گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
 زمان  اجرای  طرح ترافیک در ماه رمضان  اعلام  شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

زمان اجرای طرح ترافیک در ماه رمضان اعلام شد.

 یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ 

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از اجرای طرح ترافیک از ساعت ۶:۳۰ تا ۱۷ عصر در ماه رمضان خبر داد.

 مجتبی شفیعی صبح امروز در مرکز کنترل ترافیک معاونت حمل و نقل شهرداری تهران که در خصوص تمهیدات حمل و نقلی بازگشایی تمامی مراکز آموزشی صورت گرفته است، گفت: شهرداری تهران تمهیداتی را در این خصوص اتخاذ کرده و تا ساعت ۹ صبح امروز مترو و اتوبوس به صورت رایگان خواهد بود و در صورت تقاضای زیاد احتمال تمدید این موضوع وجود دارد.

وی همچنین اضافه کرد: از فردا (دوشنبه) طرح ترافیک ساعت ۶:۳۰ صبح آغاز و تا ساعت ۱۷ عصر ادامه خواهد داشت و این تصمیم براساس مصوبه شورای ترافیک تهران و به علت شروع ماه مبارک رمضان برگزار شده است.

در ادامه شفیعی با بیان این‌که برنامه ریزی در خصوص استفاده از ظرفیت ناوگان حمل و نقل عمومی در همه مدل‌ها انجام شده است، اظهار کرد: اما دقت داشته باشید که در سال‌های اخیر کم‌توجهی به نوسازی ناوگان سبب شده که شاهد عقب‌ماندگی باشیم و رفع عقب‌ماندگی زمانبر است، اما با استفاده از حداکثر توان ناوگان به مردم خدمت می‌کنیم به همین علت کاهش سرفاصله در مترو در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان این‌که براساس تصمیم شب گذشته استفاده از وسائل حمل و نقل عمومی تا ساعت ۹ صبح امروز در شبکه مترو و بی آر تی رایگان است و اگر تقاضا بالا باشد تمدید می‌شود، گفت: جابه‌جایی ناوگان اتوبوس و تاکسی به سمت ایستگاه‌های پرمسافر و همچنین اجازه دادن به ون‌های مسافربری برای تردد در خطوط ویژه از دیگر تصمیمات جلسه ترافیکی بود.

وی با بیان این‌که مردم نیز باید به ما کمک کنند تا بتوانیم پیک ترافیک را پشت سر بگذاریم، اظهار کرد: بررسی تصاویر و مدل‌های علمی نشان داده است که امروز حدود ۳۵ درصد از طول معابر تهران نسبت به مدت مشابه روزهای قبل درگیر شده است که این دقیقا درصد سفرهای آموزشی است.

وی در خصوص افزایش اتوبوس به ناوگان با بیان این‌که اتوبوسرانی همیشه به صورت تمام ظرفیت فعال بوده، ادامه داد:  تهران به ۷۵۰۰ اتوبوس احتیاج دارد اما فعلا ۲۲۰۰ دستگاه در اختیار داریم که سعی می‌کنیم با مدیریت زمان‌بندی در اعزام، این مشکلات را حل کنیم.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 نحو ه  توزیع «غذاهای گرم» بین نیازمندان در ماه  مبارک رمضان.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

نحو ه توزیع «غذاهای گرم» بین نیازمندان در ماه مبارک رمضان.

 یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ 

رئیس ستاد اطعام مهدوی و حسینی با اشاره به پویش اطعام مهدوی به عنوان یکی از برنامه‌های این نهاد در ماه مبارک رمضان، نحوه شناسایی نیازمندان و توزیع غذاهای گرم درب منزل این افراد را تشریح کرد.

حبیب‌الله آسوده  ضمن تشریح برنامه‌های این نهاد در ماه رمضان، اظهار کرد: علی‌رغم همه مشکلات اقتصادی که وجود داشته تاکنون کمک‌های مردم در جشن نیکوکاری با رشد ۴۰ درصدی همراه بوده است.

