گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
 نام لوازم آرایشی قدیمی
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 بهمن

نام لوازم آرایشی قدیمی

نام لوازم آرایشی قدیمی

بر خلاف امروزه که آرایش غلیظ زنان را هفت قلم می گویند هفت قلم آرایش در گذشته به هفت جز گفته می شد که زنان برای آرایش خود استفاده میکردند. بسیاری از این لوازم آرایش را هر کسی نمی توانست خریداری کند و معمولا در مراسم خاصی از آنها استفاده میشد.

این هفت قلم که مجموعه  ی کاملی از لوازم آرایش زنان را تشکیل می داد برای مهمانی های خاص و باشکوه استفاده می شد هفت قلم آرایش را بدون ترتیب خاص به این صورت استفاده میشده است. سرمه، نگار یا حنا، سفیدآب، غازه که آن را بیشتر به نام سرخاب یا سرخی می شناسند، وسمه که برای پرپشت تر نشان دادن ابروها و گاهی برای قرینه ساختن چشم ها به کار می رفت، “زرگ”گرد طلایی رنگی بود که به صورت یا مو می مالیدند. با گذر زمان و پیشامد جنگ‌ها، مهاجرت و تحولات فرهنگی، مردم به صورت گسترده تر پی به استفاده از لوازم آرایشی بردند. یونانی‌ها و مصریان، از لوازم آرایش، هم برای استفاده شخصی و هم به عنوان داروو هم در  مراسم مذهبی استفاده می‌کردند، تا آنجا که لوازم آرایشی و داروها از یکدیگر جدا نبودند وبرای مرطوب کردن لب‌های خود. از عسل و چربی حیوانات استفاده می‌کردند.

ما در مجموعه ورگل به شناخت محصولات آرایشی به شما کمک خواهیم کرد.

 

ورگل ویترین صنعت زیبائی

www.vargol.com.

ادامه مطلب
 برای سلامتی پوست چه کنیم
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 بهمن

برای سلامتی پوست چه کنیم

 

 

داشتن پوستی سالم و شفاف آرزوی همه ما است اما دائما با محصولات جدید مراقبتی روبرو می‌شویم که نمی‌دانیم کدام یک بهترین عملکرد را برای ما خواهند داشت.یکی از راههای محافظت از پوست استفاده از پاک کننده های مناسب هر پوست است. استفاده زیاد از محصولات آرایشی  مختلف باعث ایجاد لایه‌های مختلف روی پوست شده و در نهایت راه تنفس پوست مسدود می‌شود و باعث به وجود آمدن جوش یا آکنه می‌شود.در طول روز از محصولات مرطوب کننده با بوهای ملایم استفاده کرده و بلافاصله بعد از دوش گرفتن از لوسیون های مناسب پوست استفاده گردد.

 محصولی (پاک‌کننده، مرطوب‌کننده و ضد پیری) انتخاب کنید که دارای فرمول‌های آبرسانی باشد و البته روزانه حدود هشت لیوان آب بنوشید. با این کار به حفظ بهتر سلامت پوست تان کمک می‌کنید.از مواجه با گرما جدا خوددرای کنید (این گرما فقط شامل آفتاب نمی‌شود بلکه نزدیک‌شدن بیش از حد به بخاری‌ها و شومینه‌ها) باعث اسیب رساندن ب پوست میشود.

ویتامینه کردن پوست بسیار مهم است که محصولات ویتامینه واقعا می‌توانند به ترمیم پوست کمک کنند و از آن‌ها در برابر آفتاب محافظت کنند بهترین زمان استفاده، درست بعد از تمیز‌کردن پوست‌تان است. بنابراین بعد از حمام، بهترین زمان گذاشتن ماسک‌ها یا سرم‌های ویتامینه است چون منافذ باز هستند سریع تر ویتامین ها جذب پوست میشوند.

سرم آبرسان پوست - روتین استفاده از سرم آبرسان پوست - فروشگاه لوازم آرایشی  بهداشتی کیمیا

ما در مجموعه ورگل به شناخت بهتر محصولات آرایشی و بهداشتی مناسب پوستتان کمک خواهیم کرد.

