گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
 هشدار روسیه به غرب: (تحریم‌های ما آسیب خواهد زد.)
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

هشدار روسیه به غرب: (تحریم‌های ما آسیب خواهد زد.)

پنجشنبه  ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

روسیه هشدار داد روی واکنش گسترده‌ای برای تحریم‌هایی کار می‌کند که فوری خواهند بود و در حوزه های حساس غرب ملموس می شوند.

اقتصاد روسیه در پی تحریم‌های فلج کننده غرب علیه کل سیستم تجاری و مالی این کشور پس از حمله نظامی مسکو به اوکراین، با شدیدترین بحران از زمان سقوط اتحادیه جماهیر شوروی در سال ۱۹۹۱ روبه‌رو شده است.

طبق گزارش خبرگزاری ریا، دیمیتری بیریچفسکی، مدیر دپارتمان همکاری اقتصادی وزارت خارجه روسیه اعلام کرد واکنش روسیه به این تحریم‌ها، فوری، باملاحظه و حساس خواهد بود.

 جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا، روز سه‌شنبه واردات نفت و سایر محصولات انرژی روسیه به آمریکا را به تلافی حمله نظامی این کشور به اوکراین، ممنوع کرد. روسیه اوایل هفته جاری هشدار داده بود اگر آمریکا و اتحادیه اروپا واردات نفت این کشور را ممنوع کنند، قیمت‌های نفت ممکن است به بیش از ۳۰۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

روسیه می‌گوید اروپا حدود ۵۰۰ میلیون تن نفت در سال مصرف می کند که روسیه حدود ۳۰ درصد از این میزان معادل ۱۵۰ میلیون تن و همچنین ۸۰ میلیون تن محصولات پتروشیمی را تامین می‌کند.

 ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، اعلام کرده که عملیات نظامی ویژه برای برای تضمین امنیت روسیه پس از اقدام آمریکا برای گسترش اتحاد نظامی ناتو به مرزهای روسیه و حمایت از رهبران غربگرا در کی یف ضروری بوده است. اوکراین می‌گوید برای موجودیت خود مبارزه می‌کند و آمریکا و متحدان اروپایی و آسیایی حمله نظامی روسیه را محکوم کردند.

چین که دومین اقتصاد بزرگ جهان است، خواستار خویشتن‌داری شده است اما شی جین پینگ، رئیس جمهور چین، هشدار داد که تحریم‌ها، اقتصاد جهانی را آهسته خواهند کرد.

در این بین، یک مقام اتحادیه اروپا اظهار کرد: کشورهای اتحادیه اروپا در آستانه دیدار سران این کشورها، درباره سرعت قطع وابستگی به واردات سوخت فسیلی روسیه اختلاف نظر دارند. این مقام اروپایی گفت: بعضی از کشورها خواستار قطع وابستگی به واردات سوخت فسیلی روسیه تا سال ۲۰۳۰، بعضی تا سال ۲۰۲۷ و بعضی هم اکنون هستند. تصور می‌کنم بعضی از کشورهای اتحادیه اروپا ممکن است زودتر به این هدف دست پیدا کنند.

 در پیش‌نویس بیانیه نشست سران اتحادیه اروپا در هفته جاری اعلام شد. این کشورها با خاتمه وابستگی اتحادیه اروپا به واردات گاز، نفت و زغال سنگ روسیه موافقت خواهند کرد اما تاریخ مشخصی را تعیین نکردند.

آژانس بین المللی انرژی اعلام کرد ممکن است برای مهار افزایش قیمت‌های سوخت، نفت بیشتری از ذخایر استراتژیک آزاد شود و این سازمان برنامه اقدامی را برای کاهش فوری مصرف نفت تهیه خواهد کرد.

قیمت‌های نفت پس از این که روسیه به اوکراین حمله کرد و غرب با وضع تحریم‌های شدید به موضوع واکنش نشان داد و نگرانی ها نسبت به اختلال عرضه در بازار را برانگیخت، سیر صعودی پیدا کردند.

