گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
قرار گرفتن  هوای سنندج در وضعیت خطرناک .
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

قرار گرفتن هوای سنندج در وضعیت خطرناک .

 شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ 

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، گفت: هوای شهرستان های سنندج و سقز با افزایش میزان ذرات معلق درهوا به حد خطرناک رسید.

اقبال حمیدی اظهار کرد: داده های ماخوذه از ایستگاه های پایش کیفی هوا، نشان می دهد که در شرق کشور عراق، گرد و غبار شدیدی تشکیل شده و این پدیده همراه با وزش باد، از ساعت ۳بامداد امروز شنبه به استان کردستان، وارد شده است.

وی افزود: طبق اطلاعات کسب شده از شهرهای فاقد ایستگاه، میزان دید افقی و وضعیت ظاهری هوا و همچنین با استناد به داده های ماخوذه از ایستگاه های پایش کیفی هوا، وضعیت هوا در سنندج و سقز، خطرناک تشخیص داده شده است.

معاون محیط زیست انسانی اداره کل حفاظت محیط زیست کردستان، وضعیت هوای کامیاران و مریوان را بسیار ناسالم و وضعیت هوای قروه را در وضعیت ناسالم برای گروه های حساس، اعلام کرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

وی ادامه داد: در سایر شهرهای استان وضعیت در حد قابل قبول می باشد و با توجه به پیش بینی هواشناسی و وزش باد، پایداری این وضعیت تاغروب امروز بوده و روند آلودگی گرد و غبار به تدریج کاهشی و از استان خارج می شود.

حمیدی، بیان کرد: از آحاد مردم تقاضا می شود، از قرارگیری در معرض هوای آزاد و ورزش کردن، جدا خودداری کنند، به ویژه افراد مسن، کودکان و افراد دارای ناراحتی قلبی ریوی و چشمی با توجه به شرایط قرارگیری در بحران اومیکرون تنفس در هوای آلوده و مرطوب احتمال تاثیرپذیری بر دستگاه تنفسی را دوچندان می کند.

وی خاطرنشان کرد: بر اساس اطلاعات واصله از هواشناسی استان این وضعیت تا آخر امروز تداوم داشته و به دلیل وجود جریانات جوی و وزش باد شدت آن تا اواخر امروز و غروب کاسته خواهد شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
اولویت اصلی کشور  صیانت از جمعیت است.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

اولویت اصلی کشور صیانت از جمعیت است.

 شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

 معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: صیانت از جمعیت و جوانی جمعیت یکی از اولویت های اصلی کشور است . تمامی ارکان توسعه باید نسبت آن توجه ویژه ای داشته باشند.

دکتر سید مهدی طباطبایی در پنجمین نشست ستاد استانی مشاوره هنگام ازدواج افزود: قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت مصوبه مهر ماه امسال در مجلس شورای اسلامی، در آبانماه جهت اجرا ابلاغ شد و بر اساس موانع مهم فرزند آوری و رشد جمعیت وظایف دستگاههای مختلف مشخص گردیده است که یکی از محورهای مهم قانون حمایت از زوجهای جوان است و وزارت بهداشت مکلف به ارایه آموزشهای حین ازدواج به تمامی زوجین، در چهار چوب مصوبات شورای عالی انقلاب فرهنگی می باشد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

دکتر طباطبایی در بخش دیگری از سخنانش به ارتقا کمی و کیفی آموزش های هنگام ازدواج تاکید کرد و افزود: اجرای برنامه های آموزشی هنگام ازدواج نیازمند هم افزایی بیشتر دستگاههای همکار در برنامه مذکور و سایر دستگاه های دخیل در اطلاع رسانی و فرهنگ سازی می باشد.

معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی زاهدان افزود: به منظور ارتقای آگاهی زوجین در آستانه ازدواج، کلاس های آموزشی 6 ساعته با موضوع اخلاق و احکام، حقوق ،روانشناسی و سلامت جنسی و باروری در تمامی شهرهای تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در مراکز مشاوره هنگام ازدواج به زوجین ارائه می گردد.

