوع کرونا در میان آمریکایی‌هاست به طوریکه اخیراً نتایج یک بررسی نشان داد که اغلب آمریکایی‌ها در یک نظرسنجی جدید که نشان از تسلیم شدن و درماندگی آن‌ها داشت، گفتند معتقدند برای همیشه یا حداقل برای مدت طولانی درگیر کرونا خواهند بود. 

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
چرا اقیانوس منجمد شمالی خالی از یخ می‌شود؟
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

چرا اقیانوس منجمد شمالی خالی از یخ می‌شود؟

 ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ ۰۳:۰۰

دانشمندان با اشاره به تغییرات جوی هشدار دادند که ممکن است اقیانوس منجمد شمالی برای اولین بار در تابستان سال ۲۰۳۵ خالی از یخ شود.

 تحقیقات انجام شده توسط ناسا با استفاده از مشاهدات دو ماهواره "IceSat-۲" و "CryoSat-۲" نشان می‌دهد که اقیانوس منجمد شمالی بیش از یک سوم حجم یخ دریای زمستانی خود را طی دو دهه‌ی اخیر از دست داده است و بخش عمده‌ی از دست رفتن یخ‌ها به این دلیل بوده که یخ‌های پایدار که یخ‌های چند ساله نیز نامیده می‌شوند و چندین فصل دوام دارند با یخ‌های فصلی نازک‌تر که به طور کامل در تابستان ذوب می‌شوند، جایگزین شده‌اند.

این مطالعه که این هفته در مجله‌ی "Geophysical Research Letters" منتشر شده است، نشان می‌دهد که ۱.۵ فوت(۴۵ سانتی‌متر) از ضخامت یخ‌های چند ساله طی یک بازه زمانی سه ساله از سال ۲۰۱۹ که ماهواره IceSat-۲ کار خود را شروع کرد تاکنون کم شده است.

"صحرا کاچیمی"(Sahra Kacimi) نویسنده اصلی این مطالعه از آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا می‌گوید: ما انتظار این میزان کاهش در سه سال را نداشتیم.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

در این مطالعه از رادار ماهواره‌ای و لیدار برای اندازه‌گیری ضخامت یخ و عمق برف استفاده و مشخص شد که تخمین‌های قبلی ضخامت یخ دریا تا ۲۰ درصد بیش از حد تخمین زده بودند.

به طور کلی تغییر از یخ‌های چند ساله به یخ‌های فصلی از آخرین اثراتی است که تغییرات جوی بر قطب گذاشته است.

شمالی‌ترین بخش‌های کره زمین در مقایسه با سایر مناطق، فشار سنگین گرمایش جهانی را احساس کرده‌اند، به طوری که برخی از مقامات شاهد قرار گرفتن قطب در «وضعیتی کاملاً متفاوت» هستند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
  شرایط سفر نوروزی با خودروی شخصی .
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

شرایط سفر نوروزی با خودروی شخصی .

 دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ 

برای اعمال محدودیت تردد خودروهای شخصی در ایام تعطیلات نوروزی ملاک کد ملی صاحب پلاک خودرو است.

 شهروندانی که در ایام نوروز قصد تردد بین استانی با خودروی شخصی خود دارند باید مطلع باشند که برای تردد خودروهای شخصی، نیاز به مراجعه به هیچ دستگاه، سازمان و یا سامانه برای  ثبت اطلاعات شخصی یا خودرویی نیست. 

#پشت بام ویترین کسب و کارها

همچنین تردد خودروها صرفاً از طریق دوربین های راهداری در سطح کشور به صورت هوشمند رصد خواهد شد و برای اعمال محدودیت تردد، ملاک کد ملی صاحب پلاک خودرو است. 


صاحبان پلاک خودروی شخصی که الزاماتی همچون تزریق دو نوبت واکسن کووید ۱۹ و نبودن در حالت قرنطینه بیماری(یعنی دوران قرنطینه لازم برای افراد دارای تست مثبت کرونا را سپری کرده اند)را رعایت کنند مجاز به سفر خواهند بود.