فاتح بیرول، مدیر اجرایی آژانس بین‌المللی انرژی، در کنفرانسی در پاریس گفت: همانطور که اقدامی برای تامین گاز انجام دادیم، هفته آینده برنامه‌ای را برای نحوه کاهش سریع مصرف نفت تدوین خواهیم کرد. در بازارهای نفت دشوارترین ماهها، ماههای تابستان هستند که فصل رانندگی تابستانی است و تقاضا در ژوئن تا ژوئیه افزایش پیدا می کند.

بر اساس گزارش رویترز، اعضای آژانس بین‌المللی انرژی هفته گذشته با آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک برای جبران اختلال عرضه پس از حمله نظامی روسیه موافقت کردند. بیرول اظهار کرد: آزادسازی ۶۰ میلیون بشکه نفت از ذخایر استراتژیک یک واکنش اولیه بوده و تنها معادل چهار درصد از ذخایر این گروه است. اگر لازم باشد و دولتهای عضو این سازمان تصمیم‌ بگیرند، ما می‌توانیم نفت بیشتری را به بازار عرضه کنیم.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 امارات از افزایش سریع‌تر تولید نفت اوپک پلاس حمایت کرد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

امارات از افزایش سریع‌تر تولید نفت اوپک پلاس حمایت کرد.

 پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ 

امارات متحده عربی در یک چرخش ۱۸۰ درجه ای از مواضع قبلی خود، اعلام کرد از اعضای اوپک پلاس خواهد خواست تولید نفت را سریع‌تر افزایش دهند.

 در بیانیه ای که روزنامه فایننشیال منتشر کرد یوسف العتیبه، سفیر امارات متحده عربی در واشنگتن اعلام کرد موافق افزایش بیشتر تولید نفت هستیم و اوپک را برای بررسی سطح تولید بالاتر تشویق می کنیم.

معلوم نیست آیا امارات متحده عربی با سایر اعضای اوپک پلاس مشورت کرده است و فعلا هیچ اظهارنظری از سوی وزارت نفت عربستان سعودی وجود نداشته است.

 اوپک و متحدانش شامل روسیه تاکنون در برابر درخواست‌های کاخ‌سفید و سایر مصرف کنندگان بزرگ نفت برای افزایش سریع‌تر تولید ایستادگی و استدلال کرده اند افزایش اخیر قیمتها به مرز ۱۴۰ دلار در هر بشکه تحت تاثیر تنش‌های ژئوپلیتیکی بوده و ارتباطی با کمبود عرضه ندارد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

بهای معاملات نفت برنت پس از انتشار این خبر ۶.۴ درصد کاهش یافت و به ۱۱۹ دلار و ۷۶ سنت در هر بشکه رسید.

اوپک پلاس در آخرین دیدار وزیرانش برای بررسی وضعیت بازار پیش از تصمیم گیری برای پایبندی به برنامه افزایش تدریجی تولید، تنها ۱۳ دقیقه زمان صرف کرد. هیچ بحثی درباره دلیل اصلی افزایش قیمتها که حمله نظامی روسیه به اوکراین بود، وجود نداشت. هرگونه پیشنهاد برای افزایش تولید به خصوص اگر به کشورهای غربی در تلاش هایشان برای کاهش وابستگی به نفت روسیه کمک کند، تنشهایی را در داخل اوپک ‌پلاس ایجاد خواهد کرد. در تماس تلفنی هفته گذشته با محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان سعودی، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، هرگونه اقدام برای سیاسی سازی عرضه انرژی جهانی را محکوم کرد.

کرملین از آن زمان تهدید کرده است به تلافی تحریمها، صادرات انرژی به اروپا را محدود خواهد کرد.