 

ورگل ویترین صنعت زیبائی

www.vargol.com.

ادامه مطلب
انواع پوست و مراقبت از آن
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 بهمن

انواع پوست و مراقبت از آن

 

پوست انواع مختلفی دارد که بر اساس هر نوع از آن باید از محصولات مراقبت از پوست استفاده کرد. اگر می‌خواهید با انواع پوست و نحوه تشخیص محصولات مناسب برای پوست‌تان آشناشوید، مقاله زیر را مطالعه نمایید.

 برای مراقبت از پوست باید از محصولاتی استفاده کنید که با نوع پوست شما سازگارند. اگر نوع پوست خود را ندانید و از محصول نامناسبی استفاده کنید، پوست شما بدتر خواهد شد و ممکن است منجر به ایجاد سوزش، چربی اضافی و جوش روی پوست‌تان شده یا باعث خشکی پوست و در نهایت بروز چین و چروک روی پوست‌تان شود.

 

پوست معمولی

پوست معمولی به پوستی گفته میشود که کاملا یکدست است و چربی خشکی یا جوش کمی داردو گاهی بوجود آمده و سریع برطرف میشود. پوست معمولی یکی از اولین انواع پوست است که خیلی زود علائم پیری را نشان می‌دهد. استفاده از محصولات ضدپیری و آب‌رسان پوست را در برنامه مراقبتی پوستتان قرار دهید.

پوست خشک

اگر پوست شما بعد از شست‌وشو، حالت کشیدگی و خارش داشته باشد یا رطوبت کافی روی پوست خود احساس نمیکنید نوع پوست شما خشک است.

پوست خشک، یکی از انواع پوست است که به علت فقدان تولید چربی به وجود می‌آید.برای جلوگیری از پوست خشک همیشه باید از کرم های آبرسان قوی و استفاده مداوم از دستگاه بخور را در برنامه خود قرار دهید.

 

 

پوست چرب

پوست شما براق است و مقدار زیادی چربی روی صورت، بینی، شانه‌ها و پشت‌تان وجود دارد. مطالعات نشان داده‌اند که رطوبت موجود در پوست‌ چرب مانع ظهور چین‌وچروک روی صورت می‌شود.از محصولات آرایشی بهداشتی بر پایه روغن هرگز استفاده نکنید.

پوست حساس

 

اگر پوست شما به‌سرعت تحریک شده، ملتهب است یا خارش دارد.پوست شما حساس است. برای دانستن محصول مناسب با پوست‌تان، از نمونه‌ها (سمپل‌ها) استفاده کنید و پول و زمان خود را برای محصولاتی هدر ندهید که قادر به استفاده از آنها نیستید.

پوست مختلط

به پوستی گفته میشود ک در ناحیه پیشانی و بینی چرب و در قسمت گونه و فک پوستی خشک یا معمولی دارد.استفاده از محصولاتی حاوی الکل که باعث خشکی پوست میشود خوددرای نمایید.بدنبال محصولاتی باشید که بتواند پوستتان را بحالت متعادل بازگرداند.

 

ما در مجموعه ورگل در شناخت بهتر پوستتان کمک خواهیم کرد.

ورگل ویترین صنعت زیبائی

www.vargol.com.

 

ادامه مطلب
 فروشگاه اینترنتی رسان آب
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 بهمن

فروشگاه اینترنتی رسان آب

 

 

فروشگاه اینترنتی رسان آب

 

 

فروشگاه اینترنتی رسان آب  در سال 1400 با مدیریت  مهدی رستگاری با 20 سال تجربه در زمینه ی فروش لوله های کشاورزی ،صنعتی واتصالات مربوطه شروع به فعالیت کرد و در دوره های مختلف وارد زمینه های همچون موارد زیر گردید:

 

– واردات شیلنگهای برزنتی جهت مصارف کشاورزی وآتش نشانی

 

– نمایندگی انحصاری لوله های خرطومی آلی فلکس دراستان خوزستان

 

