گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
 استفاده نمازگزاران عید فطر از ماسک  حتی  در فضای  باز ضروری  است.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

استفاده نمازگزاران عید فطر از ماسک حتی در فضای باز ضروری است.

 یکشنبه  ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱

معاون بهداشت وزارت بهداشت تاکید کرد: استفاده نمازگزاران عید فطر از ماسک حتی در فضای باز ضروری است.

 دکتر کمال حیدری گفت: استفاده از ماسک برای شرکت کنندگان نماز عید فطر حتی در فضای باز مورد تاکید است . می بایست افراد مهر و سجاده شخصی به همراه داشته باشند.

وی افزود: در گیت های ورودی به محل برگزاری نماز عید فطر، وضوخانه، سرویس بهداشتی و ایستگاه های پذیرایی باید ترتیبی اتخاذ شود تا از ایجاد تجمع جلوگیری به عمل آید. همچنین ضروری است سیستم  تهویه مناسب در سرویس بهداشتی و وضوخانه ها در محل برگزاری نماز عید فطر فراهم شود.

معاون بهداشت با تاکید بر وجود سیستم تهویه مناسب در محل برگزاری نماز و رعایت فاصله بین نمازگزاران به ویژه در محل های سرپوشیده، بیان داشت: اطلاع رسانی لازم از طریق سازمان صدا و سیما، سازمان تبلیغات اسلامی، مبلغان و هیئت امناء محل های برگزاری نماز عید فطر مبنی بر استفاده از ماسک وعدم حضور افراد بیمار و یا دارای  علائم بیماری از جمله تب، آبریزش بینی و علامت سرما خوردگی در نماز عید فطر صورت پذیرد.

حیدری افزود: شستشو و نظافت و گندز دایی سرویس‌های بهداشتی محل برگزاری نماز مورد تأکید است. توصیه می شود که افراد دارای سن بالا یا دارای بیماری زمینه‌ای در مراسم شرکت نکنند.

وی مسئولیت اجرای این موارد را با هیئت امناء محل برگزاری نماز و نظارت را با سازمان تبلیغات اسلامی دانست و گفت: نظارت عالیه بر موارد فوق با دانشگاه های علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی (مراکز بهداشت) است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 برگزاری جشن  بزرگ روز ملی خلیج فارس در دریاچه ی  چیتگر.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

برگزاری جشن بزرگ روز ملی خلیج فارس در دریاچه ی چیتگر.

 شنبه  ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

جشن بزرگ روز ملی خلیج فارس، شب گذشته با حضور شهروندان تهرانی در دریاچه ی شهدای خلیج فارس برگزار شد.

 به مناسبت روز ملی خلیج فارس، جشن بزرگی به میزبانی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه شهدای خلیج فارس و به همت سازمان زیباسازی شهرداری تهران برگزار شد.

دریا دار جانباز ناصر سرنوشت از بازماندگان ناوچه قهرمان پیکان  که در هفتم آذر ماه ۱۳۵۹ حماسه عملیات مروارید را آفرید، مهمان ویژه این برنامه بود.

وی به رغم مجروح شدن در عملیات مروارید در حالی که یک اسیر عراقی را نیز به همراه داشت، ۲۳ ساعت در دریا شنا کرد تا توسط هلیکوپتر ایرانی نجات یافت. 

دریادار سرنوشت ضمن بیان خاطرات این عملیات بزرگ برای حاضران در جشن بزرگ روز ملی خلیج فارس تاکید کرد که ما کسانی بودیم که به خاطر اعتقاداتمان و همچنین اسلام و ایران جنگیدیم و کسی که به خاطر اعتقادات، اسلام و ایران می‌جنگد، نیازی به تشویق ندارد. هیچ کدام از ارتشیان که در زمان جنگ در جبهه‌ها حضور داشتند، هیچ گونه چشم‌ داشتی نداشته و ندارند.  