 بر اساس گزارش بلومبرگ، آخرین باری که امارات متحده عربی خواستار تغییر در سیاست تولید اوپک پلاس شد ژوئیه سال ۲۰۲۱ بود که این کشور خواستار اختصاص سهمیه تولید بالاتری برای خود شد. عربستان سعودی ابتدا با این پیشنهاد مخالفت کرد و اختلاف مذکور نزددیک بود این اتحاد را دچار فروپاشی کند. در نهایت مصالحه ای حاصل شد و امارات سقف تولید بالاتری دریافت کرد و این گروه در نتیجه، برنامه افزایش تولید ماهانه به میزان ۴۰۰ هزار بشکه در روز را تصویب کرد. حتی پیش از حمله نظامی روسیه به اوکراین که بازارهای کالا را دچار التهاب کرد، آژانس بین المللی انرژی و دولت آمریکا از میزان افزایش تولید اوپک پلاس ناراضی بوده و از آن انتقاد کرده بودند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
  ریستاد درباره عواقب نفت ۲۴۰ دلاری هشدار داد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

ریستاد درباره عواقب نفت ۲۴۰ دلاری هشدار داد.

 پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ 

شرکت مشاوره ریستاد انرژی هشدار داد اگر کشورهای غربی به تحریم صادرات نفت روسیه ادامه دهند، بهای معاملات نفت برنت ممکن است تابستان امسال به ۲۴۰ دلار در هر بشکه صعود کند.

 بیورنار تونهاگن، مدیر بازارهای نفت ریستاد انرژی در یادداشتی نوشت: تحریم‌های گسترده علیه نفت روسیه یک شکاف ۴.۳ میلیون بشکه در روز در عرضه ایجاد می کند که به راحتی با منبع عرضه دیگری قابل جایگزینی نیست. این فروپاشی عرضه بزرگترین کمبود احتمالی عرضه از زمان جنگ خلیج فارس در سال ۱۹۹۰ خواهد بود که قیمتهای نفت را دو برابر کرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

بر اساس گزارش بلومبرگ، وی هشدار داد: هر چه قیمتها بالاتر باشد، احتمال این که اقتصاد جهانی در سه ماهه چهارم وارد رکود شود، بیشتر می‌شود. نفت در قیمت ۲۴۰ دلار در هر بشکه، رکود جهانی و نابودی تقاضا ظرف مدت چند ماه را به دنبال خواهد داشت ،و پس از آن قیمتها به شدت کاهش پیدا می کند.

ریستاد هفته گذشته پیش بینی کرده بود که نفت برنت به دلیل کاهش یک میلیون بشکه در روز از صادرات روسیه در نتیجه عواقب تحریمهای مالی و اقدامات خودخواسته شرکتهای انرژی، به بالای ۱۳۰ دلار در هر بشکه صعود خواهد کرد.

جو بایدن، رئیس جمهور آمریکا روز سه شنبه ممنوعیت واردات نفت خام و فرآورده های نفتی روسیه را به تلافی حمله مسکو به اوکراین اعلام کرد. انگلیس اندکی بعد از اظهارات بایدن، اعلام کرد واردات نفت و فرآورده های نفتی روسیه را تا پایان سال ۲۰۲۲ متوقف می کند.

قیمتهای نفت از زمان حمله روسیه به اوکراین، بیش از ۳۰ درصد افزایش پیدا کرده اند. به گفته تحلیلگران، نگرانیها نسبت به اختلال عرضه نفت در بحبوحه تشدید تحریمها علیه مسکو، خرید نفت را افزایش داده است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 ملی شدن دارایی‌های شرکت‌هایی که از روسیه رفتند.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

ملی شدن دارایی‌های شرکت‌هایی که از روسیه رفتند.

پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

حزب روسیه متحد اعلام کرد یک کمیسیون دولتی نخستین گام برای ملی کردن دارایی‌های شرکت‌های خارجی که این کشور را پس از تحریمهای اقتصادی بر سر اوکراین ترک کردند، تصویب کرده است.