– پخش و توزیع اتصالات کشاورزی

 

– شیرآلات کشاورزی وآتش نشانی

 

 

 

 

بزرگترین افتخار ما اعتماد مشتریان و همراهان ما ست

– ارسال به تمام نقاط کشوروتحویل درمحل مورد نظر مشتریان محتر

– ضمانت برگشت کلیه محصولات در صورت عدم رضایت

– پشتیبانی مشتریان از لحظه خرید تا استفاده ازمحصول

– گارانتی شش ماهه تمامی محصولات بدون قید وشرط

_آموزش رایگان برای کلیه همراهان

لازم به ذکر است تمامی موارد با کسب  سالها تجربه و زمان گذاشتن به دست آمده که تلاش بر این هست که  مشتریان و همراهان عزیز رضایت کامل رو داشته باشند.

آدرس ما:

فروشگاه:اهواز24متری مجتمع کاروتجارت محمدی طبقه همکف

انبار:اهواز خیابان نظام وفا نبش شهید مصطفائی جنب اداره کار

خط ثابت:

2920093-0613همراه:

916-6098-0916

کدپستی:6193663314

Rastegari81@gmail.com

اینستاگرام:rasanab.ir@

ساعات کاری: روزهای شنبه تا چهارشنبه از 8صبح الی 8شب

جمعه وتعطیلات رسمی از10صبح تا 6عصر

ارسال بار از روز شنبه تا چهارشنبه

ما در مجموعه رسان آب به شما در شناخت بهتر و تهیه لوله و اتصالات کشاورزی کمک خواهیم کرد.

https://rasanab.com/wp-content/uploads/2022/04/rasanab-logo.png

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی

وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی

راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

 

 

 

ادامه مطلب
 اتصالات شیلنگ  برزنتی
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 بهمن

اتصالات شیلنگ برزنتی

اتصالات شیلنگ برزنتی

برای این منظور معمولااز اتصالاتی موسوم به کوپلینگ آتشنشانی طرح آلمانی یا انگلیسی استفاده می شود.کوپلینگ که معمولا از جنس آلو مینیوم ساخته میشود،که به روش سیم پیچی یا بست های دنده ای به شیلنگ برزنتی متصل میگرددوامکان اتصال شیلنگ آب آتشنشانی به مخازن وهمچنین اتصال به شیلنگ های دیگررا جهت افزایش طول مسافت را فراهم می نماید.

البته ما در سایت رسان آب برای شما پیشنهادات ارزانتر وبه صرفه تری داریم که درکنار دوام بالای کالاهای فوق با قیمتی مناسب تر میتوان در مصارف کشاورزی،صنعتی ،وساختمانی استفاده کرد.ما درسایت ومجموعه فروشگاهی رسان آب علاوه برفروش شیلنگ های برزنتی از سایز1 اینچ تا 6اینچ فروش عمده و جزئی لوله های خرطومی از سایزهای 1 اینچ تا 8 اینچ راداریم البته با توجه به نیاز به اتصالات مربوطه جهت نصب وراه اندازی پمپ های لجن کش کف کش وانواع دیگر پمپ ها شمامیتوانید در کنار خرید لوله های خرطومی وشیلنگ های برزنتی اتصالات پلاستیکی وفلزی اعم از انواع رابط های پلاستیکی وآهنی را خریداری نمائید.

ما درسایت رسان آب  به شما کمک خواهیم کرد تا خریدی راحت ومطمئن در زمینه لوله واتصالات کشاورزی داشته باشید.ضمنا شما میتوانید با خرید محصولات فروشگاه اینترنتی رسان آب کلیه محصولات را درشهر خودتان تحویل بگیرید.

 

 

 

 

ادامه مطلب
 لوله خرطومی 3 اینچ آلی فلکس
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 بهمن

لوله خرطومی 3 اینچ آلی فلکس

لوله خرطومی 3 اینچ

لوله خرطومی 3 اینچ آلی فلکس از برندهای بسیارخوب وبا کیفیت بازار ایران میباشدکه درصنعت کشاورزی،ساختمان سازی و....دیگرصنایع مورد استفاده قرارا میگیرد.از این محصول میتوان جهت انتقال آب برای آبیاری مزارع باغات وهمچنین تانکرهای انتقال آب استفاده کرد.