وی با تاکید بر اینکه افراد زیادی به درجه رفیع شهادت نائل شدند تا خلیج فارس تا همیشه فارس باقی بماند، اضافه کرد: لازم است من از شهدای ناوچه همیشه جاوید پیکان، جوشن، کهنمویی، تیران، مهران، سهند و سبلان و همچنین شهدای غواص، تکاور، واحدهای شناور و هوادریا یاد کنم که مظلومانه و برای اعتقاداتشان جنگیدند و جان‌شان را در راه ایران و اسلام فدا کردند و درود بفرستم به روان پاک شهدای نیروهای مسلح و همه عزیزانی که با تقدیم عزیزترین مایه هستی‌شان باعث بقای ما شدند. 

اجرای موسیقی‌های ملّی و حماسی، اجرای ارکستر ارتش جمهوری اسلامی ایران و رونمایی از پرفورمنس و اثر حجمی خلیج فارس از برنامه‌های این رویداد بود.

بر اساس گزارش روابط عمومی شرکت عمرانی کارکنان شهرداری تهران، این رویداد ملّی و فرهنگی شب گذشته در آمفی تئاتر شرقی مجموعه فرهنگی گردشگری دریاچه ی شهدای خلیج فارس برگزار شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 نوع جدیدی  از تقسیم  سلولی  کشف  شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

نوع جدیدی از تقسیم سلولی کشف شد.

 شنبه  ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

صدها سال است که تنها دو نوع اصلی تقسیم سلولی در حیوانات وجود داشته است اما اکنون محققان نوع جدید و غیرمنتظره‌ای از تقسیم سلولی را شناسایی کرده‌اند که بدون تکثیر DNA اتفاق می‌افتد.

این تقسیم‌بندی جدید که در سلول‌های پوست گورخرماهی کشف شده‌ است، به نام شکافت غیرسنتیتیک می‌تواند مکانیزمی کارآمد برای گسترش بافت پوششی در طول رشد سریع باشد.

از آنجایی که سطح پوست حیوان در طول رشد گسترش می‌یابد، جمعیت سلول‌های پوست باید به سرعت پاسخ دهند تا بافت پوششی کافی حفظ شود. باوجود پیشرفت‌های زیاد در درک رفتارهای سلولی پوست در داخل بدن، مشخص نیست که چگونه سلول‌ها به‌طور جمعی برای برآوردن نیازهای پوشش در سطح ارگانیسمی عمل می‌کنند.

در این تحقیق، یک سیستم برچسب‌گذاری غشای سلولی چند رنگ برای نظارت بر کل جمعیت سلول‌های پوششی سطحی (SECs) در لاروهای گورخرماهی ایجاد شد.

با استفاده از تصویربرداری با گذشت زمان، معلوم شد که بسیاری از SEC ها به راحتی بر روی سطح بدن حیوانات تقسیم می‌شوند. در طول یک بازه رشد خاص، یک SEC منفرد می‌تواند حداکثر چهار سلول را در طول عمر خود بر روی سطح حیوان تولید کند.

آزمایش‌های مختلف نشان داد که این سلول‌های پوستی تمایز یافته نهایی، باوجود عدم وجود تکثیر DNA، به‌طور قابل‌توجهی به تقسیم شدن ادامه می‌دهند و باعث می‌شود تا ۵۰ درصد از SEC ها اندازه ژنوم کاهش یافته را نشان دهند.

بر اساس یک مدل ریاضی ساده و تحلیل‌های کمی حجم سلول و نواحی سطح بافت پوششی، محققان حدس می‌زنند که «شکافت غیر سنتزی» به عنوان مکانیزمی کارآمد برای گسترش بافت پوششی در طول رشد سریع استفاده می‌شود.

آنان حدس می‌زنند که این حالت به‌صرفه و در عین حال انعطاف‌ پذیر تکثیر سلولی ممکن است ، در زمینه‌هایی  غیر از گسترش پوست گورخر ماهی نیز رخ دهد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 ایجاد  شبکه  درمان  ناباروری  در کشور.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

ایجاد شبکه درمان ناباروری در کشور.

 شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

معاون درمان وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی از ایجاد شبکه درمان ناباروری در کشور خبر داد.

