گردشگری

جستجو
تبلیغات متنی
 ثبت نام اولی‌ها، هفتمی‌ها و دهمی‌ها  اغاز شد،برای ثبت نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 خرداد

ثبت نام اولی‌ها، هفتمی‌ها و دهمی‌ها اغاز شد،برای ثبت نام میان پایه‌ها نیازی به حضور والدین نیست.

 یکشنبه  ۱ خرداد ۱۴۰۱ 

رئیس ستاد ثبت نام آموزش و پرورش گفت: ثبت نام دانش آموزان همه پایه‌ها از هفته اول خرداد در مدارس آغاز می‌شود و تا پایان مرداد ادامه دارد.

 سید مجتبی هاشمی گفت: برای پایه‌های ورودی اول، هفتم و دهم اولیاء با حضور در مدارس مورد نظر خود می توانند فرزندانشان را ثبت نام کنند اما برای ثبت نام میان پایه ها نیازی به حضور والدین نیست و سامانه‌ای که طراحی شده است ، دانش آموزان را پس از قبولی، به صورت خودکار در پایه بالاتر ثبت نام می کند.

وی افزود: امسال قریب به ۱۶ میلیون دانش آموز خود را برای شرکت در کلاسهای درس آماده می کنند ،که بیش از یک میلیون و ۵۰۰ هزار دانش آموز کلاس اولی هستند.


هاشمی درباره تعیین محدوده بندی مدارس هم گفت: محدوده بندی بر عهده ستادهای ثبت نام استانی و منطقه ای و احراز و تایید مدارک محل سکونت دانش آموزان هم بر عهده مدیران مدارس است.

#پشت بام ویترین کسب و کارها


وی اظهار کرد: امسال با تمرکز زدایی قرار است ستادهای ثبت نام مدارس نظر اولیا درباره ثبت نام را دریافت و با انتقال آن به ستاد ثبت نام منطقه ای ، الگوهای مناسب برای هر منطقه را ، در سالهای بعد پیاده کنند.


هاشمی درباره شهریه دریافتی هم گفت: در سازمان مدارس غیردولتی کار کارشناسی میزان شهریه در حال بررسی است و تا زمان اعلام نهایی، مدارس موظف به دریافت شهریه پارسال هستند.

وی افزود: در صورت افزایش شهریه مابه التفاوت بعدا از اولیاء دریافت می شود .ولی در زمان ثبت نام هیچ شهریه اضافه‌ای نباید دریافت شود.

 رئیس ستاد ثبت نام دانش آموزان گفت: مدارس هیات امنایی و دولتی هم هنگام ثبت نام فقط باید پول کتاب و بیمه را از والدین دریافت کنند.در مدارسی مثل غیر دولتی، استعدادهای درخشان، شاهد و نمونه مردمی هم میزان مشخصی از شهریه تعیین می شود، که باید در تابلو نصب و در دید همه اولیاء  قرار گیرد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 آغاز فرایند  تدوین  برنامه  پنج ساله ی چهارم  توسعه  شهرداری  تهران .
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

آغاز فرایند تدوین برنامه پنج ساله ی چهارم توسعه شهرداری تهران .

شنبه  ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

مدیرکل برنامه و بودجه شهرداری تهران از آغاز فرایند تهیه و تدوین برنامه پنج ساله چهارم توسعه شهرداری تهران در راستای تحقق چشم انداز «تهران؛ کلان‌شهر الگوی جهان اسلام» خبر داد.

 شهرابی در نخستین نشست هم اندیشی تدوین برنامه پنج ساله چهارم توسعه شهرداری تهران گفت: برنامه پنج ساله چهارم توسعه بر اساس ماموریت های شش گانه شهرداری تهران شامل حمل و نقل و ترافیک، توسعه مدیریت و هوشمند سازی شهری، خدمات شهری، اجتماعی و فرهنگی، ایمنی و مدیریت بحران و شهرسازی و معماری تدوین خواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به سیاست های شورای شهر و شهرداری در تدوین برنامه چهارم توسعه گفت: در این راستا باید ضمن توجه به اسناد  بالادست همچون  بیانیه گام دوم انقلاب، چشم انداز ۱۴۰۴ کشور، طرح جامع شهر تهران، دستورالعمل تدوین، تصویب، اجرا و پایش برنامه عملیاتی شهر و شهرداری، ارتباط برنامه چهارم توسعه شهرداری تهران با برنامه ۲۰ ساله کشور و برنامه هفتم توسعه کشور، برقراری ارتباط با سازمان برنامه و بودجه و تصویب چشم اندازهای شهر در شورای اسلامی شهر نیز مدنظر قرار گیرد.