وی با بیان اینکه کمیته امداد در ماه رمضان سه برنامه موثر را در دستور کار خود دارد، افزود: یکی از برنامه‌ها اطعام مهدوی نام دارد که امسال هم مانند سال‌های گذشته قصد داریم به سمت مردمی شدن این پویش پیش برویم و کمیته امداد کمک کند تا گروه‌های مختلف مردم به نیت امام زمان پای کار بیایند و فرهنگ اطعام مهدوی در کشور شکل گیرد.

رئیس ستاد اطعام مهدوی و حسینی با اشاره به پویش اطعام مهدوی و نحوه توزیع غذاهای گرم میان نیازمندان، گفت: کمیته امداد به دنبال مردمی شدن پویش اطعام مهدوی است به این معنی که مردم و خیرین وارد عرصه شوند و کمیته امداد از طریق نهادهای مردمی مثل مراکز نیکوکاری، گروه‌های جهادی و... نیازمندان به ویژه مناطق محروم و حاشیه‌ای را شناسایی و به آنها کمک کند و اطعام با رعایت پروتکل‌های بهداشتی در آشپزخانه‌های مردمی پخت و بین نیازمندان توزیع شود.

آسوده با بیان اینکه توزیع غذاهای گرم درب منزل انجام می‌شود، در خصوص نحوه شناسایی نیازمندان افزود: نیازمندان از طریق مراکز نیکوکاری کمیته امداد، موسسات خیریه، مساجد و پایگاه‌های بسیج شناسایی می‌شوند.

رئیس ستاد اطعام مهدوی و حسینی گفت: پیش بینی می‌شود تعداد آشپزخانه‌های فعال برای پویش اطعام مهدوی نسبت به سال گذشته بیشتر باشد.

آسوده همچنین تاکید کرد: مردم نیکوکار نیز می‌توانند برای ارائه کمک‌های خود به اقشار نیازمند از طریق شماره‌گیری کد دستوری #۱۲* یا شماره کارت  ۶۲۷۷۶۰۷۷۷۷۷۷۷۷۷۷ اقدام کنند.

وی در ادامه با اشاره به یکی دیگر از برنامه‌های کمیته امداد در ماه رمضان گفت: هفته اکرام ایتام در نیمه ماه رمضان است که همکاران ما در این ماه بحث ایتام را پیگیری می‌کنند.

به گفته آسوده، در حال حاضر بیش از یک میلیون و ۱۵۰ هزار حامی به حدود ۴۰۰ هزار فرزند زیر ۱۸ سال یتیم و محسنین کمک می‌کنند.

آسوده گفت: هرکدام از ایرانیان می‌توانند با مراجعه به سایت ekram.emdad.ir از یک فرزند زیر ۱۸ سال یتیم و محسنین حمایت کنند و ماهی ۱۰ هزار تومان کمک کنند.

آسوده در ادامه با اشاره به دیگر  برنامه این نهاد گفت: به همکاران توصیه شده تا از یک هفته پیش از شروع ماه رمضان با کمک خیرین و مراکز نیکوکاری بسته‌های معیشتی را میان خانواده‌های نیازمند با اولویت مناطق محروم و حاشیه‌ شهرها توزیع کنند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 افزایش ۳۰ درصدی  ترافیک  تهران  با  بازگشایی  مدارس.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

افزایش ۳۰ درصدی ترافیک تهران با بازگشایی مدارس.

 یکشنبه  ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ 

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ از افزایش ۲۵ تا ۳۰ درصدی ترافیک در معابر شهری خبر داد.