 حزب روسیه متحد در بیانیه ای در پیام رسان تلگرام اعلام کرد این کمیسیون در فعالیت قانونگذاری از لایحه ای حمایت کرده است که اجازه می دهد شرکت‌هایی که بیش از ۲۵ درصد آنها در مالکیت خارجیان از کشورهای غیردوست است، تحت مدیریت بیرونی قرار بگیرند. این اقدام از ورشکستگی آنها جلوگیری کرده و مشاغل را حفظ می کند.

تحریمهای بین المللی، بسته شدن فضای هوایی و لینکهای حمل و نقل به دلیل جنگ و محدودیتهای مالی در سوئیفت و کنترلهای سرمایه گذاری، تامین قطعات، پرداخت پول و تحویل کالا از مبدا یا به مقصد روسیه را برای بسیاری از شرکتها دشوار یا به عبارتی غیرممکن کرده اند. بعلاوه، احتمال خشم جهانی مصرف کنندگان علیه شرکتی که به نظر برسد به دولت ولادیمیر پوتین کمک می کند، باعث به راه افتادن سیل خروج شرکتها از روسیه شده است. اقدامات شرکتها برای تنبیه روسیه بر سر حمله نظامی به اوکراین بسیار گسترده بوده و بعضی از شرکتها مانند شرکت خودروسازی فورد آمریکا موقتا کارخانه هایشان را تعطیل کرده اند در حالی که سایرین مانند غول انرژی بریتیش پترولیوم قول داده اند از این کشور خارج شوند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

حزب روسیه متحد اعلام کرد بر اساس لایحه پیشنهادی، شرکت‌هایی که اعلام کرده اند روسیه را ترک می کنند، اگر در مدت پنج روز فعالیتشان را ازسربگیرند یا سهامشان را بفروشند به شرطی که کسب و کار و کارمندان آنها همچنان حفظ شده باشند، می توانند از قرار گرفتن تحت مدیریت بیرونی اجتناب کنند.

بر اساس گزارش رویترز، در غیر این صورت دادگاه یک مدیر موقت را به مدت سه ماه منصوب می کند و پس از این مدت، سهام سازمان جدید به فروش گذاشته خواهد شد و شرکت قدیمی منحل می‌شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 ضررمک‌دونالد با تعطیلی شعبه‌های روسیه.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

ضررمک‌دونالد با تعطیلی شعبه‌های روسیه.

 پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

مک‌دونالد، بزرگترین رستوران زنجیره‌ای جهان اعلام کرد که تعطیلی فروشگاه‌های روسیه ۵۰ میلیون دلار در ماه، هزینه خواهد داشت.

 به نقل از رویترز، شرکت مک‌دونالد اعلام کرد که تعطیلی موقت ۸۴۷ فروشگاه آن در روسیه حدود ۵۰ میلیون دلار در ماه برای این زنجیره‌ی فست‌فود هزینه خواهد داشت.

این شرکت همچنین عنوان کرد که تمام رستوران‌های خود در روسیه را به طور موقت تعطیل کرده است و از این طریق، فشار بر دیگر برندهای جهانی را افزایش می‌دهد تا فعالیت‌های خود در این کشور را پس از حمله مسکو به اوکراین متوقف کنند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 بازگشت طلا از مسیر صعودی.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

بازگشت طلا از مسیر صعودی.

 پنجشنبه ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

طلا پس از ثبت بزرگ‌ترین افزایش در ۱۴ ماه گذشته به دلیل بهبود احساسات ریسک به دنبال نشانه‌هایی مبنی بر آمادگی اوکراین برای راه‌حل دیپلماتیک با روسیه، کاهش یافت.

 بهای هر اونس طلا برای تحویل فوری ۸ درصد کاهش یافت و در ۱۹۸۳ دلار و ۳۰ سنت ایستاد. بهای معاملات این بازار روز گذشته تا مرز ۲۰۵۳ دلار و ۹۹ سنت پیش رفته بود. در بازار معاملات آتی آمریکا، بهای هر اونس طلا با  ۴۰ درصد کاهش، به ۱۹۸۴ دلار و ۸۰ سنت رسید. بهای معاملات این بازار روز چهار شنبه در ۲۰۶۱ دلار و ۴۰  سنت بسته شده بود.