برای ناقضین الزامات تردد خودروهای شخصی در هر ۲۴ ساعت، مبلغ یک میلیون تومان، جریمه اعمال خواهد شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 افزایش ساعت کاری مترو و  اعزام قطارهای  فوق العاده  در روزهای پایانی سال.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

افزایش ساعت کاری مترو و اعزام قطارهای فوق العاده در روزهای پایانی سال.

 دوشنبه  ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ 

مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه، اقدامات این مجموعه برای کاهش ازدحام مسافران در ایستگاه‌های مترو تهران در ایام پایانی سال را تشریح کرد.

 مهدی شایسته اصل درباره دو اقدام مهم برای کاهش ازدحام مسافران و تسهیل در تردد شبانگاهی شهروندان در روزهای پایانی سال، بیان کرد: معمولاً برای روزهای پایانی سال به علت ازدحام مسافران در خطوط مرکزی شهر نظیر ایستگاه‌های پانزده خرداد، تئاتر شهر، امام خمینی (ره)، میدان انقلاب اسلامی، سعدی و ... اعزام قطارهای فوق العاده پیش بینی می‌شود.

به گفته مدیرعامل شرکت بهره برداری مترو تهران و حومه؛ این قطارها در ساعات اوج سفر مسافران در خطوط مترو فعال می‌شوند.

 شایسته اصل ضمن اشاره به افزایش ساعت فعالیت و سرویس دهی شبکه متروی تهران، عنوان کرد: طبق مصوبه جلسه معاونت حمل و نقل با مدیران پلیس راهور، قرار شد که پایان ساعت کاری ایستگاه‌های مترو از  ساعت ۲۲:۳۰ به ۲۳:۳۰ افزایش یابد. بنابراین شهروندان می‌توانند یک ساعت بیشتر از مترو برای سفرهای درون شهری خود استفاده کنند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 کوچه تکانی  پایتخت  همزمان  با خانه تکانی شهروندان در آستانه  نوروز.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

کوچه تکانی پایتخت همزمان با خانه تکانی شهروندان در آستانه نوروز.

 دوشنبه  ۲۳ اسفند ۱۴۰۰

شهرداری تهران همزمان با خانه تکانی شهروندان برای ایام نوروز و با هدف آماده سازی شهر برای نیمه شعبان نظافت معابر شهر تهران رادر قالب طرح کوچه تکانی اجرایی می کند.

 محمد عزیزی صبح امروز دوشنبه در جریان آغاز طرح کوچه تکانی در تشریح جزییات این طرح گفت: همزمان با خانه تکانی شهروندان و با توجه به نزدیکی نیمه شعبان و ولادت حضرت مهدی (عج) شهرداری تهران طرح کوچه تکانی را در سطح مناطق ۲۲ گانه اجرایی کرده تا چهره شهر برای نیمه شعبان و ایام نوروز آماده شود.

وی افزود: بیش از۲۰ هزار نفر کارگر خدمات شهری در این طرح از ساعت ۹ صبح امروز تا ساعت ۱۴ نظافت و روفت و روب معابر و کوچه های سطح شهر تهران را انجام خواهند داد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

وی تاکید کرد: نظافت و پاکسازی معابر شهر تهران از وظایف سازمان مدیریت پسماند و حوزه خدمات شهری شهرداری تهران است و به صورت روتین این کار انجام می شود اما در آستانه نیمه شعبان طرح کوچه تکانی به صورت ویژه در مناطق انجام خواهد شد.

در بخش دیگری از این مراسم جوانی شهردار منطقه ۳ در تشریح جزییات طرح کوچه تکانی گفت: در سطح منطقه ۳ چند محله کم برخوردار داریم همانند محله حسن آباد زرگنده که به واسطه شهدای بسیاری که تقدیم انقلاب کرده به نام شهید آباد نیز معروف است.

در این محله و چند محله دیگراحساس کردیم نیاز به خدمات بیشتری در حوزه خدمات شهری وجود دارد، لذا منطقه حسن آباد به عنوان پایلوت انتخاب شد تا اقدامات ویژه ای در قالب طرح کوچه تکانی همزمان با خانه تکانی شهروندان در آستانه نوروز انجام شود.