دکتر سعید کریمی با اعلام این خبر در ششمین جلسه قرارگاه عملیاتی حمایت از سلامت خانواده و جوانی جمعیت که در ستاد وزارت بهداشت برگزار شد، گفت: طبق ماده ۴۱ قانون حمایت از خانواده و جوانی جمعیت ایجاد مراکز تخصصی درمان ناباروری در سطوح دو و سه در استان ها مورد تاکید قرار گرفته است.

وی با اشاره به این که هم اکنون در ۳۶ دانشگاه علوم پزشکی کشور مرکز درمان ناباروری وجود دارد، افزود: توزیع این مراکز در استان‌ها به نسبت جمعیت باید مناسب سازی شود. استان‌هایی هستند که دارای یک مرکز هستند، برخی استان‌ ها ۲ تا ۵ مرکز و برخی دیگر بیش از ۵ مرکز دارند. ولی در استانی مثل خراسان رضوی که بیش از ۵ مرکز دارد، به دلیل جمعیت زیاد استان هنوز کمبود داریم. در برخی استان‌ها هم بیش از نیاز جمعیتی مرکز درمان ناباروری وجود دارد.

وی ادامه داد: برخی موارد دیگر در ایجاد این شبکه باید مورد توجه قرار گیرد. به عنوان مثال متوسط فاصله این مراکز با شهرستان‌ها در استان ها باید ۱۶۳ کیلومتر باشد ولی در برخی شهرها مثل ایرانشهر در سیستان و بلوچستان این فاصله ۷۰۰ کیلومتر است.

معاون درمان وزارت بهداشت، اضافه کرد: شهرهای سبزوار، تربت حیدریه و گناباد در خراسان رضوی و شهرهای داراب، لامرد و کازرون در فارس برای ایجاد مراکز سطح ۲ درمان ناباروری مورد نظر هستند.

بنابر اعلام روابط عمومی وزارت بهداشت، وی افزود: سطح بندی خدمات در مراکز درمان ناباروری نیز باید مورد توجه قرار گیرد. زیرا بالغ بر ۸۵ درصد از درمان‌های  ناباروری در سطح ۲ با هزینه بسیار کمتر نسبت به سطح ۳ قابل انجام هستند.

کریمی در پایان سخنانش راه‌اندازی سامانه جامع ناباروری و انتظارات از دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور برای راه اندازی مراکز سطح دو در بیمارستان‌ های با مرکزیت خدمات زنان را مورد تاکید قرار داد.

#پشت بام ویترین کسب و کاترها

 

ادامه مطلب
 کاهش  دما تا دوشنبه در تهران، وزش  باد شدید و رگبار و  رعد و برق.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

کاهش دما تا دوشنبه در تهران، وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق.

 شنبه ۱۰ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده ابری تا نیمه ابری و همراه با وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق و تا دوشنبه (۱۲ اردیبهشت ماه) کاهش دما پیش‌بینی می‌شود.

بر اساس بررسی داده‌ها و نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی، وضعیت جوی استان تهران طی پنج روز آینده با نفوذ متناوب زبانه‌های سامانه بارشی در بعضی ساعت‌ها آسمان ابری همراه با وزش باد گاهی وزش باد شدید به ویژه در ساعات بعدازظهر و رگبار باران و رعد و برق و احتمال بارش تگرگ در مناطق مستعد و پدیده مه در ارتفاعات پیش‌بینی می‌شود، عمده بارش‌ها در روزهای شنبه و یکشنبه شب تا دوشنبه عصر(۱۰و۱۱ تا ۱۲ اردیبهشت) است.

در روز دوشنبه کاهش دما و از روز سه شنبه (۱۳ اردیبهشت) افزایش نسبی دما مورد انتظار است.

بر اساس اعلام اداره کل هواشناسی استان تهران، ایستگاه ورامین با بیشینه دمای  ۲۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین نقطه استان تهران در ۲۴ ساعت گذشته گزارش شده است.

آسمان تهران فردا (۱۱ اردیبهشت) قسمتی ابری تا نیمه ابری و گاهی وزش باد شدید و رگبار و رعد و برق در بعد از ظهربا حداقل دمای ۱۶ و حداکثر دمای ۲۶ درجه سانتیگراد و طی ‌دوشنبه (۱۲اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید ، با احتمال تگرگ با حداقل دمای ۱۵ و حداکثر دمای ۲۲ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

#پشت بام ویتریین مب و کارها

ادامه مطلب
 سروری: دغدغه ی پایین بودن کیفیت  خودروها .
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

سروری: دغدغه ی پایین بودن کیفیت خودروها .