باتوجه به کمبود آب در کشور ما ایران ونیاز مبرم به وجود تکنولوژی های جدید مجموعه رسان آب افتخار داردکه بتواند با ارائه مطلوب وباکیفیت تولیدات داخلی وکالاهای مورد نیاز کشاورزان جهت انتقال آب خدمتی هرچند کوچک رابه مجموعه ای از تاثیر گذار ترین افرادجامعه که کشاورزان محترم میباشد را ارائه نماید.

لوله های خرطومی 3اینچ آلی فلکس باتوجه به نوع تولید ومواد اولیه آن موارداستفاده زیادی در صنعت کشاورزی دارد.ازمزایای لوله های خرطومی 3 اینچ آلی فلکس میتوان به توانائی آنها درانتقال آب جهت مکش و دهش تاکید کرداین نمونه لوله ها معمولا جهت استفاده برروی لجن کش کفکش 3 اینچ وموتور پمپ های طرح روبینی و نمونه های دیگرقابل استفاده میباشد.که با نصب کردن لوله های خرطومی آلی فلکس بر روی انواع سرشیلنگی های مو جود دربازاروبست انواع بست قابل استفاده میباشد.

شمامیتوانید برای خرید لوله های خرطومی 3 اینچ آلی فلکس واتصالات کشاورزی به سایت رسان آب مراجعه نمائیدوخریدی راحت ومطمئن را تجربه نمائیدوکلیه محصولات را در شهر محل سکونت خودتان تحویل بگیرید.

www.rasanab.com

رسان آب –لوله واتصالات کشاورزی

 

ادامه مطلب
 شیلنگ برزنتی 4 اینچ مارشال
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 بهمن

شیلنگ برزنتی 4 اینچ مارشال

شیلنگ برزنتی 4اینچ مارشال

شیلنگ برزنتی 4 اینچ مارشال ازبهترین وبا کیفیت ترین شیلنگ های برزنتی چینی موجود در بازارمیباشد این نمونه شیلنگ برزنتی از جمله محصولات در فروشگاه اینترنتی رسان آب میباشد.باتوجه به اینکه شیلنگ برزنتی از دوقسمت لاستیک مشکی رنگ (رابر)و لایه ابتدائی که از جنس نخ میباشد تولید گرده و شیلنگ برزنتی 4 اینچ مارشال از بهترین مواد اولیه خوب ودرجه یک این مواد را  در تولید این محصول دارا میباشد.شما میتونید با سفارش این محصول در وبسایت فروشگاهی رسان آب در محل مورد نظر شما به راحتی و سریع ترین زمان دریافت نمائید.

 

به منظور آبرسانی از چشمه ها،رودخانه ها، کانال ، چاهها و مخازن ذخیره آب و غیره به مزارع کشاورزی، پروژه های صنعتی از لوله های برزنتی و اتصالات مربوطه استفاده میشود.لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی در گریدهای کاری مختلف و در سایزهای از 1 اینچ تا 8 اینچ  ودر لوله های هیدروفلوم بعضا تا 10اینچ هم تولید می گردد.شیلنگ های برزنتی در طول 20 متر تولید میگردد وبا توجه به ذات درونی این شیلنگ ها فقط برای دهش آب ومایعات استفاده میگرددوجهت مکش نمیتوان از این نمونه شیلنگ ها استفاده کردضمنا میتوان برای افزایش طول انتقال آب درشیلنگ 4اینچ برزنتی مارشال از رابط های آلومینیومی پلاستیکی وآهنی استفاده کرد وبه ازای هر بسته 20 متری از شیلنگ 4 اینچ برزنتی مارشال از یک عدد رابط ودو عدد بست یا کلمس استفاده نمود.