شهرابی خاطر نشان کرد: بناداریم در راستای افزایش قابلیت اجرایی برنامه توسعه چهارم از توان و تجربه درون سازمانی شهرداری تهران از جمله نمایندگان مناطق ۲۲گانه  و نواحی در کمیته های تخصصی تدوین برنامه بهره ببریم.

بنا بر اعلام روابط عمومی اداره کل برنامه و بودجه شهرداری تهران، در این نشست بر لزوم تهیه نظام نامه، مشخص شدن مدل برنامه، تعیین رویکرد تدوین برنامه، توجه به شاخص های قابل سنجش و قیاس، آسیب شناسی برنامه های توسعه گذشته برای بهره گیری از موارد قابل توجه، برقراری پیوند و تعامل کمیته های علمی مرکز مطالعات و اداره کل برنامه و بودجه برای هم افزایی بیشتر در پیشبرد برنامه، تاکید  شد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 هیچ نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی نداریم،بازار موادغذایی در روزهای آینده متعادل  می‌شود.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

هیچ نگرانی برای تأمین کالاهای اساسی نداریم،بازار موادغذایی در روزهای آینده متعادل می‌شود.

 شنبه  ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

استاندار تهران گفت: هیچ گونه نگرانی در خصوص تامین کالاهای اساسی نداریم و در روزهای آتی شاهد تعادل نسبی در بازار مواد غذایی خواهیم بود.

 محسن منصوری در جریان بازدید از مجتمع انبارهای کالا های اساسی و سیلوی ۱۲۰ هزار تنی شهید مدرس شرکت بازرگانی دولتی ایران در رباط کریم، که با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر جهاد کشاورزی و فرماندار رباط کریم همراه بود با اشاره به تامین کالاهای اساسی اظهار داشت: در موضوع ذخیره و موجودی  کالا در سطح کشور هیچ گونه مشکلی نداریم و در روزهای آینده بیش از نیاز مصرفی مردم، کالای اساسی توزیع می شود.

وی با اشاره به لزوم رفع مشکلات موجود در مسیر توزیع افزود: مشکلات توزیع را با دقت زیر نظر داریم و در روزهای آینده شاهد اشباع بازار خواهیم بود. در کوتاه مدت، میان مدت و بلند مدت آثار آزاد سازی قیمت ها به نفع مردم کشور است و در این مسیر همواره از همراهی و صبوری مردم تشکر و قدردانی می کنیم چراکه مردم همواره جلوتر از دولت، پای کار هستند.

استاندار تهران عنوان کرد: مجموعه سپاه، بسیج، نیروی انتظامی و دستگاه‌های اطلاعاتی موظف شدند، نظارت بر بازار را به عنوان یک اولویت جدی دنبال کنند  و با جدیت با عوامل گرانفروشی و احتکار و هر گونه سوء استفاده برخورد کنند؛ چرا که منافع مردم خط قرمز حاکمیت و دولت هستند.  

منصوری با اشاره به شرایط حساس کنونی کشور، موفقیت در این طرح را از وظایف  مسئولان برشمرد و گفت: مشکلات ایجاد شده در بازار گذراست و ذخیره استراتژیک در کشور داریم؛ همچنین در روزهای آینده بیش از نیاز مصرفی مرغ توزیع خواهد شد و شاهد خلوت شدن صف های نانوایی و تعادل نسبی بازار خواهیم بود. کمبود  ماکارونی نیز تقریباً حل شده و ظرف ۴۸ ساعت آینده بازار روغن هم به تعادل می رسد. 

بر اساس  گزارش  پایگاه  اطلاع رسانی استانداری  تهران، استاندار تهران با بیان اینکه ما با مردم صادقانه صحبت می کنیم، تاکید کرد: اگر کوچکترین کمبودی در تامین کالاهای اساسی وجود داشته باشد با مردم مطرح کرده و تقاضای کمک از مردم می کنیم.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
 یک‌ شنبه  آلوده‌ترین  رو  پایتخت در  هفته  گذشته  بود.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

یک‌ شنبه آلوده‌ترین رو پایتخت در هفته گذشته بود.