طلا و پالادیوم روز چهارشنبه در حالی که دارایی‌های پرریسک‌تر تلاش می‌کردند به بازار بازگردند، ترمز کشیدند و تحلیلگران پیش‌بینی کردند که در صورت تشدید بیشتر بحران اوکراین، قیمت فلزات گرانبها دوباره افزایش یابد.

تا ساعت ۱۰:۴۷ به وقت گرینویچ، طلا با ۱.۹ درصد کاهش به ۲۰۱۳.۷۹ دلار در هر اونس رسید و بالاترین سطح در آگوست ۲۰۲۰ را شکست. قیمت طلای آمریکا با ۱.۱ درصد کاهش به ۲۰۲۱ دلار و ۲۰ سنت رسید.

کریگ ارلام، تحلیلگر ارشد بازار در OANDA گفت: آنچه اکنون ممکن است شاهد آن باشیم، تنها یک اصلاح کوچک پس از چنین حرکت بزرگی در یک دوره زمانی طولانی (در طلا و پالادیوم) است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

مایکل مک کارتی، مدیر ارشد استراتژی Tiger Brokers استرالیا گفت که می‌توان مقاومت قوی در قیمت طلا را در نزدیک به این سطوح بالا انتظار داشت البته احتمال عقب نشینی تا نزدیک به ۱۹۳۰ دلار وجود دارد. مک کارتی افزود: «اگر بی‌ثباتی کنونی از نظر ژئوپلیتیک ادامه یابد، به احتمال بسیار زیاد ما به دنبال بالاترین رکوردهای جدید برای فلزات گرانبها خواهیم بود».

پالادیوم پس از رسیدن به رکورد ۳۴۴۰.۷۶ دلار در روز دوشنبه، ۳.۷ درصد کاهش یافت و به ۳۰۶۳.۱۹ دلار در هر اونس رسید.

هر اونس نقره پس از رسیدن به بالاترین حد در ۹ ماه اخیر، با یک درصد کاهش به ۲۶.۱۳ دلار در هر اونس رسید. پلاتین نیز با ۳.۵ درصد کاهش به ۱۱۱۳.۴۳ دلار رسید.

فواد رزاق زاده، تحلیلگر بازار در ThinkMarkets نوشت: شرایط نوسان بازار طلا تا زمانی که جنگ اوکراین پایان یابد، مشخص نخواهد شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 چرا شرکت هیلتون تمام فعالیت های خود را در روسیه تعلیق می کند؟
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

 چرا شرکت هیلتون تمام فعالیت های خود را در روسیه تعلیق می کند؟

 پنجشنبه  ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

شرکت خدمات هتل‌داری و مهمان‌نوازی آمریکایی هیلتون، تمامی فعالیت‌های خود در روسیه را تعلیق می‌کند.

 به نقل از رویترز، شرکت هیلتون ورلد واید هولدینگ اعلام کرد که تمامی فعالیت‌های توسعه‌ای جدید در روسیه را به حالت تعلیق در می‌آورد.

این شرکت خدمات هتل‌داری و مهمان‌نوازی آمریکایی، دفتر شرکت خود در مسکو را پس از حمله روسیه به اوکراین تعطیل کرده است.

هیلتون ورلدواید شرکت خدمات هتل‌داری و مهمان‌نوازی آمریکایی است که اکثر سهام آن متعلق به گروه سرمایه‌گذاری بلک‌استون می‌باشد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 آیا امروز هوای تهران قابل قبول است؟
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

آیا امروز هوای تهران قابل قبول است؟

پنجشنبه  ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار می‌گیرد.