 

برای ارتباط دادن بین شیلنگ های برزنتی،هیدروفلوم(دولایه ساده-5لایه نخ دار)  از سایز1اینچ تا 8 اینچ از رابط های پلاستیکی و آهنی استفاده میگردد که این کار باعث میشود انتقال آب ازمبدا مورد نظر تا مقصد وافزایش طول لوله ها وشیلنگها به راحتی و سهولت انجام گرددوبرای محکم قرار گرفتن لوله های فوق بر روی سرشیلنگی های آهنی وپلاستیکی از بست هاوکلمس ها استفاده میگردد.

 شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

 

 

 

ادامه مطلب
 شیلنگ برزنتی 2 اینچ یونیکو
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 بهمن

شیلنگ برزنتی 2 اینچ یونیکو

شیلنگ برزنتی 2اینچ یونیکو

شیلنگ برزنتی 2 اینچ یونیکوازبهترین وبا کیفیت ترین شیلنگ های برزنتی چینی موجود در بازارمیباشد این نمونه شیلنگ برزنتی از جمله محصولات در فروشگاه اینترنتی رسان آب میباشد.باتوجه به اینکه شیلنگ برزنتی از دوقسمت لاستیک مشکی رنگ (رابر)و لایه ابتدائی که از جنس نخ میباشد تولید گرده شیلنگ برزنتی 2 اینچ یونیکواز بهترین مواد اولیه خوب ودرجه یک این مواد را  در تولید این محصول دارا میباشد.

 

به منظور آبرسانی از چشمه،رودخانه، کانال ، چاه و مخازن ذخیره آب و غیره به مزارع کشاورزی، پروژه های صنعتی از لوله های خرطومی برزنتی هیدروفلوم و اتصالات مربوطه استفاده میشود.لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی در گریدهای کاری مختلف و در سایزهای از 1 اینچ تا 8 اینچ  ودر لوله های هیدروفلوم بعضا تا 10اینچ هم تولید می گرددمعمولا اتصالات کشاورزی به سه دسته فلزی اعم از آهنی ، چدنی وآلومینیومی وپلاستیکی تقسیم میگردد.که برای نصب بر روی لوله های خرطومی جهت انتقال آب از این اتصالات استفاده میگردد.

ضمنا برای ارتباط دادن بین لوله های خرطومی کشاورزی صنعتی مواد نفتی،برزنتی،هیدروفلوم(دولایه ساده-5لایه نخ دار)  از سایز1اینچ تا 8 اینچ از رابط های پلاستیکی و آهنی استفاده میگردد که این کار باعث میشود انتقال آب ازمبدا مورد نظر تا مقصد وافزایش طول لوله ها وشیلنگها به راحتی و سهولت انجام گرددوبرای محکم قرار گرفتن لوله های فوق بر روی سرشیلنگی های آهنی وپلاستیکی از بست هاوکلمس ها استفاده میگردد.

 شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی وتحویل در شهر خودتان به سایت رسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

رسان آب       لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

 

 

 

ادامه مطلب
 لوله واتصالات کشاورزی
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 دی

لوله واتصالات کشاورزی

لوله واتصالات کشاورزی

لوله واتصالات   کشاورزی وصنعتی     

 

به منظور آبرسانی از چشمه،رودخانه، کانال ، چاه و مخازن ذخیره آب و غیره به مزارع کشاورزی، پروژه های صنعتی

از لوله های خرطومی برزنتی هیدروفلوم و اتصالات مربوطه استفاده می شود.لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی در گریدهای کاری مختلف و در سایزهای از 1 اینچ تا 8 اینچ  ودر لوله های هیدروفلوم بعضا تا 10اینچ هم تولید می گردد

معمولااتصالات کشاورزی به سه دسته فلزی اعم از آهنی ، چدنی وآلومینیومی و پلاستیکی تقسیم میگردد.که برای نصب بر روی لوله های خرطومی جهت انتقال آب از این اتصالات استفاده میگردد.