 شنبه  ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۱

مدیرعامل شرکت کنترل کیفیت هوای تهران با استناد به اطلاعات ایستگاه‌های سنجش کیفیت هوای شهر تهران در هفته سوم ماه جاری (۱۷ تا ۲۳ اردیبهشت) گفت: هفته گذشته، کیفیت هوای تهران سه روز در شرایط قابل قبول و سه روز در شرایط ناسالم برای گروه‌های حساس قرار داشت و یک روز نیز شرایط ناسالم برای همه شهروندان به ثبت رسید.

 سید محمد مهدی میرزایی قمی با اعلام اینکه در همه روزهای هفته مورد بررسی، ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون آلاینده شاخص تهران بود، افزود: با نفوذ جبهه حاوی گرد و غبار به شهر از شامگاه شنبه  (۱۷ اردیبهشت) غلظت ذرات معلق افزایش یافت و شاخص آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۲.۵ میکرون در یکشنبه (۱۸ اردیبهشت) به عدد ۱۵۶ رسید و به‌صورت همزمان آلاینده ذرات معلق کوچک‌تر از ۱۰ میکرون نیز با عدد ۱۴۸ در آستانه شرایط ناسالم قرار گرفت.

وی در ادامه گفت: کمترین شاخص ثبت شده در هفته گذشته مربوط به سه‌شنبه (۲۰ اردیبهشت) با عدد ۶۹ بود این در حالیست که در هفته قبل از آن (۱۰ تا ۱۶ اردیبهشت) کیفیت هوای همه روزها در شرایط قابل قبول قرار داشت.

روابط عمومی  شرکت کنترل کیفیت هوای تهران از عموم شهروندان به ویژه افرادی که در شرایط حساس به لحاظ کیفیت هوا قرار دارند، درخواست کرد، تا در ساعاتی که کیفیت هوا در شرایط  نامطلوب  قرار می‌گیرد، تا حد امکان از حضور در معرض هوای آزاد و محیط‌های باز خودداری کنند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
طلا صعود کرد، دلار کاهش یافت.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

طلا صعود کرد، دلار کاهش یافت.

 پنجشنبه  ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

پس از اینکه داده‌های قیمت مصرف‌کننده ایالات‌متحده نشان داد تورم ممکن است در آوریل به اوج خود رسیده باشد و برخی نگرانی‌ها از افزایش شدیدتر نرخ‌ های فدرال رزرو را برطرف کرد قیمت طلا امروز پنج‌شنبه با توجه به کاهش بازدهی دلار و خزانه‌داری، افزایش یافت.

بهای هر اونس طلا تا ساعت ۸ صبح به وقت شرقی با ۱.۷۰ درصد افزایش به ۱۸۵۴ دلار و ۴۰ سنت رسید و قیمت طلا در بازار معاملات آتی آمریکا با ۰.۰۹ درصد افزایش به ۱۸۵۵ دلار و ۴۰ سنت رسید.

دلار ضعیف‌ تر، طلا را برای خریداران خارجی جذاب می‌کند، در حالی  که باز دهی پایین‌ تر خزانه‌ داری، هزینه فرصت نگهداری شمش با بازده صفر را کاهش می‌دهد.

پس از آنکه داده‌های اقتصادی نشان داد تورم همچنان بالاست اما بعید است که بانک مرکزی ایالات‌متحده را به سمت مسیر تهاجمی‌تر سیاست پولی سوق دهد، دلار کاهش یافت و تقاضا برای طلای دلاری را افزایش داد.

وزارت کار آمریکا روز چهارشنبه اعلام کرد، شاخص قیمت مصرف کننده در ماه گذشته ۰.۳ درصد افزایش یافت که کمترین افزایش از ماه اوت است، در مقابل افزایش ماهانه ۱.۲ درصدی شاخص قیمت مصرف کننده در ماه مارس که بزرگ‌ترین افزایش از سپتامبر ۲۰۰۵ است.