 سه‌شنبه  ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

نایب رئیس شورای شهر تهران بر افزایش ایمنی وسایل نقلیه و استانداردسازی راه‌ها تأکید کرد.

 پرویز سروری صبح امروز در ابتدای جلسه شورای شهر تهران با اشاره به روز قدس گفت:‌ روز قدس تبلور مقاومت در جهان اسلام است و چند سالی بود که به علت کرونا راهپیمایی قدس انجام نمی‌شد؛ اما امسال این امکان وجود دارد که راهپیمایی در روز جمعه برگزار شود.

وی افزود:‌ اینکه روز قدس در آخرین جمعه رمضان است، پیام روشنی دارد که مقاومت و عبور از سختی‌ها راه رسیدن به اهداف است و مردم این پیام را دریافت کردند که بدون عبور از سختی‌ها آزادی میسر نمی‌شود و این بذری است که امام خمینی (ره) در اول انقلاب کاشته و امروز به نهالی قدرتمند تبدیل شده است و یک بار دیگر حمایت قاطع خود از ملت فلسطین را اعلام می‌کنیم.

سروری با اشاره به روز ایمنی حمل و نقل گفت:‌ ارتقای ایمنی قطعا با استانداردسازی راه‌ها و وسایل نقلیه شکل می‌گیرد و امروز پایین بودن کیفیت خودروها که زمینه از دست دادن هم وطنان را فراهم می‌کند به یک دغدغه تبدیل شده و در شأن ملت ما نیست. در حالی اتومبیل بی‌کیفیت و دارای استاندارد پایین استفاده می‌کنند که در همه عرصه‌ها توانمندی  خود  را به رخ دشمن کشیدند و باید این ایمنی افزایش یابد.

وی با بیان اینکه در تهران نیز توقع ما از شهرداری این است که با اصلاح  معابر، رفع نقاط حادثه‌ خیز و بهبود  کیفیت آسفالت به ارتقای ایمنی کمک کنند، گفت:‌ البته این راه آغاز شده است به گونه‌ای که بنا بر اعلام  پلیس راهور تعداد  مصدومان و کشته‌های تصادفات در تهران نسبت به سال گذشته  کاهش داشته است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 ثبت نام   (وام ضروری ) بازنشستگان کشوری از امروز اغاز میشود.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

ثبت نام (وام ضروری ) بازنشستگان کشوری از امروز اغاز میشود.

 سه‌شنبه ۶ اردیبهشت ۱۴۰۱

مدیرکل امور فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری از آغاز ثبت نام جدید وام ضروری ۱۲ میلیون تومانی بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز سه شنبه ششم اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ خبر داد.

 محمود مرتضایی‌فرد افزود: ثبت نام اینترنتی وام ضروری ۱۲میلیون تومانی سال ۱۴۰۱ بازنشستگان و وظیفه‌بگیران این صندوق از امروز (سه شنبه ششم اردیبهشت ماه) تا پایان اردیبهشت ماه ۱۴۰۱ انجام می شود.

مرتضایی فرد با بیان اینکه «مبلغ این تسهیلات همانند مرحله قبل، مبلغ ۱۲ میلیون تومان با اقساط ۳۶ ماهه و با کارمزد ۴ درصد است» اظهار داشت: متقاضیان می توانند در بازه زمانی اعلام شده به درگاه خدمات الکترونیک صندوق مراجعه و با وارد کردن اطلاعات سه گانه خود شامل دفترکل، کد ملی و شماره حساب نسبت به ثبت درخواست اقدام کنند.

وی همچنین تصریح کرد: ثبت درخواست متقاضیان به معنی پرداخت تسهیلات به همه متقاضیان نخواهد بود.