دکتر زابلی مدیر گروه سلامت، خانوده و جمعیت معاونت بهداشتی دانشگاه نیز در خصوص آموزش های هنگام ازدواج و «قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت» گفت: علاوه بر شرکت زوجین در کلاسهای آموزشی به منظور تداوم آموزشها، محتوای مکتوب آموزشی نیز در اختیار زوجین قرار می گیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
بیش از ۲ میلیون عدد مواد محترقه در آذربایجان‌شرقی کشف شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

بیش از ۲ میلیون عدد مواد محترقه در آذربایجان‌شرقی کشف شد.

شنبه  ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ 

 معاون اجتماعی و فرهنگی فرمانده انتظامی آذربایجان شرقی از کشف بیش از دو میلیون عدد مواد محترقه در این استان خبر داد.

سرهنگ هاشم شعفی در گفت‌وگو با خبرنگاران ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: آذربایجان شرقی دومین استان از نظر آسیب‌های چهارشنبه آخر سال خواند و آمار مصدومان سال‌های گذشته نشان از آن دارد که بعد از استان تهران، دومین استان ازنظر آسیب‌های مواد محترقه است.

 به نقل از پایگاه اطلاع رسانی پلیس آذربایجان شرقی، وی ادامه داد: سال گذشته ۲۸۲ نفر در ایام پایانی سال در اثر مواد محترقه دچار آسیب شدند و امسال نیز در اثر انفجار مواد محترقه تاکنون پنج نفر در تبریز جان خود را از دست داده‌اند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
بازگشایی  باغ پرندگان  بندرعباس.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

بازگشایی باغ پرندگان بندرعباس.

 شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

 باغ پرندگان بندرعباس پس از ۲ سال تعطیلی به علت شیوع ویروس کرونا دوباره بازگشایی شد.

شهردار بندرعباس در مراسم بازگشایی باغ پرندگان با حضور حجت الاسلام والمسلمین محمد عبادی زاده، نماینده ولی فقیه در استان هرمزگان و احمد مرادی، عضو مجمع نمایندگان هرمزگان در خانه ملت، افزود: باغ پرندگان بندرعباس با مساحتی بالغ بر ۶.۲ هکتار در مجموعه بزرگ طبیعت، واقع در چهار کیلومتری جاده بندرعباس- میناب قرار گرفته است که مساحت کل این مجموعه ۳۲ هکتار است. 

مهدی نوبانی ضمن تشکر ویژه از تلاش های مدیر منطقه یک شهرداری بندرعباس، اظهار کرد:  دلیل بازگشایی مجدد باغ پرندگان در وهله اول، درخواست عمومی شهروندان بوده و دلیل دیگر، جلوگیری از هدر رفت سرمایه صورت گرفته است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

وی بیان کرد: هزینه بازگشایی مجدد و بهسازی باغ، رقمی در حدود ۲۵۰ میلیون تومان برآورد شده که به صورت امانی و اعتباری  و با زحمات شبانه روزی شهرداری و همکاران منطقه یک بندرعباس صورت گرفته است.

نوبانی از طرح های درآمدزایی برای توسعه و نگه داری باغ پرندگان و استفاده از بخش خصوصی خبر داد و عنوان کرد: در حال حاضر تعداد زون و قفس ها ۲۵ عدد، پرنده زینتی ۳۰ گونه و ۲۰۰ عدد، پرنده آبزی ۱۰ گونه و ۶۰ عدد، پرنده شکاری ۱۳ گونه و ۲۵ عدد، ماکیان ۲۰ گونه و ۹۰ عدد و در مجموع تعداد کل موجودات ۶۰۰ عدد تخمین زده شده است‌.

شهردار بندرعباس با اشاره به اینکه یکی از ویژگی های این باغ، نسبت به سایر باغ‌های پرندگان، نگهداری مجزای این پرندگان در قفس‌های جداگانه است، تصریح کرد: ساعات بازدید برای عموم همه روزه ازساعت ۹ صبح الی ۱۶ است.