بر اساس گزارش رویترز، بازدهی شاخص ۱۰ ساله خزانه‌داری ایالات‌متحده پس از اینکه داده‌ها نتوانست نگرانی‌ها را کاهش دهد که برنامه فدرال رزرو برای کاهش افزایش قیمت‌ها ممکن است باعث رکود شود، کاهش یافت.

فدرال رزرو هفته گذشته نرخ بهره خود را نیم درصد افزایش داد که بزرگ‌ترین افزایش در ۲۲ سال گذشته است زیرا به سمت کاهش سیاست پولی بسیار آسان دوران همه‌ گیری و تلاش برای مبارزه با تورم فزاینده حرکت می‌کند.

در بازار سایر فلزات ارزشمند، بهای هر اونس نقره با ۰.۱ درصد افزایش به ۲۱.۵۷ دلار رسید، در حالی که پلاتین ۰.۲ درصد کاهش یافت و به ۹۹۰.۶۴ دلار رسید و پالادیوم با ۰.۷ درصد کاهش به ۲۰۲۱ دلار و ۱۶ سنت رسید.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
نکاتی  درباره ی  استفاده از شیرهای  مدت‌دار.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

نکاتی درباره ی استفاده از شیرهای مدت‌دار.

 پنجشنبه ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

برخی از افراد تصور می‌کنند شیرهای مدت‌دار یا به اصطلاح شیرهای فرادما به دلیل مدت زمان طولانی انقضا و امکان نگهداری در بیرون از یخچال، دارای نگهدارنده هستند، اما باید دید این باور تا چه حد از نظر علمی درست است.

برخی از افراد تصور می کنند شیرهای مدت‌دار یا به اصطلاح شیرهای فرادما به دلیل مدت زمان طولانی انقضا و امکان نگهداری در بیرون از یخچال، دارای نگهدارنده هستند، اما این تصور غلطی است؛ چرا که هیچ ماده نگهدارنده‌ای در شیر مدت‌دار نیست و نوع فرآیندی که در فرآوری و بسته‌بندی شیر فرادما طی می‌شود، دلیل بالا بودن ماندگاری شیر است.

باید توجه کرد که شیر فرادما از طریق حرارت بالای ۱۳۵ درجه سانتیگراد در کمتر از چند دقیقه استرلیزه می‌شود. به همین دلیل کلیه میکروب‌های  موجود در شیر به سرعت از بین می‌روند.

بنابر اعلام دفتر بهبود تغذیه جامعه وزارت بهداشت، از سوی دیگر این گونه شیرها در بسته‌های تتراپک (بسته بندی‌های چهارلایه) بسته بندی می‌شوند. این بسته بندی‌ها باعث می‌شوند تا هیچ گونه میکروبی نتواند به راحتی وارد شیر شود. همین موضوع هم دلیل اصلی قرار گرفتن شیرهای فرا دما در خارج از یخچال است؛ چرا  که هیچگونه عامل مخربی در داخل شیر وجود ندارد.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 هلال احمری ها  مرد میدان اند.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

هلال احمری ها مرد میدان اند.

 پنجشنبه  ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

گلستان معاون سیاسی، امنیتی و اجتماعی استاندار گلستان با اشاره ویژگی های بارز اعضای جمعیت هلال احمر است، گفت: هلال احمری ها مرد میدان کمک به مردم و همنوعان خودشان هستند.

 سیدعلی مهاجر در مراسم متمرکز جمعیت هلال احمر که  ضمن ابلاغ سلام استاندار گلستان و تبریک صد سالگی هلال احمر، اظهار کرد: ‌در هلال احمر راهی طی شده که به صدسالگی رسیده چه مسیری را و چگونه طی شده و اکنون که در دهه پنجم انقلاب هستیم بخش عظیم اعتباری که هلال احمر کسب کرده در پنج دهه انقلاب بوده است.

وی افزود: کارنامه درخشان تان موید روحیه ایثارگری و داوطلبی شماست و اهل عمل و مرد میدان بودن ویژگی های هلال احمری هاست. خدماتی که برگرفته از متون دینی است ، در نگاه اعتقادی این خدمات جایگاه رفیعی دارد.

معاون سیاسی و امنیتی استاندار گلستان با تاکید بر اینکه به اعتقاد ما انسان های زیرک سعی می کنند کاری کنند عمری با برکت داشته باشند، خاطرنشان کرد: همچنین آماده  شدن در آرامش از اوصاف انسان های عاقل است و این هر دو ویژگی در هلال احمر وجود دارد.