بر اساس پیش‌بینی‌های انجام شده در شرکت کنترل کیفیت هوای شهر تهران، در صبح روز پنجشنبه (۱۹ اسفندماه) کیفیت هوا در بیشتر مناطق در محدوده قابل قبول قرار می‌گیرد که ناشی از وزش باد مؤثر است، با این حال با افزایش ترافیک صبحگاهی، افزایش غلظت آلاینده‌ها و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد پیش‌بینی می‌شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 با شکل‌گیری ناپایداری جوی و افزایش تندی باد در طول روز، پراکندگی آلاینده‌ها تسهیل خواهد شد. 

کاهش تندی باد همراه با افزایش ترافیک تا اواخر وقت پنجشنبه سبب افزایش غلظت ذرات معلق می‌شود و کیفیت هوا در برخی مناطق پرتردد در وضعیت نامطلوب قرار می‌گیرد.

 با رشد ناپایداری جوی و احتمال بارندگی تا صبح روز جمعه (۲۰ اسفندماه) و همچنین وزش باد مؤثر، کیفیت هوا در بیشتر مناطق در وضعیت قابل قبول قرار خواهد گرفت و با تداوم این شرایط جوی و وزش باد شدید در برخی ساعات شرایط مناسب برای پراکندگی آلاینده ها فراهم می‌شود.

 حاکمیت ناپایداری جوی و وزش باد تا ساعات پایانی جمعه همراه با احتمال بارش سبب کاهش میزان غلظت ذرات معلق می‌شود و برقراری وضعیت قابل قبول در بیشتر مناطق را به دنبال دارد.

 آلاینده شاخص هوای پایتخت طی ۲۴ ساعت گذشته «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۹۵ بود و کیفیت هوای پایتخت در وضعیت قابل قبول قرار داشت. آلاینده شاخص هم‌اکنون «ذرات معلق کمتر از ۲.۵میکرون» با میانگین ۷۸ و کیفیت هوا در وضعیت قابل قبول است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
نکاتی درباره تبعات افراط در مصرف شوینده‌هادرهنگام خانه‌تکانی.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

نکاتی درباره تبعات افراط در مصرف شوینده‌هادرهنگام خانه‌تکانی.

 پنجشنبه  ۱۹ اسفند ۱۴۰۰ 

با آغاز فصل خانه‌تکانی میزان مصرف شوینده‌ها هم افزایش پیدا می‌کند .این در حالیست که افراط در استفاده از این مواد می‌تواند به قیمت آلودگی آب و خاک کشور تمام شود.

 این روزها مردم با خانه‌تکانی به استقبال بهار رفته‌اند و میزان استفاده از مواد شوینده نیز افزایش یافته است این درحالیست که مسوولان و فعالان محیط زیست نسبت به تبعات زیست‌محیطی افراط در مصرف این مواد هشدار داده‌اند. در ادامه به شش نکته در این زمینه اشاره شده است:

1-شوینده‌های شیمیایی پس از مصرف به همراه پساب‌ها و فاضلاب‌ها به دریاچه‌ها یا رودخانه‌ها تخلیه شود و به دلیل تجمع کف روی آب‌های سطحی  و جلوگیری از عمل اکسیژن‌گیری آب، تعادل اکوسیستم‌های آبی را برهم می‌زند و موجب مرگ و میر جانداران آبزی می شود.

2-این تمیزکننده‌ها همچنین می‌توانند با افزایش ورود «مواد شبه هورمونی» به آب‌های زیرزمینی باعث آلودگی آب‌های زیرزمینی شوند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

3- شوینده‌های مصنوعی، «میکروبیدها» و ریزپلاستیک‌هایی هستند با ابعاد بسیار ریز که قادرند حتی از غشاهای تصفیه آب نیز بگذرند و ضمن آلودگی دریاها و رودخانه‌ها، با ورود در بافت آبزیان در نهایت وارد زنجیره غذایی انسان‌ها شوند.

4- نکته مهم در مصرف شوینده‌ها، استفاده منطقی از شوینده‌ها، کاربرد شوینده‌های طبیعی و شوینده‌های سازگار با محیط زیست است.