 پیش از این باغ پرندگان، با اعتباری بالغ بر ۱۲ میلیارد تومان ساخته شد. در دوره کرونا و بسته شدن این باغ، خسارات متعددی به زیرساخت‌های آن و تلف شدن پرندگان شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
صادر نشدن  مجوز داروخانه هلال احمر بوشهر.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

صادر نشدن مجوز داروخانه هلال احمر بوشهر.

 شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

دانشگاه علوم پزشکی بوشهر در اطلاعیه‌ای اعلام کرد: سازمان غذا و داروی کشور مجوز لازم را برای داروخانه هلال احمر بوشهر صادر نکرده است.

روابط عمومی معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر اعلام کرد: با توجه به پیام منتشر شده در فضای مجازی مبنی بر اینکه مجوز ارائه داروهای خاص در داروخانه هلال احمر بوشهر از وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی گرفته شده، لازم به ذکر است پرونده این داروخانه، برای دومین باردر نیمه اول امسال با نظر موافق کمیسیون ۲۰ امور داروخانه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تصویب و برای اظهار نظر نهایی به کمیسیون امور داروخانه سازمان غذا و داروی کشور فرستاده شد، اما این سازمان با اعلام اینکه همه داروخانه‌های بدون مجوز هلال احمر باید رسیدگی شوند برای داروخانه هلال احمر بوشهر مجوز لازم را صادر نکرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

در ادامه این اطلاعیه آمده است: با این وجود این، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر داروخانه هلال احمر را تعطیل نکرده و این داروخانه همچنان در حال فعالیت است.

معاونت غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی بوشهر عنوان کرده است، با توجه به اینکه طبق قانون سازمان غذا و دارو تکلیف این داروخانه را مشخص می‌کند، پیشنهاد می‌شود سازمان هلال احمر کشور پیگیری کند تا مجوز مورد نیاز برای داروخانه هلال احمر بوشهر صادر شود.

بنا به اعلام این معاونت، دانشگاه علوم پزشکی بوشهر تمام داروهای خاص این استان را تامین می‌کند و به واسطه سایر داروخانه‌ها و با قیمت دولتی به مردم تحویل می‌دهد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
واریز سود سهام عدالت تا پایان امشب (جزئیات میزان سود).
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

واریز سود سهام عدالت تا پایان امشب (جزئیات میزان سود).

 شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار از واریز سود بیش از ۴۳ میلیون مشمول سهام عدالت تا پایان امشب خبر داد.

مجید عشقی در نشست خبری که امروز برگزار شد با بیان اینکه فرایند واریز سود سهام عدالت از شب گذشته آغاز شده است، اظهار کرد: سود سهام عدالت بیش از ۴۳ میلیون مشمول سهام عدالتی که سجامی شده‌اند و یا شماره شبای بانکی خود را در سامانه سهام عدالت ثبت کرده‌اند با همکاری شبکه بانکی تا پایان امشب پرداخت می‌شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

وی با بیان اینکه فرایند واریز سهام عدالت از شب قبل آغاز شده است، گفت: میزان سود متناسب با ارزش اولیه سهام هر مشمول است. البته ممکن است برخی مشمولان قسمتی از سهام خود را فروخته باشند که متناسب با میزان سهامی که دارند سود دریافت خواهند کرد.

به گفته رئیس سازمان بورس و اوراق بهادار مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۴۹۲ هزار تومان است حدود ۵۳۲ هزار تومان، مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها ۵۳۲ هزار تومان است، حدود ۵۷۵ هزار تومان و مشمولانی که ارزش اولیه سهام آن‌ها یک میلیون تومان است نیز حدود یک میلیون تومان سود دریافت خواهند کرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 اقدام های در نظر گرفته شده سازمان تاکسیرانی در روزهای پایانی سال.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

اقدام های در نظر گرفته شده سازمان تاکسیرانی در روزهای پایانی سال.

 

شنبه  ۲۱ اسفند ۱۴۰۰

مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران، اقدام های در نظرگرفته شده از سوی این سازمان به منظور اجرا در روزهای پایانی سال ۱۴۰۰ را تشریح کرد.