او ادامه داد: پس از اتمام مهلت ثبت نام، سوابق متقاضیان از جمله مجموع وام های دریافتی، بهره مندی از سایر تسهیلات صندوق بازنشستگی، میزان حقوق دریافتی و سایر موارد بررسی شده و با اولویت‌بندی و براساس میزان اعتبار تخصیص یافته از سوی بانک عامل، این تسهیلات در نوبت های مشخص پرداخت خواهد شد.

به گزارش اداره کل روابط  عمومی  و  امور بین الملل صندوق بازنشستگی کشوری، مدیرکل فرهنگی و اجتماعی صندوق بازنشستگی کشوری با اشاره به اینکه اعلام نتایج و اسامی افراد واجد شرایط و مشمول از طریق درگاه خدمات الکترونیک صندوق  بازنشستگی کشوری انجام می شود، تصریح کرد: اسامی واجدین شرایط براساس نوبت‌بندی انجام شده در همین سایت اعلام می شود و مبلغ تسهیلات به حساب واجدین شرایط واریز خواهد شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 تحقق  عدالت در گروی بستن منافذ تعارض منافع است.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

تحقق عدالت در گروی بستن منافذ تعارض منافع است.

 دوشنبه  ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

وزیر آموزش و پرورش با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی دولت، شفافیت عدالت و فسادستیزی است گفت: عدالت این است که منافذ تعارض منافع را ببندیم. وقتی این منافذ بسته شوند، عدالت را در استفاده از امتیازات خواهیم داشت.

 یوسف نوری در آیین انعقاد و مبادله تفاهم نامه همکاری وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی (مدیریت تعارض منافع در آموزش و پرورش) با اشاره به بازدیدش از نمایشگاه‌ دستاوردهای جهاددانشگاهی که سال گذشته برگزار شده بود گفت: اقدامات خوبی در حوزه آموزش و فناوری های نوین به نمایش گذاشته شده بود که طرح پیش بینی کسب و کارها و شایستگی کارکنان و مدیران که در حوزه تعالی مدیریت و ارزیابی عملکرد قرار می‌گیرد از این جمله بود.

وی افزود: به نظر می‌رسد شعار سال فرصتی را فراهم کند تا بتوانیم طی همکاری با جهاددانشگاهی مراکز جانبی را به مراکز دانش پایه تبدیل کنیم. اردوگاه‌ها، کانون های فرهنگی تربیتی، دارالقرآن ها، پژوهش سراها، موزه‌های علم و کانون‌های پرورش فکری کودکان و نوجوانان ظرفیت‌های خوبی هستند.

وزیر آموزش و پرورش همچنین تاکید کرد که جهاددانشگاهی یکی از برکات علمی و پژوهشی نظام مقدس جمهوری اسلامی است.

نوری با بیان اینکه یکی از شعارهای اساسی دولت، شفافیت عدالت و فسادستیزی است گفت: عدالت این است که منافذ تعارض منافع را ببندیم. وقتی این منافذ بسته شوند، عدالت را در استفاده از امتیازات خواهیم داشت.

وی ادامه داد: برای تحقق حکمرانی خوب و شایسته و تشکیل دولت قوی و مردمی نیازمند مدیریت تعارض منافع هستیم. آموزش و پرورش بزرگترین دستگاه اعتباربگیر دولت در بخش هزینه‌ای است و امکانات خوبی دارد و با این‌حال جزو پاکترین دستگاه‌های اجرایی است.

وزیر آموزش و پرورش گفت: امید است به زودی تفاهم نامه‌ای در راستای شعار سال داشته باشیم و شاهد تغییرات چشمگیر در راستای تحقق سندتحول بنیادین باشیم.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 جدیدترین آمار مبتلایان  و  فوتی‌های  کرونا در جهان.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

جدیدترین آمار مبتلایان و فوتی‌های کرونا در جهان.