وی تاکید کرد: بی تردید این اقدامات ما در قالب این طرح به صورت مقطعی است و باید زیر ساخت ها در محلات چند برخوردار این منطقه تکمیل شود که در آینده این کار در دستور کار قرار گرفته است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 حمایت از ۷۰۰ هزار دانش آموز در دستور کار کمیته امداد قرار گرفت.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

حمایت از ۷۰۰ هزار دانش آموز در دستور کار کمیته امداد قرار گرفت.

 دوشنبه  ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ 

حمایت از ۷۰۰ هزار دانش آموز و هزاران دانشجو و نخبه در دستور کار کمیته امداد امام خمینی (ره) قرار گرفته است.

به نقل از پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ سید مرتضی بختیاری در مراسم امضای تفاهم نامه همکاری میان جمعیت هلال احمر و کمیته امداد امام خمینی (ره) با بیان این خبر و با اشاره به فرا رسیدن هفته نیکوکاری، گفت: این امر با قدرت نیز ادامه پیدا می کند و مشخصا همکاری با جمعیت هلال احمر می تواند مثمرثمر باشد و در ادامه نیز حمایت از زنان سرپرست خانوار و کم برخوردار نیز توسعه پیدا می کند تا امر محرومیت زدایی با سرعت بیشتری در دستور کار قرار گیرد.

رئیس کمیته امداد امام خمینی (ره) تصریح کرد: کشور ما سالانه متاثر از حوادث مختلف است که ساماندهی و کمک به متاثرین از حوادث و سوانح امر مهمی است که باید به آن توجه شود و در همین زمینه جمعیت هلال احمر و کمیته امداد می توانند همکاری خوبی داشته باشند و به آسیب دیدگان از سوانح و حوادث یاری رسانی کنند.

بختیاری ادامه داد: در این مسیر کمیته امداد و جمعیت هلال احمر می توانند از ظرفیت های یکدیگر استفاده کرده و به مشکلات با سرعت بیشتری رسیدگی کنند. امری که در ماه های اخیر در جمعیت هلال احمر به خوبی مورد توجه قرار گرفته و ضرورت دارد از تلاش های رئیس جمعیت هلال احمر در این خصوص قدردانی کنم.

در ادامه این برنامه دکتر پیرحسین کولیوند، رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به تلاش های صورت گرفته در راستای محرومیت زدایی در کشور گفت: دو مجموعه ای که می توانند با هم افزایی کمک بسزایی به رفع مشکلات قشر محروم کنند، هلال احمر و کمیته امداد هستند. در این زمینه دفتر نمایندگی ولی فقیه در جمعیت هلال احمر تاکیدات زیادی داشته و حمایت های خوبی را انجام داده اند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

وی افزود: نتیجه یکی از همکاری ها در هفته های اخیر طرح یاس بوده که ذیل این طرح موفق به پوشش ۱۲ هزار نفر شده ایم و توانمندسازی و آموزش با همکاری کمیته امداد به خوبی صورت گرفته است.

رئیس جمعیت هلال احمر خاطرنشان کرد: یکی دیگر از زمینه های همکاری هلال احمر و کمیته امداد بر اساس تفاهم نامه همکاری در زمینه ساماندهی ۲۰۲۰ محله کم برخوردار کشور است که تاکنون اتفاقات خوبی در این زمینه رخ داده است و می تواند یک گام بزرگ در مسیر محرومیت زدایی در کشور باشد. امروز اولویت اصلی هلال احمر امدادرسانی به همین محرومین و مستضعفین است.

کولیوند ادامه داد: توسعه آموزش همگانی یکی از بسترهای دیگری است که طبق تفاهم نامه با کمیته امداد باید توسعه یابد زیرا می تواند بسترساز رفع نیازها به صورت پایدار در بسیاری از زمینه ها باشد.

وی افزود: مردم مناطق محروم ایران، بسیار نجیب و با اصالت هستند و همواره در عرصه های مختلف در کنار نظام و دولت ایستاده و ضرورت دارد تا ما نیز در کنار این مردمان باشیم و نیازهای آن ها را در تمامی عرصه ها برطرف کنیم. امضای تفاهم با کمیته امداد امام خمینی (ره) این مسیر را هموار می کند تا خدمات بهتری به مردمان نیازمند ارائه شود.