 سردار حمیدی صبح امروز در جلسه تمهیدات بازگشایی مدارس در مرکز کنترل ترافیک معاونت حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان این‌که ترافیک صبحگاهی در ۱۴ فروردین‌ماه قابل پیش‌بینی بود چرا که با بازگشایی مراکز آموزشی و ادارات به صورت ۱۰۰ درصد حجم تردد در معابر شهر افزایش چشمگیر داشت، گفت: برآورد این است که ۲۵ تا ۳۰ درصد افزایش ترافیک در روزهای آینده خواهیم داشت.

 

وی با بیان این‌که پلیس با آمادگی ۱۰۰ درصد برای مدیریت ترافیک پای کار آمده، اظهار کرد: در روزهای آینده شرایط بهتر می‌شود چرا که در روزهای اول هماهنگی بین مدارس و والدین زمانبر است.

حمیدی با بیان این‌که شبکه معابر پایتخت پاسخگوی این حجم تردد نیست، گفت: از مردم می‌خواهیم که مدیریت شهری را در کنترل ترافیک کمک کنند و از همراهی فرزندانشان با وسیله شخصی تا دم در مدرسه خودداری کنند.

رئیس پلیس راهور تهران بزرگ با بیان این‌که هنوز ترافیک به حجم خود نرسیده، اظهار کرد: بخشی از سفرهای نوروی هنوز باقی‌مانده و طبیعی است که در روزهای آینده ترافیک افزایش یابد؛ اما با توان ۱۰۰ درصد آمادگی داریم که با اضافه کردن نیرو از بخش‌های مختلف، ترافیک را مهار کنیم.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت  افزایش می یابد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

کرایه‌های مترو، اتوبوس و تاکسی از اول اردیبهشت افزایش می یابد.

 یکشنبه ۱۴ فروردین ۱۴۰۱ 

 

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران نرخ کرایه و بلیت وسایل حمل و نقل عمومی در سالجاری ۲۵ درصد افزایش خواهد داشت که براساس اعلام فرمانداری تهران از اول اردیبهشت این افزایش اعمال خواهد شد.

  اعضای شورای شهر تهران در بهمن ماه سال گذشته، لایحه افزایش نرخ کرایه تاکسی و نرخ بلیت مترو و اتوبوس را بررسی کردند و بعد از رایزنی های مختلف مصوب شد که حداکثر نرخ کرایه حمل و نقل عمومی یعنی اتوبوس، مترو و تاکسی ۲۵ درصد باشد.

بر اساس مصوبه شورای شهر تهران، نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی شهر تهران به‌طور متوسط ۲۵ درصد در سال ۱۴۰۱ افزایش می یابد؛ اما از آنجایی که در برخی خطوط مبلغ کرایه خرد و نامتناسب است مقرر شد که به آن ها اجازه داده شود که تا سقف حداکثر ۳۵ درصد افزایش کرایه داشته باشند تا نرخ کرایه متناسب و رند شود. در این میان البته نرخ کرایه خطوط مینی بوسرانی هم در سال جدید  ۱.۲ نرخ کرایه خطوط اتوبوسرانی آنهم بر مبنای طول خطوط تعیین شده است.

همچنین طبق مصوبه شورا مقرر شد که افزایش نرخ کرایه انواع تاکسی همچون اتوبوس در شهر تهران نیز در سال ۱۴۰۱، به‌طور میانگین ۲۵ درصد و تا ۳۵ سقف درصد نسبت به نرخ‌های پایه مصوب سال ۱۴۰۰ افزایش یابد.

براین اساس نرخ بلیت متروی تهران هم برای سال آتی با ۲۵ درصد افزایش در شورای اسلامی شهر تهران به تصویب رسید که  نرخ بلیت خط تک سفره ۲۵۰۰، بلیت تک سفره حومه(خط ۵) ۱۵۰۰ تومان، تک سفره هشتگرد ۷۵۰۰ تومان و  بلیت تک سفره فرودگاه امام خمینی۱۲ هزار و ۵۰۰ تومان خواهد بود.

این درحالی است که این مبالغ برای بلیت تک سفره است و بلیت های مدت دار نیز براساس مبلغ پرداختی،  شارژ می شود.