 دوشنبه ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

شمار مبتلایان به کووید-۱۹ در جهان تاکنون به ۵۰۹ میلیون و ۵۹۶ هزار و ۱۱۸ نفر رسیده، مرگ شش میلیون و ۲۴۳ هزار و ۲۶۸ نفر بر اثر این بیماری تأیید شده و ۴۶۲ میلیون و ۴۶۷ هزار و ۴۴۰ نفر از مبتلایان نیز بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمارهای رسمیِ همه‌گیری کرونا، آمریکا با بیش از ۸۲.۶ میلیون مبتلا و بیش از یک میلیون قربانی همچنان در صدر فهرست کشورهای درگیر با این بیماری قرار دارد و هند نیز با آمار بیش از ۴۳ میلیون مبتلا پس از آمریکا در رتبه دوم جهانی به لحاظ میزان ابتلا قرار گرفته است.

همچنین آمار مبتلایان به کووید-۱۹ در برزیل هم از ۳۰.۳ میلیون نفر فراتر رفته و در حال حاضر سومین کشور جهان به لحاظ بالاترین شمار مبتلایان است.

برزیل در عین حال با بیش از ۶۶۲ هزار جان باخته پس از ایالات متحده، دومین رکورددار تعداد قربانیان کووید ۱۹ در جهان محسوب می‌شود و پس از آن هند با بیش از ۵۲۲ هزار قربانی، سومین کشور به لحاظ ثبت بالاترین آمار مرگ و میر کرونایی در این فهرست جهانی است.

در اروپا نیز فرانسه با ثبت بیش از ۲۸.۳ میلیون مبتلا هم اکنون رکورددار ابتلا در قاره سبز و چهارمین کشور با بیشترین آمار بیمار کرونایی در جهان است. همچنین روسیه با گذشتن از آمار ۳۷۴ هزار قربانی، هم اکنون بالاترین رقم مرگ و میر کرونایی را در بین کشورهای این منطقه دارد و در جهان نیز چهارمین کشور با بالاترین نرخ فوتی‌های این بیماری است.

جدول جهانی پاندمی کرونا:

بنابر جدول به‌روز شده در پایگاه اطلاع‌رسانی  ورلداُمتر ، شمار مبتلایان و قربانیان این بیماری در ۱۰ کشوری که طبق گزارش‌های رسمی بالاترین آمارها را تاکنون داشته‌اند تا صبح امروز (دوشنبه) به ترتیب به شرح زیر است:

# نام کشور مجموع مبتلایان مجموع قربانیان
۱ ایالات متحده ۸۲,۶۶۲,۷۴۸ ۱,۰۱۸,۳۳۵
۲ هند ۴۳,۰۶۰,۰۸۶ ۵۲۲,۲۲۳
۳ برزیل ۳۰,۳۴۹,۴۶۳ ۶۶۲,۷۰۱
۴ فرانسه ۲۸,۳۰۳,۹۳۱ ۱۴۵,۰۶۰
۵ آلمان ۲۴,۱۴۰,۷۰۰ ۱۳۴,۶۴۶
۶ انگلیس ۲۱,۹۳۳,۲۰۶ ۱۷۳,۳۵۲
۷ روسیه ۱۸,۱۳۷,۱۳۷ ۳۷۴,۹۰۲
۸ کره جنوبی ۱۶,۹۲۹,۵۶۴ ۲۲,۲۴۳
۹ ایتالیا ۱۶,۱۳۶,۰۵۷ ۱۶۲,۶۸۸
۱۰ ترکیه ۱۵,۰۱۸,۵۴۷ ۹۸,۶۹۱

همچنین ایران با مجموع هفت میلیون و ۲۱۶ هزار و ۴۰ مورد ابتلا و ۱۴۰ هزار و ۹۷۵ مورد فوت ناشی از بیماری کووید-۱۹ در حال حاضر در رتبه شانزدهم در بین کشورهای دارای بیشترین آمار مبتلایان به کرونا قرار دارد.

بر اساس آمار فوق پس از ایالات متحده، هند و برزیل تاکنون در فرانسه، آلمان، انگلیس، روسیه، کره جنوبی، ایتالیا، ترکیه، اسپانیا، ویتنام، آرژانتین، هلند، ژاپن، ایران، کلمبیا، اندونزی، لهستان، مکزیک، استرالیا، اوکراین، مالزی، تایلند، اتریش، رژیم صهیونیستی، بلژیک، جمهوری چک، پرتغال، آفریقای جنوبی، کانادا، فیلیپین، سوئیس، پرو، شیلی و یونان نیز بیش از سه میلیون مبتلا ثبت شده‌ است.