 

 

ضمنا برای ارتباط دادن بین لوله های خرطومی کشاورزی -صنعتیموادنفتی،برزنتی،هیدروفلوم(دولایه ساده-5لایه نخ دار) از سایز 1اینچ تا 8 اینچ ازرابط های پلاستیکی و آهنی استفاده میگردد که این کار باعث میشود انتقال آب ازمبدا مورد نظر تا مقصد وافزایش طول لوله ها وشیلنگها به راحتی و سهولت انجام گرددوبرای محکم قرار گرفتن لوله های فوق بر روی سرشیلنگی های آهنی وپلاستیکی از بست هاوکلمس ها استفاده میگردد.

 

 

ضمنا لوله های خرطومی از سایزهای 1 اینچ تا 8 اینچ تولید میگردد که برای مصارفکشاورزی صنعتی ،

ساختمانی وپروژه های صنعت نفت و گاز ،پتروشیمی فولاد وحتی در بعضی از موارد جهت عبور ومحافظت

از کابلهای زیر زمینی برق استفاده میگردد.

 

باتوجه به اینکه کشور ما ایران در حال حاضر با کمبود منابع آب مواجه میباشد میتوان گفت که صرفه جوئی در مصرف آب وعدم اتلاف انرژی وذخایراستراتژیک آبی جزو اولویت ها واهداف مجموعه رسان آب میباشد وبا تلاش هرچه بیشتر به سمت

تکنولوژی وفناوری های نوین از جمله آبیاری قطره ای و بارانی پیش میرود.

 

 

شما میتوانید برای خرید لوله های خرطومی و اتصالات کشاورزی وتحویل در شهر خودتان به سایترسان آب مراجعه بفرمائیدوخریدی راحت و مطمئن را تجربه بفرمائید.

www.rasanab.com

 

 

ادامه مطلب
 همه چیز درباره جاهای دیدنی اصفهان
رپورتاژ آگهی
  • modir

  • 01 آبان

همه چیز درباره جاهای دیدنی اصفهان

همه چیز درباره جاهای دیدنی اصفهان  را بدانیم

https://lh3.googleusercontent.com/9MJRfOwiH_9zAQ9NyJcRMfEjmXu0W_6Mem66u8bINS6njRILfdJcqwRkIBQZlLnoYCMo_sCKun_vwOOIb4k4HcTJvQVBJR7w3LbDpYFE5CrMZuqqjuQMzdksHRoydfyygfkTFq_xxzj-RPC1qQbgXPkvX5ky0jQzltZzfig_IgGLsXe1rsuDabRLQEtRQhlporx9Cg

اصفهان را در صنعت گردشگری ایران با نام نصف جهان می‌شناسیم. شهری سراسر زیبایی، جاذبه و دیدنی، فرهنگ و هنر که بخش مهمی از تاریخ ایران را در دلش دارد. در سفر به اصفهان تا دلتان بخواهد فرصت برای گشت‌وگذار دارید، می‌توانید غذاهای خوشمزه نوش جان کنید و زیباترین صنایع‌دستی را به‌عنوان سوغاتی بخرید.

همین ویژگی‌ها در کنار زیبایی‌های اصفهان برای مسافران و گردشگران بهانه‌ای شد تا یک راهنمای جامع و کامل برای سفر به اصفهان آماده کنیم تا همه چیز درباره جاهای دیدنی این شهر را بدانیم. در ضمن لیستی هم از سوغاتی‌هایی که می‌توانید در سفر بخرید را تهیه کرده و در آخر مقاله هم بهترین پیشنهاد برای  اجاره آپارتمان و اقامتگاه های سنتی استان اصفهان را برایتان آماده کردیم، پس با ما همراه باشید.

بهترین جاذبه‌ها و جاهای دیدنی اصفهان

به راهنمای سفر به اصفهان که می‌رسیم بسیاری از مسافران با زاینده‌رود و میدان نقش‌جهان آشنا هستند؛ ولی امروز ما قرار است لایه‌های عمیق‌تری از این شهر را به شما نشان دهیم. روزتان را می‌توانید با گردش در میدان نقش‌جهان شروع کنید و این هم یادتان باشد که گشت‌وگذار در این میدان را هم برای روز و هم برای شب در برنامه سفرتان داشته باشید؛ زیرا هر دو مرتبه دنیایی سرشار از زیبایی و هنر را به شما نشان می‌دهد.