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ضرورت هم افزایی در کشور گفت: کمیته امداد در سال های اخیر خدمات بسیار خوبی به مردم ارائه کرده است و عملکرد بسیار موفقی داشته و امید است به واسطه امضای این تفاهم نامه هر روز بتوانیم نسبت به گذشته خدمات بیشتری به مردم ارائه دهیم.

در پایان این مراسم روسای جمعیت هلال احمر جمهوری اسلامی ایران و کمیته امداد امام خمینی (ره) تفاهم نامه همکاری به امضا رساندند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 اُفت قابل‌ملاحظه ابتلای روزانه به کرونا در ایران ، اُمیکرون فرجام کرونا نیست.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

اُفت قابل‌ملاحظه ابتلای روزانه به کرونا در ایران ، اُمیکرون فرجام کرونا نیست.

 دوشنبه ۲۳ اسفند ۱۴۰۰ 

یک اپیدمیولوژیست با بیان اینکه در حال حاضر ابتلای روزانه موارد کرونا در کشور بسیار کاهش یافته است، گفت: انتظار داشتیم که تعداد مرگ‌ها نیز در هفته جاری دو رقمی شود، اما فعلا این اتفاق نیفتاده است.

دکتر مسعود یونسیان درباره وضعیت کرونا در کشور در هفته‌ پایانی سال ۱۴۰۰، گفت: انتظار من این بود که با آغاز این هفته تعداد مرگ‌هایمان دو رقمی شود، اما این اتفاق رخ نداد که مقداری عجیب بود؛ زیرا در حال حاضر بیماران مبتلا به سوش دلتا یا از بیمارستان‌ها مرخص شده یا متاسفانه فوت کرده‌اند و انتظار داریم بیمارانی که بستری هستند، مبتلا به اُمیکرون باشند.

کاهش ابتلای روزانه کرونا در کشور.

وی افزود: همچنین با توجه به افت قابل ملاحظه موارد جدید ابتلا به کرونا در کشور انتظار داشتم که تعداد مرگ‌ها دو رقمی شود، اما فعلا این اتفاق نیفتاده است. به هر حال همیشه منحنی مرگ‌های کرونایی، دو تا چهار هفته بعد از منحنی ابتلا، کاهش می‌یابد. در حال حاضر ابتلای روزانه بسیار کاهش یافته است. البته قطعا تعداد ابتلا بیش از میزانی است که اعلام می‌شود، اما نسبت به دو هفته پیش کاهش یافته است. تعداد موارد مبتلایی که در بیمارستان بستری می‌شوند و ممکن است کارشان به آی‌سی‌یو برسد نیز کاهش یافته است. در همه کشورها هم در سویه اُمیکرون این اتفاق افتاد که بیماری سریع بالا رفته و به سرعت هم پایین آمد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

بخش عمده‌ای از مبتلایان اُمیکرون؛ بدون علامت.

یونسیان ادامه داد: تعداد موارد آلودگی ما در موج ششم بسیار زیاد بود و حتی ممکن است روزانه در حد میلیون هم رسیده باشد.  البته برآوردها این است که بسیاری از کشورها بیش از ۵۰ درصد جمعیت‌شان در موج اُمیکرون آلوده شدند. اگر در سویه‌های قبلی بیش از ۴۰ تا ۵۰ درصد مبتلایان بدون علامت بودند، شاید در این سویه ۸۰ درصد از مبتلایان بدون علامت بودند. بنابراین بخش عمده‌ای از افرادی که آلوده شدند، هیچ علامتی نداشتند. بخش عمده‌ای هم علائم خفیفی داشتند؛ هم به دلیل ذات سویه اُمیکرون که بیماری خفیف‌تری می‌دهد و هم به این دلیل که افراد واکسینه بودند و در افراد واکسینه بیماری خفیف‌تر ظاهر می‌شود. در عین حال درصد قابل ملاحظه‌ای از جمعیت با ابتلا به اُمیکرون، گویی که یک دز واکسن تزریق کرده‌اند. بر اساس این دلایل انتظار ندارم که طی چهار پنج ماه آینده، اتفاقی بیفتد، مگر اینکه یک واریانت جدیدی که از نظر آنتی‌ژنیک با واریانت‌های قبلی به شدت متفاوت باشد، ایجاد شود. البته اُمیکرون هم که بیش از ۳۰ جهش داشت، آنقدر متفاوت نبود که اثربخشی واکسن‌ها را در پیشگیری از بستری و مرگ خنثی کند. البته در برابر ابتلا با فرم خفیف کارایی واکسن‌ها ممکن است در برابر اُمیکرون کاهش یافته باشد، اما فرم خفیفی که مرگ و بستری نداشته باشد، ما را نگران نمی‌کند. نگرانی ما از افزایش مرگ‌ها، بستری و پر شدن بیمارستان‌ها و ... است.