 همچنین براساس مصوبه شورای شهر تهران همچون سنوات گذشته خانواده شهدا، معلولین، جانبازان از تحفیف ۱۰۰ درصد و دانش آموزان و دانشجویان از تخفیف ۵۰ درصد بلیت مترو و اتوبوس برخوردارند و خبرنگارانی که طرح ترافیک نگیرند نیز می‌تواننداز کارت بلیت ۴۰۰ هزار تومانی و افراد بالای ۶۵ سال دارای کارت منزلت هم از تخفیف ۹۰ درصد استفاده می کنند.

 ناصر امانی نماینده شورای شهر تهران در هیات تطبیق فرمانداری به ایسنا گفت:  فرمانداری تهران  مصوبه شورای شهر در مورد افزایش ۲۵ درصدی نرخ کرابه تاکسی و بلیت مترو و اتوبوس را تصویب کرده است و براین اساس مقرر شده که از ابتدای اردیبهشت ماه افزایش نرخ‌ها اعمال شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 5 نکته‌ای که مدارس برای آموزش حضوری باید رعایت کنند.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

5 نکته‌ای که مدارس برای آموزش حضوری باید رعایت کنند.

شنبه  ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ 

 

سخنگوی وزارت آموزش و پرورش پنج نکته مهم را برای آمادگی آموزش حضوری مدارس یادآور شد.

 صادق ستاری‌فرد در صفحه شخصی‌اش در توییتر به موضوع ‏آمادگی برای آموزش حضوری مدارس اشاره و بر ضرورت رعایت نکات ذیل از سوی مدارس تاکید کرد:

- تاکید بر رعایت بهداشت فردی و محیط.


- استفاده از ظرفیت شورای مدرسه برای کاستن از زمان حضور در کلاس و مدرسه.


- تماس با والدین برای سرویس تردد دانش آموزان.


-عدم حضور دانش‌آموزان مبتلا یا دارای علائم یا بیماری زمینه‌ای.


- حضور نیروهای اداری در مدارس برای تقدیر از معلمان و محصلان.

 با مصوبه اخیر ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، فعالیت حضوری مدارس از فردا،  ۱۴ فروردین ماه آغاز می‌شود. وزارت آموزش‌وپرورش در دستورالعمل ابلاغی خود پیرامون این تصمیم ستاد ملی مقابله با بیماری کرونا، بر ضرورت حضوری شدن آموزش‌های مدارس و دانشگاه‌ها به علت اهمیت ارتقای کیفیت فرآیند یاددهی - یادگیری به شیوه حضوری و جلوگیری از استمرار افت تحصیلی دانش‌آموزان، همچنین پیشگیری از تبعات جبران ناپذیر وضعیت موجود برای آینده میهن عزیز اسلامی اشاره کرده است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 جاده( تلو)  یکطرفه شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

جاده( تلو) یکطرفه شد.

 شنبه ۱۳ فروردین ۱۴۰۱ 

معاون آموزش و فرهنگ ترافیک پلیس راهور تهران بزرگ از اعمال محدودیت در مسیر جنوب به شمال جاده تلو و یکطرفه شدن این مسیر از  شمال به جنوب از ساعت ۱۶ خبر داد.

سرهنگ علی  همه خانی  در این باره اظهار کرد: ساعت ۱۶ امروز بدلیل حجم بالای تردد ها در محدوده تهران - لواسان، پلیس راهور تهران بزرگ در محدوده جنوب به شمال مسیر جاده تلو بعد از پل بابایی محدودیت اعمال کرده و هم اکنون این جاده از سمت شمال به جنوب یکطرفه به سمت تهران است. 

وی گفت: همچنین گردنه قوچک به سمت تهران نیز یکطرفه بوده و مسیر جایگزین آن محدوده طلاییه خواهد بود.