میدان نقش‌جهان چندین ورودی دارد؛ ولی اگر می‌خواهید نهایت زیبایی و لذت این معماری باشکوه عصر صفوی را به چشم ببینید پیشنهاد می‌کنم از قسمت شمالی میدان یعنی از بازارچه سردر قیصریه وارد شوید تا معماری فیروزه‌ای رنگ گنبد و ورودی مسجد میدان یا همان مسجد شاه ‌عباس پیش چشمتان باشد و در گوشه‌ای دیگر بتوانید از زیبایی بی‌حدوحصر مسجد شیخ لطف‌الله نهایت لذت را ببرید.

در میدان می‌توانید چرخ بزنید، خرید کنید، بستنی، فالوده، دوغ با گوشفیل و حتی بریانی نوش جان کنید، صدای مغازه‌های قلم‌زنی را گوش کنید و بعد از آن سه جاذبه فوق‌العاده برای بازدید منتظر شماست، مسجد شاه، مسجد شیخ لطف‌الله و کاخ عالی‌قاپو را می‌توانید در یک روز بازدید کرده و بعد هم با چند دقیقه پیاده‌روی به عمارت چهل‌ستون برسید. در ضمن اطراف میدان هم می‌توانید برای یک نهار یا شام خوشمزه بهترین رستوران‌ها را پیدا کنید.

برای روز بعد در آن سوی زاینده‌رود محله ارمنی‌نشین جلفا منتظر شماست که با کلیسای وانک شروع شده و بعد از بازدید کلیسا بهترین پیشنهاد پیاده‌روی در کوچه کلیسا تا رسیدن به میدان ساعت است. در اینجا می‌توانید از قنادی خاچاطوریان گاتا و دیگر شیرینی‌های خوشمزه ارمنی را تهیه کنید و با ادامه پیاده‌روی به کلیسا بیت‌اللحم، خیابان خاقانی و کوچه سنگ‌تراشان برسید که همگی بافت تاریخی و کهنشان را حفظ کرده و قدم زدن در آن‌ها شبیه پیاده‌روی در دل تاریخ است. در این کوچه حتماً خودتان را به یک فنجان قهوه دعوت کنید؛ زیرا از اول تا انتهای خیابان کافه‌های متعددی منتظر پذیرایی از شما است.

زاینده‌رود با دو پل زیبای خواجو و سی‌وسه‌پل علی‌رغم خشکی رودخانه هنوز میزبان گردشگران و فرصتی برای استراحت است. بعد از آن می‌توانید برنامه‌ای برای گردش در کاخ هشت‌بهشت، مسجد جامع اصفهان، خیابان چهارباغ اصفهان و مدرسه چهارباغ، باغ پرندگان، آرامگاه صائب تبریزی، منارجنبان، آتشکده زرتشتیان اصفهان، حمام شیخ بهایی و در نهایت پارک کوهستانی صفه داشته باشید.

https://lh5.googleusercontent.com/GHN3Pb2p1nncrCMfWj23ljVfczAFPAwPTXMxAQcqAcinP_9AhWQ3yqlAANFQoef1oLThTAH32KK45UEFrdxuoggx2C6JLq8ZK5ZqlJaeiTdRn8oeuz2X1EfIksTa5ESZMOWC6HEMSZ2eP958s_jHoEfroKjFZ-_2k-AlGMODpK2407_nB40Ih2-b8xDwey3CsL3z7g