 مهدی اسماعیل بگی، هدف از این اقدام ها را تسهیل در تردد شهروندان از مبادی تا مقاصد مد نظرشان و ممانعت از ایجاد ترافیک سنگین عنوان کرد و گفت: مطابق سنوات گذشته دفاتر تاکسیرانی مناطق ۲۲گانه در ایام انتهایی سال در آماده باش کامل هستند و نظارت ویژه بر عملکرد تاکسیران ها مطابق نوبت کاری های موجود به منظور سرویس رسانی مضاعف و مطلوب به شهروندان در دستور کار قرار دارد.


وی افزود: با توجه به شرایط خاص روزهای پایانی اسفندماه و لزوم آمادگی کامل تمامی کارکنان سازمان و شرکتهای خصوصی زیرمجموعه، اقدام های متعددی به منظور تامین رفاه پایتخت نشینان مد نظر قرار گرفته که از آن جمله می توان به تشکیل جلسات با معاونین حمل و نقل وترافیک مناطق و پلیس راهور مناطق ۲۲ گانه در خصوص همکاری هرچه بیشتر در این ایام و استفاده از ظرفیت عوامل پلیس راهور اشاره کرد.


مدیرعامل سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی شهر تهران از تشکیل جلسه با ناظرین خطوط به منظور آمادگی هر چه بیشتر، هماهنگی و همکاری کامل در این ایام برای حضور به موقع رانندگان در خطوط، پیش بینی و نوبت کاری های مورد نیاز خودروهای ون و سواری برای خدمت رسانی به موقع در پایانه ها و خطوط پر مسافر، رصد وضعیت آب و هوایی از طریق سایت های معتبر با هدف آمادگی هرچه بیشتر ، شناسایی و پیگیری و برخورد با تاکسی های غایب، حضور کارکنان مناطق و شرکتهای خصوصی در ابتدای صبح و عصر در سطح مناطق و استقرار در محل های از پیش تعیین شده ، حضور مداوم مسئول مرکز پیام و عوامل نظارتی به منظور کنترل و نظارت بر موضوعات مرتبط در سطح شهر و نیز استقرار عوامل گشت در مرکز کنترل و نظارت هوشمند سازمان،  به عنوان دیگر اقدام های در نظر گرفته شده به این منظور سخن گفت.

#پشت بام ویترین کسب و کارها


بر اساس گزارش روابـط عمومـی سازمان مدیریت و نظارت بر تاکسیرانی، حضور حداکثری عوامل شرکتهای خصوصی زیر مجموعه با هدف نظارت مستمر بر عملکرد خطوط، رصد عملکرد خطوط در راستای کاهش زمان انتظار مسافر به ویژه در زمان های اوج ترافیک صبحگاهی و عصرگاهی، حضور و نظارت پرسنل مناطق ۲۲ گانه و مدیران ستادی(با توجه به آماده باش اعلامی) تا زمان برطرف شدن کامل ازدحام مسافر در کلیه خطوط سطح شهر ، اجرا و نظارت کامل بر طرح فاصله گذاری اجتماعی در اماکن اعم از داخل خودروهای تاکسی ،نظارت کامل بر استفاده از ماسک توسط تاکسیران ها، مسافران و تمامی کارکنان عملیات و دفتری مناطق ، مسافران موجود در ایستگاه های تاکسی، داخل دفاتر تاکسیرانی و ... از دیگر اقدام های این سازمان در روزهای انتهایی سال جاری به شمار می رود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 ساعت طرح ترافیک ۷:۳۰ تا ۱۷ در ۱۴۰۱  اعلام شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

ساعت طرح ترافیک ۷:۳۰ تا ۱۷ در ۱۴۰۱ اعلام شد.

 شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ 

سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران؛ ساعت اجرای طرح ترافیک تا شرایط شیوع بیماری کرونا در سال جدید را از ساعت ۷:۳۰ الی ۱۷ اعلام کرد.