اُمیکرون فرجام کرونا نیست.

وی با بیان اینکه بنابراین اُمیکرون فرجام کرونا نیست، اما ان‌شاءالله بعد از اُمیکرون واریانت شدیدی پیش‌بینی نمی‌شود، مگر اینکه اتفاقات دیگری رخ دهد، در عین حال به تعطیلات نوروزی اشاره کرد و خطاب به مردم گفت: توصیه من این است که در این شرایط فقط همه سعی کنیم اگر می‌خواهیم بزرگترها و پدر بزرگ و مادربزرگ‌هایمان را ببینیم، به گونه‌ای باشد که سال آینده هم آنها را ببینیم. دید و بازدید و دیده بوسی به گونه ای نباشد که بعد بگوییم کاش بزرگترها را از دور می‌دیدیم اما سال آینده هم آنها را می‌دیدیم. معمولا در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها افراد به تدریج ماسک‌ها را برداشته و در نهایت هم با هم دست داده و دیده بوسی می‌کنند و می‌روند.

یونسیان گفت: بنابراین بهترین کار این است که با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و رعایت فاصله‌گذاری یکدیگر را ببینیم. باید توجه کرد که تک تک و با فاصله زمانی به دیدن بزرگترها برویم و اینطور نباشد که تعداد زیادی از افراد خانواده دور هم جمع شوند. باید توجه کرد که هر خانواده یک حباب است، اما وقتی با یک جمع دیگر داخل یک محیط بسته می‌رویم، یک حباب جدید شروع می‌شود و هرچقدر این حباب بزرگتر شود، آدم‌های بیشتر و متنوع‌تری باهم ارتباط داشته و احتمال انتقال بیشتر می‌شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 تدفین اموات در دارالرحمه شیراز متوقف شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

تدفین اموات در دارالرحمه شیراز متوقف شد.

 شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ 

 رئیس سازمان آرامستان‌های شهرداری شیراز، با بیان اینکه ظرفیت دارالرحمه کامل شده است، از تعطیلی تغسیل و تدفین اموات در این مکان تا پایان امسال خبر داد.

غلامرضا شریف، مسئول آرامستانهای شهرداری شیراز در حالی از توقف تدفین و تغسیل اموات با قید استثنا، در دارالرحمه شیراز تا پایان امسال، سخن می‌گوید که از سال ۹۶ تاکنون، بارها مسئولان از تکمیل ظرفیت این مکان و لزوم تعطیلی آن گفته‌اند اما در عمل این اقدام اجرایی نشده است.

به نقل از روابط عمومی شهرداری شیراز، شریف با یادآوری اینکه شیراز ۴۶ آرامستان دارد که ۳۳ آرامستان آن محلی و فعال است، گفت: امروز در معابر دارالرحمه نیز شاهد دفن متوفیان در قبرهای چند طبقه هستیم که با توجه به تکمیل ظرفیت، اجازه دفن امورات در معابر دارالرحمه را نمی‌دهیم چرا که با بسته شدن مسیرهای دسترسی، تردد خانواده‌های متوفیان و افراد کم توان برای زیارت قبور با مشکل مواجه می‌شود.