سوغاتی‌های معروف اصفهان چیست؟

بعد از گشت‌وگذار وقتش رسیده که در اصفهان خرید کنیم. همانطور که در پاراگراف قبلی گفتم در این سفر باید چند غذای جدید مانند بریونی، دوغ و گوشفیل را امتحان کنید. اگر هم اهل شیرینی هستید، دسر خورش ماست را هم در کنار غذاهایتان سفارش دهید تا سراغ خرید برویم. گز اصفهان معروف‌ترین سوغاتی این شهر است و در میان صنایع‌دستی خاتم‌کاری مشهور اصفهان و آثار قلم‌زنی حرف اول را می‌زند؛ اما غیر از این موارد دیگر چه چیزهایی را در سفر به اصفهان می‌توانیم بخریم؟

در میان خوراکی‌ها علاوه بر گز می‌توانید پولکی اصفهان، سوهان و شیرینی کرکی هم بخرید. در بازار قیصریه و صنایع‌دستی هم علاوه بر قلم‌زنی می‌توانید هنر بی‌نظیر میناکاری و مسگری را هم تماشا کرده و هم خرید کنید. علاوه بر این فیروزه کوبی و قلمکاری پارچه هم از مشهورترین سوغات‌ها و صنایع‌دستی اصفهان محسوب می‌شود.

https://lh6.googleusercontent.com/Dd1soTgxJXVuyEM36Uc9N2wpiudke7JphpwFwBJxXJgyFPvd3TY2PN98gasyYPaPYhaRHAwzqCH5lTc0s70t-Y3_0yvp7r0dKGTGGBebtVn73arMTe84-bNHgIYFGD_BP5XYiECBb5Skd46hWDfOVSBMyLjqKC3Or20yAENlV7pYsY4bz9c5k87sfn5aIqmypRbelQ

چطور در اصفهان اقامتگاه بوم‌گردی و سنتی رزرو کنم؟

خب حالا که برای همه روزهای سفر برنامه‌ریزی مناسبی کردیم، وقتش رسیده که سراغ رزرو اقامتگاه و خانه‌های سنتی و بوم‌گردی برویم. خوشبختانه اصفهان به دلیل اینکه یکی از مهم‌ترین شهرهای توریستی ایران است تا دلتان بخواهید زیرساخت‌های مناسب توریسم مانند هتل و رستوران درجه یک دارد. پیشنهاد من این است که در این سفر اقامت متفاوتی را تجربه کرده و به‌جای هتل‌ها سراغ خانه‌های بوم‌گردی و سنتی بروید تا لذت زندگی در خانه‌های قدیمی و اقامتی متفاوت را تجربه کنید.

خانه‌های سنتی و بوم‌گردی اصفهان با بازسازی هتل‌ها و خانه‌های قدیمی شهر و بر پایه معماری ایرانی بنا شدند. اتاق‌هایی مانند شاه‌نشین و گوشواره، مطبخ، حیاط اندرونی و بیرونی، دالان و حوض وسط حیاط بخشی از دکور و طراحی منحصربه‌فرد این اقامتگاه‌های بوم‌گردی است که می‌تواند تجربه متفاوتی از سفر به اصفهان برای شما باشد.

برای رزرو این خانه‌های سنتی و بوم‌گردی می‌توانید از سایت‌هایی مانند شب، هومسا، جاجیگا یا جاباما استفاده کرده و با جستجو خانه سنتی و یا اقامتگاه بوم‌گردی اصفهان لیستی از بهترین مراکز اقامتی اصفهان را پیدا کنید. در صفحه هر اقامتگاه نام میزبان، قوانین رزرو و کنسلی، امکانات هرکدام مانند سیستم تهویه مطبوع هوا و نحوه پذیرایی از مهمانان درج شده است. بعد از مطالعه این صفحه و تجربه مهمانان قبلی می‌توانید هر اقامتگاهی را که مناسب شرایط و بودجه‌تان بود را رزرو کرده و هزینه‍‌اش را آنلاین پرداخت کنید

با پرداخت هزینه، کد رهگیری و آدرس دقیق برایتان ارسال می‌شود تا با بستن چمدان‌ها عازم سفر شوید. امیدواریم از جاذبه‌های زیبا و دیدنی اصفهان نهایت لذت را برده و خاطرات خوبی را در این سفر تجربه کنید.

 

ادامه مطلب
;