مهاجر در پایان تصریح کرد: تقدیم هفت شهید امدادگر استان موید روحیه گام دومی در طی مسیر انقلاب است و من به نوبه خودم از خدمات بی منت همه ی هلال احمر ها قدردانی می کنم و آرزو میکنم در این مسیر توفیقات بیشتری نصیب تان شود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
اعلام  قیمت  جدید  روغن .
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

اعلام قیمت جدید روغن .

 پنجشنبه  ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

اتاق اصناف ایران در اطلاعیه‌ای حداکثر نرخ فروش انواع روغن خوراکی برای مصرف کننده در سراسر کشور را اعلام کرد که بر اساس آن قیمت مصرف کننده روغن مایع آفتاب گردان ۸۱۰ گرمی پخت و پز ۶۳۰۰۰ تومان و قیمت مصرف کننده روغن مایع ۸۱۰گرمی سرخ کردنی ۶۲۰۰۰ تومان است.

اتاق اصناف ایران پیرو اطلاعیه شماره ۲ ستاد تنظیم بازار، تاکید کرده که هرگونه اعلام قیمت بالاتر از قیمت‌های مصوب در تمام شبکه‌های توزیع اعم از زنجیره‌ای، صنفی و مجازی، تخلف گران فروشی است و گشت‌های مشترک نظارت و بازرسی اتاق‌ها و اتحادیه‌های صنفی و سازمان تعزیرات با خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهند داشت.

گفتنی است شب گذشته ستاد تنظیم بازار در اطلاعیه‌ای اعلام کرد که مبلغ کمک معیشتیِ واریز شده بابت ماه اول، از ساعات پایانی چهارشنبه‌ شب قابل برداشت خواهد بود و امروز (پنجشنبه) قیمت جدید روغن، مرغ، تخم مرغ و لبنیات اعلام می‌شود.

ستاد تنظیم بازار همچنین تاکید کرده بود که نان و دارو مشمول تغییر قیمت نیستند.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

ادامه مطلب
دمای برخی مناطق کشور از پس فردا  افزایش می یابد،پیش‌بینی بارش باران در چند استان.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

دمای برخی مناطق کشور از پس فردا افزایش می یابد،پیش‌بینی بارش باران در چند استان.

پنجشنبه  ۲۲ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا از رگبار باران و وزش باد شدید موقت در برخی استان‌های کشور طی امروز خبر داد و گفت: از لحاظ دمایی، روز شنبه در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های جنوبی البرز مرکزی و در روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما خواهیم داشت.

صادق ضیاییان  اظهار کرد: پیش‌بینی کلی بر اساس نقشه‌های همدیدی و آینده نگری نشان می‌دهد که امروز پنج‌شنبه (۲۲ اردیبهشت) در استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی، کردستان، زنجان، قزوین، استان‌های ساحلی خزر، خراسان شمالی، شمال خراسان رضوی و ارتفاعات استان‌های البرز، تهران و سمنان در برخی ساعات رگبار باران گاهی رعدوبرق، وزش باد شدید موقت، گاهی گردوخاک و در نقاط مستعد بارش تگرگ پیش‌بینی می‌شود.

وی افزود: جمعه (۲۳ اردیبهشت) این وضعیت علاوه بر مناطق ذکر شده در استان‌های همدان، مرکزی، قم، قزوین، تهران، البرز، سمنان و نیمه‌شمالی خراسان رضوی نیز پیش‌بینی می‌شود.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا با بیان اینکه شدت بارش در این دو روز در خراسان شمالی و شمال خراسان رضوی است گفت: روز شنبه(۲۴ اردیبهشت) در برخی نقاط شمال شرق، شرق و مرکز کشور بارش پراکنده و خفیف پیش‌بینی می‌شود. یکشنبه (۲۵ اردیبهشت) نیز در کشور بارش نخواهیم داشت و در روز دوشنبه(۲۶ اردیبهشت) در نیمه شمالی استان‌های اردبیل، آذربایجان شرقی و غربی بارش پیش‌بینی می‌شود.