شریف به ظرفیت‌های آرامستان بهشت احمدی و مساحت صد هکتاری سایت فضای سبز نیز اشاره و خاطرنشان کرد: با توجه به نیاز شهر در حال حاضر سایت آرامستان بهشت احمدی با ۴۶۶هکتار وسعت آماده انتقال و افن اموات است تا کنون ۸ هزار مورد از اموات در این آرامستان دفن شده اند.

او با بیان اینکه دارالرحمه شیراز یک فضای ۴۲ هکتاری‌ست که دفن اموات در آن از سال ۱۳۴۶ آغاز شده و ۵۴ سال فعال بوده است، گفت: آرامستان بهشت احمدی، به بهترین امکانات روز مورد نیاز در آرامستان‌ها مجهز شده است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

شریف با اشاره به ایجاد بزرگترین سردخانه کشور در بهشت احمدی، گفت: این سردخانه به سنسور علائم حیاتی مجهز شده به این معنا که اگر میتی به سردخانه منتقل شد و علائم حیاتی داد، اعلام هشدار روشن می‌شود.

او با بیان اینکه غسالخانه مدرن، محل برگزاری نماز و سایر بخش‌های مورد نیاز در بهشت احمدی فراهم است، گفت: یکی دیگر از ویژگی‌های این سایت استفاده از تکنولوژی روز است که در آینده نزدیک و حتی نزدیکان افراد می‌توانند از راه دور و از طریق شبکه مجازی در مراسم حضور داشته باشند.

به گفته او، پایانه حمل متوفیان، ایستگاهای رفاهی، ایجاد خط اتوبوس از پایانه شهرک سعدی تا آرامستان از دیگر امکانات آرامستان بهشت احمدی است.

این مقام مسئول شهری به آغاز روزشمار تعطیلی ارائه خدمات در دارالرحمه شیراز اشاره و عنوان کرد: با توجه به تکمیل ظرفیت دارالرحمه و آغاز فرایند انتقال به آرامستان جدید از ۲۹ اسفند همه خدمات تغسیل و تکفین در دارالرحمه، مگر در شرایط بحرانی تعطیل می‌شود و دیگر اجازه دفن در معابر عمومی این آرامستان‌ها را را نمی‌دهیم.

او از در نظرگرفتن قطعه شهدا و دفن دو شهید گمنام در آرامستان بهشت احمدی خبر داد و افزود: تا آخر فروردین طبقه اول قبور در ارمستان بهشت احمدی رایگان است، اما بعد از این زمان باید برای خرید قبور هزینه پرداخت کرد.

شریف همچنین از کاشت درختان در محوطه فضای سبز سایت بهشت احمدی نیز به یاد اموات توسط بازماندگان سخن گفت و اظهار کرد: کاشت درخت و درخچه در بخش فضای سبز سایت مجاز است.

او خاطرنشان کرد: هزینه ساخت هر قبر دو طبقه توسط پیمانکار ۶ میلیون و ۶۰۰ هزاررتومان پای شهرداری آب می‌خورد.

شریف از تکمیل لایحه ساماندهی آرامستان‌های محله‌ای وبررسی آن در کمیسیون خدمات شهری خبر داد و گفت: همه آرامستان‌های محلی دارای هیات امنا هستند و تصمیم‌ها بصورت هیت امنایی گرفته می‌شوذ تصویب سریعتر این لایحه به نفع شهر است.

او همچنین از اختصاص بن بست شماره چهار آرامستان دارالسلام (فضای خالی بین دو آرامستان) را به عنوان(باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز)خبر داد و گفت: طبق تصویب این طرح در شورای شهر و خاکسپاری بر مبنای آیین‌نامه باغ مزار مشاهیر و مفاخر شیراز در این مکان انجام پذیرد.

شریف از نیک اندیشانی سخن گفت که با اختصاص مبالغی هزینه کفن یا خرید قبر افراد بی بضاعت را متقبل میشوند وبه عنوان مثال یکی از خیرین هزینه ۱۵۰کفن را که بازماندگان آن‌ها توانایی مالی نداشتند را متقبل شده است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
;