 عمار سعیدیان‌فر با بیان اینکه همزمان با آغاز سال ۱۴۰۱ طرح ترافیک اجرا می‌شود، عنوان کرد: ساز و کار اجرایی مصوبه مدیریت محدوده طرح ترافیک و کنترل آلودگی هوا در سال ۱۴۰۱  مطابق با طرح ترافیک سال ۱۴۰۰ است و تنها تفاوت آن نسبت به سال ۱۴۰۰، افزایش تعرفه‌ها طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران است.


به گفته سرپرست معاونت بهره‌برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران؛ طبق مصوبه شورای اسلامی شهر تهران نرخ عوارض تردد در محدوده طرح ترافیک  در سال آینده، ۲۵ درصد نسبت به سال ۱۴۰۰ افزایش یافته است.


سعیدیان‌فر درباره نرخ عوارض پایه سال جدید، توضیح داد: نرخ پایه عوارض سال ۱۴۰۱ مبلغ ۴۳هزارو۸۰۰ تومان است که نسبت به امسال ۲۵ درصد افزایش یافته است. اگر متقاضیان در محدوده طرح ترافیک تردد کنند ضریب محدوده  تردد ۱/۵ و اگر در محدوده کنترل آلودگی هوا تردد کنند ضریب  ۰/۷۵ محاسبه می‌شود. اما در محدوده کنترل آلودگی هوا هر شهروند دارای پلاک با سر شماره شهر تهران، ۲۰ روز سهمیه تردد فصلی رایگان دارد که در صورت اتمام ۲۰ روز سهمیه مذکور،عوارض تردد از وی دریافت می‌شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها


نحوه رزرو طرح ترافیک

وی با بیان اینکه رزرو طرح ترافیک سال ۱۴۰۱ همانند سال ۱۴۰۰  از طریق درگاه اینترنتی و اپلیکیشن «تهران من» انجام می‌شود، گفت: افرادی که به صورت روزانه قصد ورود به طرح ترافیک را دارند، باید تردد خود را رزرو کنند. عملیات رزرو را می‌توانند به صورت هفتگی و از چهارشنبه هفته قبل انجام دهند یا به صورت روزانه رزرو کنند. حتی پس از بازگشت به مبدأ، تا ساعت ۲۴ همان روز امکان رزرو دارند، البته این درحالی‌است که سهمیه تردد روزانه تکمیل نشده باشد.

به گفته سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم‌های حمل و نقل و محدوده‌های ترافیکی شهرداری تهران و طبق مصوبه شورای حمل و نقل و ترافیک شهر تهران، سقف سهمیه ورود به محدوده طرح ترافیک ۱۰۳ هزار دستگاه خودرو است.

سعیدیان‌فر در ادامه گفت: چنانچه شهروندان تا ساعت ۲۴ همان روز ورود خود به محدوده طرح ترافیک رزرو را انجام ندهند، مبلغ ۹۸هزارو۵۵۰ تومان به بدهی عوارض تردد در  طرح ترافیک آن‌ها  در سامانه «تهران من» اضافه می‌شود.

 سرپرست معاونت بهره برداری از سیستم های حمل و نقل و محدوده های ترافیکی شهرداری تهران با بیان اینکه بسته‌های یک‌ماهه، سه‌ماهه و شش ماهه برای شهروندان با مبالغ مختلف در نظر گرفته‌ شده است، افزود:  شهروندان می‌توانند با توجه به نوع خودرو و معاینه فنی، بسته مورد نظر را خریداری کنند.

سعیدیان‌فر درباره هزینه بسته‌ها برای خودروهای دارای معاینه فنی عادی، توضیح داد: تعرفه بسته یک ماهه برای خودروی دارای معاینه فنی عادی برابر با یک میلیون و ۱۱۰ هزار تومان، بسته سه ماهه برابر با سه میلیون و ۱۴۰ هزار تومان و بسته شش ماهه برابر با پنج میلیون و ۹۱۰ هزار تومان است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 توصیه هایی  برای داشتن خواب شبانه بهتر.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

توصیه هایی برای داشتن خواب شبانه بهتر.