5-در مناطقی که سیستم تصفیه فاضلاب وجود ندارد و فاضلاب‌های شهری و روستایی مستقیم وارد رودخانه‌ها می‌شود، مواد شوینده می‌توانند آثار تخریبی زیادی بر آب و خاک داشته باشند.

6-شوینده پایه فسفری دارند و آب‌هایی که به آن وارد می‌شوند را دچار مشکل می‌کنند بنابراین این مواد اگر وارد آب‌های راکد مانند سدها شوند کاهش کیفیت آب را به دنبال دارند.

7-در شهرها و روستاهایی که سیستم تصفیه فاضلاب ندارند به‌ویژه مناطقی که بالادست سدهای تامین آب شرب هستند مصرف بی‌رویه مواد شوینده می‌تواند مخاطرات محیط زیستی برای بدنه‌های آبی کشور به دنبال داشته باشد،در این شرایط لازم است که از مصرف بی‌رویه مواد شوینده جلوگیری شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 علوی از بی برنامگی معاونت اجتماعی شهرداری برای اعیاد بویژه نوروز انتقاد کرد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

علوی از بی برنامگی معاونت اجتماعی شهرداری برای اعیاد بویژه نوروز انتقاد کرد.

سه‌شنبه ۱۷ اسفند ۱۴۰۰

عضو شورای شهر تهران با اشاره به بی برنامگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری برای اعیاد پیش رو بویژه نوروز، خواستار ورود و نظارت شخص شهردار به موضوعات اجتماعی و فرهنگی شد.

سید احمد علوی در تذکر پیش از دستور خود در جلسه امروز شورای شهر تهران ضمن قدردانی از کادر درمان و خدمات شهرداری برای عبور از قله پیک ششم کرونا گفت: با توجه به کاهش روند ابتلا به کرونا و عبور از قله پیک ششم قدردان کادر درمان و مجریان طرح شهید سلیمانی و ورود مسئولانه شهردار تهران به این حوزه باشیم.

وی ادامه داد: با توجه به وضعیت خاص جامعه در موضوعات اجتماعی و سلامت روان در دوران  کرونا از همه برنامه ریزان این عرصه انتظار می‌رود از اعیاد پیش رو و نوروز به عنوان فرصتی برای برنامه ریزی علمی با تکیه بر ظرفیت‌های خاص فرهنگی و مذهبی صورت گیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها


علوی با اشاره به بی برنامگی معاونت اجتماعی و فرهنگی شهرداری تهران در این عرصه تاکید کرد: متاسفانه با بررسی که انجام شد چنین برنامه ای مشاهده نشد. و همانگونه که همکارمان خانم شمس احسان نیز در جلسه قبل تذکر دادند، این فرصت مهم را از دست داده‌ایم و به قول معروف درختی که در بهار میوه ندهد بعید است که دیگر میوه دهد و یادمان باشد این اولین بهار مدیریت شهری جدید است.


وی از شهردار تهران که از خادمان عرصه فرهنگی محسوب می شود تقاضا کرد در زمان باقیمانده نسبت به برنامه های مسئولان فرهنگی و اجتماعی با تکیه بر شعارهایی که از ابتدا مطرح شده همچون خانواده محوری، استفاده از ظرفیت مشارکت مردم و تکیه برگردشگری بویژه گردشگری انقلاب، تکریم خانواده های شهدا و سالمندان ورود کرده و مجددا این برنامه ریزی را بازنگری نمایند.

 مهدی عباسی نیز صبح امروز در تذکر پیش از دستور خود در جلسه شورای شهر تهران با اشاره به اینکه لازم است شهرداری تهران استقبال از بهار را در دستور کار قرار دهد، گفت: مأموریت شهرداران مناطق باید به گونه ای باشد که نشاط در فضای شهر احیا شود.

وی افزود: امیدوارم هر چه سریع تر در عرصه زیباسازی، فضاسازی شهری و گل کاری اقدامات آغاز شود تا مردم در پایان سال، شاهد سال نو شهری باشند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
;