سرهنگ همه خانی با بیان اینکه تمامی تیم ها و کارکنان پلیس راهور تهران بزرگ در معابر  و مسیرها و نیز در مقابل بوستان ها و تفرجگاه‌ها حضور داشته و تا تخلیه کامل مسیرها و روان سازی ترافیک در محل های خدمتی خود مستقر هستند گفت: از رانندگان می‌خواهیم ضمن رعایت مقررات راهنمایی و رانندگی از عجله و شتاب در رانندگی پرهیز کرده و با رعایت حق تقدم و رانندگی آرام و ایمن به مقصد برسند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 رییس پلیس  تهران از تیم های مستقر در معابر بازدید کرد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

رییس پلیس تهران از تیم های مستقر در معابر بازدید کرد.

 شنبه  ۱۳ فروردین ۱۴۰۱

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از عوامل عملیاتی و تیم های مستقر در سطح معابر و تفرجگاه‌های شهر تهران بازدید کرد.

سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای صبح امروز و در  روز طبیعت چندین بار از تیم ها و عوامل مستقر در مقابل بوستان‌ها ، پارک ها و تفرجگاه‌های شهر تهران که به منظور کنترل و روان سازی  ترافیک در این معابر مستقر بودند بازدید کرد و نحوه استقرار این کارکنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. 

سردار حمیدی در این حضور، ضمن بازدید از نحوه اقدامات و فعالیت‌های عوامل راهور، دستورات لازم در خصوص هر چه بهتر  عمل کردن تیم ها در جهت روان سازی ترافیک و حضور هر چه بیشتر شهروندان و استفاده از ظرفیت مراکز تفریحی را صادر و بر روند آن نظارت کرد. 

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 رییس پلیس  تهران از تیم های مستقر در معابر بازدید کرد.
دسته‌بندی نشده
  • modir

  • 01 فروردین

رییس پلیس تهران از تیم های مستقر در معابر بازدید کرد.

 شنبه  ۱۳ فروردین ۱۴۰۱

 

رییس پلیس راهور تهران بزرگ از عوامل عملیاتی و تیم های مستقر در سطح معابر و تفرجگاه‌های شهر تهران بازدید کرد.

سردار محمد حسین حمیدی رییس پلیس راهور تهران بزرگ از ابتدای صبح امروز و در  روز طبیعت چندین بار از تیم ها و عوامل مستقر در مقابل بوستان‌ها ، پارک ها و تفرجگاه‌های شهر تهران که به منظور کنترل و روان سازی  ترافیک در این معابر مستقر بودند بازدید کرد و نحوه استقرار این کارکنان را از نزدیک مورد بررسی قرار داد. 

سردار حمیدی در این حضور، ضمن بازدید از نحوه اقدامات و فعالیت‌های عوامل راهور، دستورات لازم در خصوص هر چه بهتر  عمل کردن تیم ها در جهت روان سازی ترافیک و حضور هر چه بیشتر شهروندان و استفاده از ظرفیت مراکز تفریحی را صادر و بر روند آن نظارت کرد. 

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 پیام  پلیس در گرامیداشت  یوم الله ۱۲  فروردین.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

پیام پلیس در گرامیداشت یوم الله ۱۲ فروردین.

 پنجشنبه ۱۱ فروردین ۱۴۰۱

فرماندهی کل انتظامی جمهوری اسلامی با صدور پیامی، ۱۲ فروردین روز جمهوری اسلامی ایران را گرامی داشت.

 در متن این پیام که در پایگاه خبری پلیس منتشر شده، آمده است: «ملت ایران در یوم‌الله ۱۲ فروردین ماه سال ۱۳۵۸ محصول مبارزات انقلابی خود علیه نظام پلید پهلوی، یعنی تحقق شعار راهبردی و تاریخی "استقلال، آزادی و جمهوری اسلامی" را در معرض جهانیان قرار داد و در لبیک به ندای رهبر راستین و انقلابی خود، بر عزم و اراده پولادین در پیگیری آرمان‌ها و ارزش‌های اسلام ناب محمدی (ص) و شهیدان گرانقدر نهضت اسلامی تأکید کرد».