 شنبه ۲۱ اسفند ۱۴۰۰ 

خواب شبانه خوب می تواند بر سلامتی و عملکرد روزانه افراد تاثیرات مثبتی داشته باشد.

 عوامل مختلفی از جمله استرس های کاری، مسوولیت های خانوادگی و برخی عوامل غیر منتظره مانند بیماری هامی توانند در خواب شبانه افراد اختلال ایجاد کنند و بر کیفیت آن اثرات منفی بگذارند.

در حالی که نمی توان همه عوامل مختل کننده یک خواب خوب شبانه را کنترل کرد اما می توان با انجام برخی از راهکارها کیفیت آن را بهبود بخشید.

به گزارش "وِب ام دی"، در ادامه به چند راهکار ساده به منظور داشتن یک خواب شبانه خوب خواهیم پرداخت:

1-یک ساعت قبل از خواب تلویزیون، رایانه، تبلت یا هر نمایشگر دیگر را خاموش کنید.

2- هر روزه در ساعت مشخصی بخوابید و از خواب بیدار شوید. این کار موجب می شود تا مغز و بدن به زمان مشخصی برای خواب و بیداری عادت کند.

3- مصرف کافئین را از ظهر به بعد کاهش دهید. حتی مقدار کمی از کافئین که بعد از زمان ظهر مصرف شود نیز می تواند بر یک خواب شبانه خوب اثر بگذارد.

4- وعده های غذایی سنگین را در ساعات آخر شب مصرف نکنید زیرا مصرف آن ها سیستم گوارشی را تحت فشار قرار می‌دهد و بر کیفیت خواب تاثیر می گذارد.

5- نور را در اطراف محل خواب خود کاهش دهید زیرا سطوح پایین نور به مغز در مورد ایجاد "ملاتونین" (هورمون تنظیم کننده چرخه خواب و بیداری) سیگنال می دهد.

6- مصرف تنباکو را کاهش دهید زیرا مصرف آن موجب ایجاد اختلال در به خواب رفتن می شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 تصویب کمک بزرگ مالی به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا.
اخبار روزانه
  • modir

  • 00 اسفند

تصویب کمک بزرگ مالی به اوکراین در مجلس نمایندگان آمریکا.

پنجشنبه  ۱۹ اسفند ۱۴۰۰

قانونگذاران در مجلس نمایندگان کنگره یک طرح ۱۳.۶ میلیارد دلاری برای کمک فوری به اوکراین را تصویب کردند.

 به نقل از بی بی سی، این بسته که انتظار می‌رود در روزهای آینده در سنا تصویب شود حدود نیمی از این پول را به بودجه دفاعی اوکراین اختصاص می‌دهد و نیم دیگر صرف کمک به پناهجویان می‌شود.

همچنین به نقل از یورونیوز، اعضای مجلس نمایندگان آمریکا شامگاه چهارشنبه لایحه جدید بودجه دولت فدرال را که در آن یک بسته ۱۳.۶ میلیارد دلاری کمک فوری به اوکراین پیش‌بینی شده، به تصویب رساندند.

متن این لایحه دو بخش اقتصادی و بشردوستانه را شامل می‌شود همچنین در برگیرنده کمک‌هایی مالی جهت تامین تسلیحات و مهمات برای کی‌یف است.

این بسته کمک مالی به کی‌یف امکان خواهد داد ضمن محافظت از زیرساخت‌های انرژی و مبارزه با حملات سایبری، خود را به سلاح‌های دفاعی پیشرفته مجهز کند. 

بسته مالی به تصویب رسیده در مجلس نمایندگان همچنین شامل بیش از ۲.۶ میلیارد دلار کمک بشردوستانه و بیش از یک میلیارد دلار کمک برای حمایت از پناهجویان است که از جنگ اوکراین گریخته‌اند.

این لایحه قرار است در مجلس سنا نیز به رای گذاشته شود و پس از تایید جو بایدن، رئیس جمهوری آمریکا اجرایی شود.

جو بایدن خواستار ۱۰ میلیاردلار کمک برای اوکراین از کنگره شده بود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
;