ضیاییان ادامه داد: روزهای پنجشنبه و جمعه شرایط برای تشکیل توده گردوخاک بر روی کشور عراق مهیا است، از این رو همچنان در برخی نقاط استان‌های واقع در شمال غرب، غرب، جنوب غرب، مرکز و استان‌های واقع در دامنه‌های شمالی و جنوبی البرز مرکزی وقوع این پدیده همراه با کاهش دید و کاهش کیفیت هوا پیش‌بینی می‌شود.

وی با اشاره به اینکه در این دو روز در جنوب و شمال شرق کشور نیز وزش باد شدید و در برخی نقاط این مناطق نیز باد و گردوخاک پیش‌بینی می‌شود اظهار کرد: همچنین از روز جمعه تا دوشنبه در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید بوده و در نقاط مستعد به‌ ویژه در منطقه زابل باد و گرد و خاک رخ خواهد داد.

رئیس مرکز ملی پیش‌بینی و مدیریت بحران مخاطرات وضع هوا اضافه کرد: از لحاظ دمایی در روز شنبه ابتدا در شمال غرب و استان‌های ساحلی خزر و استان‌های واقع در دامنه‌های  جنوبی البرز مرکزی و در روز یکشنبه در شمال شرق افزایش دما خواهیم  داشت. این افزایش دما تا روز سه شنبه تداوم دارد. خلیج فارس و تنگه هرمز نیز تا روز شنبه مواج خواهند بود.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

ادامه مطلب
 ۱۴۰ نقطه خطر حادثه ساز در سه  بزرگراه‌  پایتخت  شناسایی  شد.
اخبار روزانه
  • modir

  • 01 اردیبهشت

۱۴۰ نقطه خطر حادثه ساز در سه بزرگراه‌ پایتخت شناسایی شد.

 یکشنبه ۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۱ 

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک معاونت حمل‌ ونقل و ترافیک شهرداری تهران از افزایش ۴ درصدی تصادفات منجر به فوت در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل خبر داد.

 حسین حسین‌نژاد که در یک برنامه رادیویی سخن می‌گفت، افزود: ما از آذر ماه سال گذشته به موضوع پایش تصادفات و شناسایی نقاط پر تصادف توجه زیادی نشان دادیم. برخورد وسیله نقلیه با عابر پیاده بیشترین مورد تصادفات (فوتی) را در بزرگراه آزادگان تهران رقم زده است.

وی در خصوص ارزیابی‌های بزرگراه امام علی تهران نیز گفت: در این بزرگراه بیشترین فوتی‌ها در حالت برخورد موتور سیکلت به خودرو رقم می‌خورند ، برخورد خودرو با خودرو بیشترین آمار تصادفات منجر به فوت را به بزرگراه شهید یاسینی اختصاص داده است.

حسین‌نژاد ادامه داد: متاسفانه آمار تصادفات (منجر به فوت) در ۸ ماه نخست سال ۱۴۰۰ نسبت به مدت مشابه سال قبل (۱۳۹۹) حدود ۴ درصد افزایش پیدا کرده بود.

وی با اشاره به فعالیت‌های کمیته بررسی تصادف در صحنه افزود: ما در چند ماه اول امسال ۱۴۰ نقطه خطر در سه بزرگراه آزادگان و امام علی و شهید یاسینی را شناسایی کردیم و دستور ایمنی را برای این منطقه ابلاغ کردیم.

مدیرکل مهندسی و ایمنی ترافیک شهرداری تهران تاکید کرد: برخی اوقات رانندگان به دلیل کمبود تابلوهای ایمنی در بزرگراه‌ ها تصادف می‌کنند.، بعد از انجام اقدامات پیشگیرانه از تصادفات در بزرگراه‌ های تهران در سه ماه آذر و دی و بهمن سال گذشته حدود ۳۰ درصد از تصادفات کاهش پیدا کردند. شهر تهران در سال ۱۴۰۰ حدود ۹ درصد تصادفات شهری کم‌تری را تجربه کرد.

وی با اشاره به این که ما به طور مستمر نقاط حادثه‌خیز شهر تهران را شناسایی می‌ کنیم افزود: امیدواریم تا پایان امسال مناطق مختلف تهران را شناسایی کنیم و اقدامات پیشگیرانه را در آن مناطق برپا کنیم.

#پشت بام ویترین کسب و کارها

 

 

ادامه مطلب
;