روند افزایش آمار ابتلا به بیماری کووید-۱۹ که تاکنون در ۲۲۶ کشور و منطقه در جهان شیوع یافته، ادامه دارد و این بیماری همچنان در دنیا قربانی می‌گیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 فردا  کل کشور تحت تاثیر سامانه بارشی  است.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

فردا کل کشور تحت تاثیر سامانه بارشی است.

 دوشنبه  ۵ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا گفت: سه‌شنبه(۶اردیبهشت) گستره فعالیت سامانه بارشی کل کشور فرا خواهد گرفت در این روز در شمال ایلام، لرستان، جنوب کرمانشاه و چهار محال و بختیاری بارش شدت خواهد داشت.

صادق ضیاییان درباره شرایط جوی کشور اظهار کرد: دوشنبه (۵ اردیبهشت) سامانه بارشی در نیمه غربی کشور فعال است و در استان‌های واقع در نوار غربی دامنه‌های جنوبی البرز واقع در قزوین، البرز و تهران، برخی مناطق اصفهان، فارس و شمال نوشهر  همچنین در غرب مازندران، گیلان و شرق اردبیل نیز رگبار باران گاهی رعدوبرق و وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود. 

وی افزود: در کردستان، زنجان، شمال کرمانشاه، شرق لرستان و شمال آذربایجان شرقی بارش شدت خواهد داشت و خیزش گردوخاک در نقاط مستعد و بارش تگرگ دور از انتظار نیست.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا ادامه داد: سه‌شنبه(۶اردیبهشت) گستره فعالیت سامانه کل کشور فرا خواهد گرفت در این روز در شمال ایلام، لرستان، جنوب کرمانشاه و چهار محال و بختیاری بارش شدت خواهد داشت و در مناطق جنوب سیستان و بلوچستان و هرمزگان وزش باد شدید گاهی گردوخاک رخ خواهد داد. 

وی افزود: چهارشنبه (۷ اردیبهشت) به‌جز نوار جنوبی در سایر مناطق کشور بارش رخ می‌دهد و در برخی مناطق جنوب و جنوب شرق کشور باد و گرد و خاک انتظار می‌رود. پنجشنبه (۸ اردیبهشت)بارش در غرب و جنوب غرب کاهش می‌یابد.

به گفته ضیاییان در شمال غرب، شرق سواحل دریای خزر، خراسان شمالی و ارتفاعات البرز بارش ادامه دارد همچنین در شرق سمنان، جنوب خراسان رضوی، خراسان شمالی و شمال سیستان و بلوچستان و کرمان، یزد و شرق اصفهان رگبار پراکنده، گاهی وزش باد شدید و خیزش گرد وخاک رخ می‌دهد و این سامانه از کشور خارج می‌شود. 

وی افزود: جمعه(۹ اردیبهشت) با ورود موج جدیدی به غرب کشور در مناطقی از نوار غربی و شمالی کشور و همچنین در اصفهان، سمنان و خراسان رضوی و شمال خراسان جنوبی ابرناکی و بارش پراکنده رخ می‌دهد.

به گفته ضیاییان خلیج فارس در روزهای دوشنبه و سه شنبه مواج پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا درباره وضعیت جوی تهران طی دو روز آینده اظهارکرد: آسمان تهران فردا (۶ اردیبهشت) نیمه‌ابری تا ابری و در بعضی ساعت‌ها رگبار و رعد و برق و وزش باد شدید با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۵ درجه سانتیگراد و طی ‌روز چهارشنبه (۷ اردیبهشت) نیمه ابری تا ابری و گاهی رگبار و رعد و برق  و وزش باد شدید  با حداقل دمای ۱۸ و حداکثر دمای ۲۴ درجه سانتیگراد پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان در پایان گفت: طی امروز و فردا (۵و ۶ اردیبهشت) بندرعباس با دمای ۳۶ و ۳۷ درجه سانتیگراد گرم‌ترین و شهرکرد با  دمای ۲ و صفر درجه سانتیگراد سردترین مراکز استان‌ کشور هستند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
;