۱۲ فروردین ماه، جلوه‌ای از پیروزی مستضعفان بر مستکبرین، روز تثبیت انقلاب اسلامی، زمینه‌ساز تحقق حکومت عدالت محور جهانی و ظهور جمهوری اسلامی ایران در سپهر سیاست بین‌الملل، گفتمانی نوین، غنی و امیدبخش برای محرومان و مستضعفان را سبب شد.

جمهوری اسلامی ایران، مؤلفه‌های استکبارستیزی، عدالت‌خواهی، معنویت ‌جویی و استقلال طلبی را در حیات جوامع آزادی خواه و حق طلب جاری کرد و نوید بخش وعده‌ الهی غلبه حق بر باطل شد.

این پیام تبیین دستاوردهای انقلاب و جمهوری اسلامی ایران در سطوح ملی و فراملی را از اولویت‌ و ضرورت‌های انکارناپذیر امروز توصیف و در این راستا پیشرفت‌های شگرف و خیره‌کننده نظام در تمام ابعاد به ویژه حوزه دفاعی و نظامی را مایه مباهات ملت ایران قلمداد و خاطرنشان کرده است دستاوردهای جمهوری اسلامی ایران، امروز به نقطه‌ای رسیده که جبهه دشمن را دچار وحشت راهبردی کرده است.

در این پیام با تعظیم به مقام شامخ شهیدان همیشه جاوید انقلاب اسلامی و تبریک فرا رسیدن یوم‌الله ۱۲ فروردین‌ ماه و سالروز رأی ۹۸.۲ درصدی ملت ایران به استقرار نظام مقدس جمهوری اسلامی، تأکید شده است: بی‌تردید توسعه قدرت جمهوری اسلامی ایران، بیداری اسلامی، عمق یافتن مقاومت اسلامی، افت قدرت نظام سلطه که از واقعیت‌های انکارناپذیر در جهان امروز به شمار می‌رود محصول انقلاب اسلامی و مرهون راهبردهای پیامبرگونه امام خامنه‌ای (مدظله‌العالی)، هوشمندی و بصیرت ملت ایران بوده و هست و در آینده نزدیک، تثبیت قدرت امت اسلامی و ایجاد تمدن نوین اسلامی در هندسه سیاسی جهان را محقق خواهد کرد.

در شرایطی که به تدبیر مقام معظم رهبری و فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) سال ۱۴۰۱؛ سال "تولید، دانش بنیان، اشتغال آفرین " نامگذاری شده است، امید است به فضل الهی و با همت و همدلی آحاد مردم عزیز و مسئولان، بالندگی و سربلندی روز افزون میهن اسلامی مان را با شکوفایی ظرفیت های داخلی و اتکا به تولید ایرانی و بومی و رونق آن شاهد باشیم.

امید است که با حمایت همگانی از تولید دانش بنیان واشتغال آفرین شاهد  تقویت بنیان های اقتصادی کشور باشسم؛ در این راستا نیز فرماندهی انتظامی جمهوری اسلامی ایران برای تحقق فرامین فرمانده معظم کل قوا (مدظله العالی) ضمن پیش رو بودن در تحقق شعار سال، تمام ظرفیت و قوای خود را برای حمایت از نخبگان،کارآفرینان و موسسات دانش بنیان و امن سازی بسترهای  کسب و کار اشتغال آفرین  به کار خواهد بست.»

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 ۱۵ نکته درباره مگس‌های سفید.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 فروردین

۱۵ نکته درباره مگس‌های سفید.

 پنجشنبه  ۱۱ فروردین ۱۴۰۱

مگس‌های سفید به عنوان یک گونه غیربومی، چند سالی است که در شهرهای پرجمعیت ظاهر شده‌اند و مشکلاتی برای زندگی مردم ایجاد می‌کنند. علاوه بر این، مگس‌های سفید به گیاهان نیز آسیب می‌زنند.

 مگس‌های سفید یا سفیدبالک‌ها در سال‌های گذشته در شهر تهران مشاهده شده اند. این حشرات در صورت وجود شرایط مناسب و نبود شکارگر طبیعی تکثیر می‌شوند و می‌توانند به عنوان یک معضل شهری شناخته شوند.

۱۵ نکته درباره مگس سفید، می‌تواند شناخت از این حشره را افزایش دهد؛

1-این گونه در آسیای جنوب شرقی زندگی می‌کند و از آنجا به سایر نقاط منتقل می‌شود.

2-سفیدبالک‌ که بین مردم به مگس سفید معروف است، طی سال‌های اخیر در برخی مناطق پایتخت مشاهده شده است.

3-سفید بالک‌ها به عنوان یک آفت در کشور ما و بسیاری از کشورهای دیگر جهان وجود دارند اما تا زمانی که جمعیت آن‌ها زیاد و وجود آن‌ها برای مردم و کشاورزان آزاردهنده نشده‌ است، مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

4-سفید بالک‌ها دو میزبانه هستند؛ میزبان اول آن‌ها پشت برگ توت است و پس از آن در زمستان به سمت میزبان دوم خود یعنی درخت زیتون می‌روند.

5-خسارت‌های مستقیم سفید بالک‌ها شامل تغذیه وضعف گیاه وخسارت‌های مستقیم آن که ناشی از ترشح عسلک است منجر به رشد قارچ‌های دوده واختلال در فتوسنتز و در نهایت اثرات روانی نامطلوب برای شهروندان است.

6-این گونه حشره نیز مانند سایر موجودات زنده وقتی شرایط برای آن مهیا و میزبانش موجود باشد و دشمن طبیعی نداشته باشد، شروع به تکثیر و زیاد شدن می‌کند. 

7-دما و میزبان گیاهی مناسب و نبود شکارگر طبیعی باعث شده است که جمعیت آن‌ها افزایش پیدا کند و باعث به وجود آمدن مشکلاتی برای مردم شوند.

8-این حشره با ورود به مجاری تنفسی افراد می‌تواند باعث ایجاد حساسیت‌ شود.

9-شست وشوی درختان توت با آب و مواد شوینده‌ای که به گیاهان، سلامت مردم و محیط زیست آسیب چندانی وارد نمی‌کند یکی از راه‌های مقابله با این حشره است.

10-نصب برچسب‌های زرد رنگ بر تنه درختان نیز که باعث چسبیدن حشرات به آن‌ها می‌شود نیز روشی دیگر برای مهار مگس سفید است.

11-راه نهایی کنترل جمعیت آن‌ها مبارزه بیولوژیک است و لازم است که دشمنان طبیعی مگس‌های سفید پرورش داده شوند و در محیط طبیعی قرار گیرند.

12-کفشدوزک‌ها، زنبورهای پارازیتوئید ، مگس شکارگر سفید بالک و کنه‌های شکارگر می‌توانند این آفت را کنترل کنند.

13-تاثیر افت دما در از بین رفتن سفید بالک قطعی است.

14-برخی از شهروندانی که اعتراض به سفیدبالک‌ها دارند، خود با اقداماتی مثل استفاده بیش از حد و غیر ضروری از خودرو و افزایش گرما در وخیم‌تر شدن شرایط زیست محیطی نقش دارند.

15-باید منتظر گذر زمان حداقل ۱۰ ساله باشیم تا حشرات شکارگر سفیدبالک‌ها مثل انواع کفشدوزک‌ها، بال‌توری‌ها، زنبورهای پارازیته و تعدادی از انواع مگس‌ها جمعیت سفیدبالک را کنترل کنند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
;